~~ פאי מנגו על קרם קוקוס אפוי ~~

Tarte a la mangue sur creme de coco


השילוב קוקוס מנגו בעיניי מאוד מוצלח (במאה הקודמת הצעתי לכם כוסות מנגו על קרם קוקוס נהדר, זוכרים?)
הפאי הזה משלב שוב את שניהם - קצת קוקוס בבצק הפריך, המון חלב קוקוס בתוך הקרם האפוי ומעל הכל, מנגו לרוב, מנגו מתוק וכתום שעכשיו הוא במיטבו. אל תוותרו על הנענע - הוא לא רק יפה, הוא מוסיף טעם נהדר!



מצרכים - הבצק
250 גרם קמח (כוס ושלושת רבעי)
רבע כוס סוכר (50 גרם)
שקית סוכר וניל
3 כפות קוקוס (20 גרם)
125 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
1 ביצה טרופה

הקרם
3 ביצים
150 גרם סוכר (3/4 כוס)
1 סוכר וניל
50 גרם קמח (שליש כוס)
200 מ"ל חלב קוקוס
3 טיפות תמצית קוקוס (אופציה)
50 גרם קוקוס (חצי כוס)

לציפוי
3-4 מנגו מתוקים (עדיף מאיה) פרוסים או חתוכים לקוביות
חצי חופן עלי נענע
~

מכינים את הבצק: שמים את הקמח בקערה יחד עם הסוכר והקוקוס ומערבבים. מוסיפים את החמאה החתוכה ומפוררים - משפשפים אותה בתוך הקמח בין האצבעות עד שהתערובת תדמה לגריסים אווריריים. מוסיפים את הביצה, מערבבים ואוספים לכדור. אם הבצק יבש מדי אפשר להוסיף כף מים קרים.
מרפדים תבנית פאי בבצק (הכי קל להתחיל מהשוליים) ושומרים במקפיא לשעה.
אם מכינים בתבנית פאי גדולה, אופים את בצק הפאי (אחרי קירור) על 180 כ-  8 דקות, עד שהבצק מזהיב מעט ומצננים. אם מכינים בטרטלטים קטנים אין צורך באפיה מוקדמת (עיוורת).
מכינים את הקרם קוקוס ואופים: מערבבים את כל מצרכי הקרם לתערובת אחידה, יוצקים לתבנית (או לתבניות) ואופים בחום של 180 מעולת כ- 20 דקות לפאי גדול או 10 דקות לפאי קטן - עד שפני הקרם זהובים והקרם יציב אך מעט רוטט במרכז. ומצננים.
מצפים: מסדרים את המנגו מעל הפאי בתורה נאה:  אפשר קוביות קטנות על פאי קטן, או פרוסות מסודרות יפה בפאי גדול. מקשטים בעלי נענע כאן ושם ושומרים במקרר עד להגשה.




Tarte a la mangue sur creme de coco
fair une pate brisee avec 250 gr de farine, 50 gr de sucre, 1 sachet de sucre vanille, 20 gr de noix de coco et 1 oeuf, foncer un cercle et congeler 1 heure. Si grande tarte, cuire au four 180 pdt 8 mimutes. Si petites tartelette ca n'est pas necessaire.
Melanger 200 ml de lait de coco, 50 gr de noix de coco, 2 goutte d'extres de coco, 150 gr de sucre, 50 gr de farine, 1 sucre vanille et 3 oeufs et verser dans le moule. enfourner a 180 degres pdt 10 minutes (pour tartelette) ou 20 minutes (tarte ) jusque coloration doree et legerement tremplotant au millieu. refroidire.
Decorer avec de la mangue et de la menth. Servir frait.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נראה מהמם,כנראה ינוסה בשבת הקרובה!

The Cookie Fairy אמר/ה...

מתה על שילוב הטעמים הזה
נראה מעולההה!

הזמנת צימר אמר/ה...

חבל על הזמן
נראה מצוין

אם הבנות שמחה אמר/ה...

יצא טווב ומשובח!
נסי גלידת מנגו מנצחת.. שילוב של שמנת, מנגו טחון, פודינג, וקצת סוכר...