~~ קרפלך ממולא סלק על מרק משובח ~~

Krepalah a la betterave
 
 
 
 
 
קרפלך זה לא מאכל שאכלו אצלנו בבית, לא מהצד הטוניסאי ולא מהצד התימני, אבל תמיד חלמתי שאדע להכין את הבצקים הקטנים האלו כדי להעשיר מרקים. "קצת" שיגעתי את חברה שלי מלכה כדי שתלמד אותי וכך בילינו בוקר אחד יחד, הכנו בצק, רידדנו קרצנו ומילאנו, עד שהרגשתי שאני אוכל לשחות לבד. החברה' בבית שטעמו את הקרפלך שהכנתי עם מלכה התענגו, שמחו מאוד כשסיפרתי להם שגם אני יודעת כבר להכין כאלה דברים, והנה, את הקרפלך הראשון שלי אני טורמת לטובת הסימנים של ראש השנה.
את המלית אתם כבר מכירים, אני מייחצנת אותה כבר מראש השנה שעבר והמרק - משובח, תנסו, תיראו!
~
הקרפלך יחד עם המרק, זו מנה מאוד מוצלחת בעיניי.
 
 
 
מצרכים לפסטו סלק
1 סלק בינוני מבשול מקולף (בערך 200 גרם)
1 שן שום
10 עלי בזיליקום
3 כפות שמן זית
60 גרם זרעי דלעת (בערך חצי כוס)
מלח ופלפל שחור

מצרכים לבצק קרפלך
2 כוסות קמח (280 גר)
2 ביצים
רבע כוס מים (60 מ"ל)
 
מצרכים למרק
1 כף שמן זית
חצי כוס יין לבן יבש
1 בצל חצוי לשניים
1 כרישה חתוכה לפרוסות
2 גזרים חתוכים לג'וליאנים
1 גבעול ארוך סלרי חתוך למקטעים
3 שיני שום מעוכות
~
רבע צרור פטרוזיליה (שלם, בלי הגבעול הגס)
מלח ופלפל שחור
1 עלה דפנה
3 גבעולי תימים
כף פסטו סלק
 
 
 
 
 
 
מכינים את הפסטו סלק: מרסקים את הכל עד למרקם גס, טועמים ומתקנים תיבול.
שומרים במקרר.
מכינים את הבצק: מכניסים למעבד מזון את כל המרכיבים, לשים 8 דקות, מכניסים לשקית, סוגרים טוב ולא פותחים שעה.
ממלאים את הקרפלך: מרדדים את הבצק לעלה דק על משטח מעט מקומח, קורצים עיגולים בעזרת כוס, שמים כפית מלית במרכז כל עיגול, מרטיבים באצבע רטובה את שולי העיגול, סוגרים לשני לחצאי עיגול ומחברים את שתי הקצוות יחד בלחיצה.
מבשלים את הקרפלך בישול ראשוני: מביאים לרתיחה מים בסיר בינוני ומבשלים בו את הקרפלך (לא הכל יחד) עד שהם צפים. כשהם צפים מוציאים אותם בעזרת כף מחוררת. בשלב הזה אפשר להקפיא אותם או להגיש עם מרק או להגיש עם בצל מטוגן.
מכינים את המרק: מכניסים לסיר בינוני את כל הירקות יחד עם השמן זית ומזהיבים על אש בינונית 3 דקות. יוצקים את היין ומבשלים על אש גדולה 5 דקות עד שמחצית מכמות היין התאדתה. מוסיפים ליטר ורבע מים, פטרוזיליה, תימין, עלי דפנה מלח ופלפל שחור ומביאים לרתיחה. מבשלים שעה על אש בינונית בכיסוי חלקי, מוסיפים את הפסטו ומבשלים עוד חצי שעה.
 
 


Krepalah a la betterave
Preparer un pesto de betterave: Mixer ensemble 1 betterave cuite (200gr), 10 feuilles de basilique, 1 ail, 1/2 verre de graine de citrouille, 1 cas d'huile d'olive sel et poivre. Garder au frait.
Preparer la pate de krepalah: mixer 280 gr de farine avec 2 oeufs et 60 ml d'eau, travailler 8 minute, filmer et laisser reposer  1 heure.
Farcir: etaler la pate sur un plan legerment farinee, faire des rond avec un verre, remplire avec 1 cac de farce, mouiller un peu les bords, ferme en deux, joindre les deux bouts et souder en appyuant. Cuir dans de l'eau bouillante jsuque ce que les krpahlah flottes.  ce stade on peux soir congeler, soit servir avec de l'oingons frit soir servir ave une soupe.
Preparer la soupe: faire revenir dans 1 cas d'huile d'olive 1 oignons coupe en 2, 1 poireau couper en rondelle, 2 carottes en julienne, 3 ails ecrase,1 celeris coupe en troncon pdt 3 minutes. rajouter 1 verre de vin blanc sec, cuir a vif pdt 5 minute jsuque evaporation de la moitie du vin. rajouter 1 litre et demis d'eau, sel et poivre, 1/4 de bouquet de persil, 1 feuille de laurier, 3 brins de thym porter a ebulition et cuir a petit feu 1 heure. rajouter 1 cas de pesto a la betterave et cuir encore 30 minutes.
 
:

כאן הקרפלך מעוצב אחרת: מרדדים, חותיכים לריבועים, שמים מלית במרכז וסוגרים למשולש. על ידו ניסיון לעשות משולש מחובר. את המנה הזו הכנתי כניסיון לפני מספר שבועות, המרק כלל גם שמיר, הילדים חיסלו, אמרו קרפלך זה טעים.
 

3 תגובות:

הדר אמר/ה...

טוב נשברתי,
המרק היה אחד הדברים היחידים בתפריט שלא היו מהבלוג שלך,
אבל החלטתי להחליף ולעשות את זה...

מרילין איילון אמר/ה...

כידאי לך (-: הוא מה זה טעים..

malca li אמר/ה...

מנסיון הוא באמת טעים ! מומלץ מאוד אין על הבלוג שלך אוהבת להסתכל בכל התמונות האיכותיות והמקצועיות