~~ צלי בשר בעגבניות פטריות ותימין ~~

Mijote de boeuf a la tomate, vin blanc, champignons et thym



זהו צלי בשר קלאסי מהמטבח הצרפתי, אין כאן יותר מדי תיבול או מצרכים, הכל נכנס לסיר אחד, אש קטנה, הרבה זמן, הרבה אהבה, ובסוף יוצא צלי בשר נימוח שבו המרכבים מדברים בעד עצמם.




מצרכים
1.5 קילו בשר שריר חתוך לקוביות לא גדולות (3*3 ס"מ בערך)
רבע כוס שמן זית
1 בצל קצוץ
2 כוסות יין לבן יבש
קופסה של עגבניות מרוסקות (800 גרם)
זר תימין קטן
מלח ופלפל שחור
2 סלסלות פטריות (אפשר גם 2 קופסאות שימורים מסוננות)


הכנה
מטגנים בסיר גדול, על אש בינונית גבוה את הבצלים והבשר בשמן זית עד שהבשר משנה את צבעו.  
מוסיפים לסיר את היין הלבן, העגבניות המרוסקות והתימין, מוסיפים מים או ציר עד לכיסוי הבשר ולא יותר, מים ופלפל שחור, מביאים לרתיחה ומבשלים על אש קטנה מאוד, מכוסה, כ- 3 שעות או עד שהבשר רך. מוסיפים את הפטריות ומבשלים עוד חצי שעה. מגישים חם



Mijote de boeuf a la tomate, vin blanc, thym et champignons.

Revenir 1.5 kilo de viande numero 8 avec 1 oingons emince. Rajouter 1 boite de teomate ecrasee (800 gr) 2 verre de vin blanc, du bouillon pour couvrir la viande 9mais pas plus) du sel du poivre et un bouquet de thym. mijoter pdt 3 heures. Rajouter 2 boites de champingons, cuire encore 30 minutes et servir.



מדי פעם פונים אלי משרדי פרסום כדי לעיניין אותי במוצרים, אבל לא תמיד זה הטעם שלי, הצורך שלי או הכשרות שאנחנו נוהגים. כשמירב ממשרד הפרסום מירב בורמד הציעה לי להתנסות בממרח חלוה הסכמתי מייד, חלבה מאוד אהובה עלינו וחשבתי שזה יכול להיות גיוון נחמד לכריך של בית הספר. החלוה הגיעה עם שליח בידיוק כשהתיישבנו לאכול פת שחרית ואחרי שכולם טעמו, הסכימו עם זה שזה יכול להיות יופי של כריך, כולם אהבו - ורק יעל הקטנה ביקשה שבכריך שלה תהיה בנוסף שיכבה דקה של גבינה - "זה יהיה יותר בריא" היא אמרה. 
מתוך המידע ששלחה לי מירב על החלוה:
חברת אחוה, יצרנית החלוה הותיקה, משווקת ממרח חלוה משובח, המכיל מעל ל- 50% טחינה גולמית, עשיר בחלבון, ברזל וסידן וללא כולסטרול – הממרח המומלץ לתזונה במהלך הלימודים

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

צריך להסתכל במרכיבים. בד"כ חלווה מלאה בסוכר וממתיקים אחרים. שלא לדבר על כמות שמן השומשום האדירה, שגם היא לא מוסיפה ממש בריאות.

ענת אמר/ה...

קניתי את הממרח הילדים לא אהבו אולי יש לך מתכון לשלב את הממרח בעוגיות או בעוגה בקיזוז המתיקות ?

טל אמר/ה...

גם אצלי לא אוהבים כממרח לסנדוויץ
אבל מאוד אוהבים כמילוי לעוגת שמרים (במקום מילוי קקאו, סוכר וקינמון למשל) ולמעלה אגוזים קצוצים

אנונימי אמר/ה...

מה בריא בממרח שמכיל שמן דקלים??

אנונימי אמר/ה...

לא רק כמות השמן הרווי האדירה, אלא מה על הסוכר??

אנונימי אמר/ה...

האם אפשר להקפיא את המנה?