~~ צ'ילי קון קארנה - מחמם טעים ומשביע ~~

צילום: בעז לביא, סיגנון: ענת לבל
עם הקור הזה בא לי להכין תבשילים שמבשמים את הבית, מנה חמה להטת שריח הבישול ממלא את הבית. את התבשיל הזה ממש קל להכין, הכל בסיר אחד, והוא טעים מאוד...אין שאריות - בדוק!
צ'ילי קון קרנה הנה מומחיות טקס-מקס, מנה מזינה וטעימה הכוללת פרט לפלפל ולבשר גם שעועית (אפשר לגוון עם סוג השעועית) ומתובלת בתבלינים האופייניים למטבח המקסיקני: אורגנו, כמון ופפריקה.
 צ'ילי קון קארנה - פשוטו כמשמעו "פלפל צ'ילי עם הבשר".

שימו לב, יש צורך להשרות את השעועית יום קודם לכן. כמו כן שימו כפפות כשאתם ניגשים לפלפלים, אחרת זה עשוי לשרוף ממש - בדוק (-:

מצרכים (4 מנות)
2 כפות שמן זית1 בצל גדול קצוץ
1 פלפל אדום לא חריף קצוץ
1 גזר קצוץ
6 שיני שום קצוצות
1 פלפל חריף ירוק קצוץ
1 כף פפריקה מתוקה
1 כף אורגנו יבש
1/4 כף קינמון
1 כף שטוחה כמון טחון
1/2 קילו בשר טחון
1 בקבוק קטן של בירה לבנה (330 מ"ל)
200 גרם שעועית שחורה מושרת לילה שלם (אפשר גם אדומה או לבנה)
1 קופסה (400 גרם) של עגבניות מרוסקות
1 כוס ציר עוף (אפשר מאבקה)
2 כפות רסק עגבניות
מלח ופלפל
שחור גרוס טרי
4 קוביות שוקולד מריר
2 כפות כוסברה קצוצה
מחממים שמן בסיר גדול ומטגנים את הבצל עד שהוא שקוף. מוסיפים את הפלפל האדום, הגזר, השום והפלפל החריף ומטגנים עוד 5 דקות או עד שהירקות מתרככים מעט. מוסיפים את התבלינים מערבבים ומטגנים עוד 2 דקות. מגבירים את האש לחום מקסימלי, מוסיפים את הבשר הטחון ומטגנים אותו עד שהוא מפורר ומשנה את צבעו, מוסיפים את הבירה ומבשלים עד שהיא מתאדה לגמרי.
מוסיפים את השעועית, מגלגלים אותה בתוך התערובת שבסיר, מוסיפים את שאר המצרכים, מתבלים במלח ובפלפל, מביאים לרתיחה ומבשלים על בעבוע עדין, מכוסה, עד שהשעועית רכה ומוכנה לאכילה, בערך שעתיים.
הרוטב צריך להתקבל סמיך לכן אם בסוף הבישול יש בסיר עדיין יותר מדי נוזלים מגבירים את האש, מסירים את המכסה ומבשלים עד לסמיכות הרצויה. מוסיפים את השוקולד, מערבבים, מכסים ומשהים 10 דקות לפני ההגשה.
מפזרים כוסברה טרייה ומגישים על אורז או בתוך טורטייה יחד עם עלי חסה רענן. ניתן גם להגיש לצד חטיפי טורטיה מטוגנים. המלצה שלי, לא לתכנן כלום אחרי הצ'ילי, רק סיאסטה.

תגובה 1:

גלי אמר/ה...

הכנתי את המתכון - יצא טוב אבל אחרי הטיפול בפלפל חריף נורא שרפו הידיים. שימו כפפות לאטקס !!