~~ חזה הודו בציפוי אגוזים ותימין עם ברוקולי ברוטב תפוזים ~~


צילום: דן לב, סגנון: דלית רוסו

קיבלתי מכתבים רבים שביקשו שאשתדל לפרסם מתכונים ב"קו בריא" - אז הנה אחד כזה.  
מנה אלגנטית וטעימה מאוד, בריח נפלא של הדרים. המנה טובה חמה או קרה, אפילו ישר מהמקרר: פורסים פרוסות דקות ושמים על לחם טוב - ממש מוצלח.
אם תכינו את המנה לאירוח, אני מאוד ממליצה לא לוותר על הברוקולי, כי הכל יוצא טעים יפה וייצוגי, אבל אפשר גם להכין רק את ההודו, בלי הברוקולי - הוא פשוט מעולה ומפתיע, אני אישית "גיליתי" אותו, כי אנחנו לא נוהגים לאכול הודו אבל אחרי המנה הזו שיניתי את דעתי לטובה. 
 
מצרכים
חצי חזה של הודו נקבה, (צד אחד, בערך 1 ק"ג)
למשרה
כוס מיץ תפוזים
2 כפות סוכר
גבעול רוזמרין
2 שיני שום פרוסות
1/4  כוס שמן זית
קליפה מגורדת מתפוז
פלפל שחור גרוס
לקרמל תפוזים
1/4 כוס סוכר
1 כוס מיץ תפוזים
 קליפה מגוררת מתפוז אחד
לציפוי
1/2 כוס אגוזים גרוסים
1/4 כוס עלעלי תימין טרי 
לברוקולי
500 גרם פרחי ברוקולי (אפשר גם קפוא מופשר) 100
 גרם אגוזי מלך חצויים
משרים את הנתח: מערבבים בקופסה עם מכסה את חומרי המשרה ואת נתח החזה. סוגרים ושומרים במקרר בין 12 ל- 24 שעות. מדי פעם הופכים את הנתח.
מכינים קרמל תפוזים: מפזרים את הסוכר בשכבה אחידה על תחתית של סיר ומחממים על אש קטנה. ברגע שכל הסוכר הופך לנוזל, מרחיקים את הסיר מהאש, יוצקים עליו בזהירות את מיץ התפוזים, מוסיפים את גרד התפוז, מחזירים לאש ומבשלים על אש בינונית-גבוהה תוך ערבוב, עד שכל גושי הסוכר הקשים נמסים. מכבים ושומרים.
מכינים את הברוקולי: מרתיחים מים בסיר גדול וחולטים את הברוקולי למשך 2 דקות בלבד. מוציאים  ומעבירים את הברוקולי לכלי עם מים קרים למשך  2 דקות, מסננים ומעבירים לקערה עם האגוזים. שומרים בצד.
אופים ומצפים את הנתח: מחממים תנור לחום של 200 מעלות. מעבירים את הנתח עם המשרה לתבנית אפיה, מכסים בנייר כסף ואופים 30 דקות. מוציאים את התבנית, מרטיבים את הנתח במיצי הצלייה, סוגרים שוב ואופים עוד 20 דקות.
מסירים את הנייר ויוצקים על הנתח  את קרמל התפוזים. מערבבים את האגוזים עם התימין, מהדקים את התערובת על נתח החזה. אופים עוד 10 דקות בלי כיסוי, מוציאים מהתנור, מכסים ונותנים לנתח לנוח 10 דקות.
להגשת המנה: מוציאים מהתבנית 5 כפות ממיצי הצלייה, יוצקים אותן לקערת הברוקולי ומערבבים בעדינות. פורסים את נתח החזה לפרוסת דקות, מסדרים אותן בצלחות הגשה, ולידן מסדרים את הברוקולי והאגוזים. יוצקים עוד רוטב על הפרוסות ומגישים.


 
 רוצים להגיב? לשאול שאלות?
צרו קשר
 



חלות זה פסה
 
לגור בראש העין זה מדבק - בעלי העיראקי סבור שכנראה שיש לו דם תימני, הוא לא יכול לעמוד בפני ניחוחות הבצקים הנאפים מהבית של השכנים, ואחרי תחנונים רבים נכנעתי וניסיתי את כוחי בהכנת סלוף תימני.  קניתי סיר ייעודי, קיבלתי מתכון + הסבר מפורט מאחד מקוראי הבלוג (תודה לעדי ולכל המשפחה!), הבאתי קצת חילבה מדליה השכנה ויאללה לעבודה. התוצאה? בעלי כבר לא רוצה לשמוע על חלות. חלות זה פסה הוא אומר. התחלתי בלהכין בצק מקליו קמח, ומייד עברתי ל- 2 קילו, כי כל מי שעבר בסביבה נכנס ואמר "פליזזזזזזזז רק פיתה אחת....הרגת אותנו עם ריח!".
זאת הראשונה שלי. מאז זה קצת השתפר: הן יותר עגולות, ופיזור החילבה יותר עדין ואחיד.
את מתכון אני לא מוסרת עכשיו, וגם לא תמונות מסודרות, רק "פרומו". בע"ה בלי נדר, אכין פוסט מסודר עם שלבים. ואולי גם וידיאו?
כן, אני יודעת. הקערה קטנה מדי. אחרי התמונה החלפתי אותה.

מי יודע מי ינחש? מה אפרסם במתכון הבא? כן, יש כאן רמז עבה מאוד. אתן עוד רמז: זה טעים מאוד מאוד וזה עונתי, וחבל שנגמר מהר כי כבר כולם מבקשים עוד.
 
מבישולי השבת האחרונה
קודם כל הכנו רוגלך, מנהג קבוע בראשי חודשים, הפעם הכנתי כמות מאוד גדולה וחילקתי גם לאלו שבאו לקחת סאלופים. עוד במתוקים, שטרודל תפוחי עץ שיצא טעים במיוחד, מתכון פשוט ומהיר עם בצק עלים - נגמר עוד לפני כניסת שבת.
בעיקריות היו לנו סלמון טעים טעים, שציפיתי את כולו בעלי בזיליקום וחצאי עגבניות שרי והמון שמן זית. המראה היה מרהים, בע"ה בהזדמנות הראשונה ארשום מתכון מסודר ותמונה. היה גם בשר בזיתים, שיצא טעים כרגיל.
הכנתי גם סלט שהפך לקבוע מראש השנה, אבל לא אספר יותר מדי פרטים עליו (חוץ מזה שיש לו רימונים) כי הוא אמור להופיע בגיליון הקרוב של עיתון המשפחה, ואז, בלי נדר, מייד אפרסם אותו, כי הוא באמת מיוחד ונהדר.
 
למי יש יומולדת? בשבוע הבא בע"ה יש לצדיק שלנו יומולדת והוא הזמן עוגת פרפר, ניראה לי שאחרי הרכבת של שנה שעברה זה הולך להיות קצת יותר קל. דיווחים בהמשך.

 
 רוצים להגיב? לשאול שאלות?
צרו קשר
 
 
 

אין תגובות: