~~ קלפוטי דובדבנים ומרציפן ~~

Clafouti a la cerise et a la pate d'amande - recette en francias plus bas



קלפוטי הנו קינוח צרפתי נפוץ מאוד בעונה זו של השנה - אפשר להכין אותו מכל סוגי הפירות (העיקר שיהיו רכים ובשלים) אבל הוא הכי מזוה עם הדבדבן שעכשיו זה הזמן שלו.
המקפידים יגידו שאין לגלען את הדובדבנים כי הגרעינים הם אלו שנותנים לקלפוטי את טעמו המיוחד, יתרה מזו נהוג בחבלי ארץ מסויימים לערוך תחרויות יריקת גלעיני דובדבן למרקחים...תוך כדי אכילת קלאפוטי.

אז שימשיכו לירוק להם שם, אני מצאתי שהרבה יותר נעים לי בלי הגרעין, ואם כבר מדברים על תוספת טעם אז מה רע במרציפן במקומו? זהו, שלא רע בכלל, הטעמים משלבים נפלא. נפלא.

את גרעיני הדובדבנים אני מוציאה בעזרת צנטר ארוך (כמו זה שבעזרתו מזליפים ריבה לתוך סופגניה), פשוט מכניסה אותו בצד אחד של הדובדבן והרגעין יוצא מהצד השני. קלי קלות. וכל השאר, עוד יותר קלי קלות, לערבב ולהכניס לתנור.

דבר אחרון: כדי להנות מהטעם העדין של הקינוח הזה, חשוב להגיש אותו פושר, וכן, הוא עובר הקפאה.


מצרכים (מידות של כוסות 240 מ"ל)
חצי קילו דובדבנים
200 גרם מרציפן
~
50 גרם סוכר (רבע כוס)
1 שקית סוכר וניל
4 ביצים
250 מ"ל חלב (או חלב סויה, ניסיתי, זה מצויין)
אופציה: 2 כפות אורג'ה (תמצית משקה שקדים) או 2 טיפות תמצית שקדים
קורט מלח
125 גרם קמח (3/4 כוס)

הכנה
מגלענים את הדובדבנים, קורצים ביד חתיכת מרציפן בגודל של בוטן,  מעצבים לעיגול, מכניסים אותו לתוך הדובדבן (במקום הגלעין) ושמים את הדובדבן הממולא בתבנית. באותו אופן מגלענים ממלאים ושמים בתבנית את כל הדובדבנים.

מכניסים לקערה בינונית את הסוכר, הסוכר וניל והביצים ומערבבים בעזרת מטרף. מוסיפים את החלב והמלח ומערבבים שוב. מוסיפים את הקמח, מערבבי םעד למרקם הומוגני ויוצקים את התערובת לתבנית, על הדובדבנים.

אופים בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות בין 30 ל- 40 דקות או עד שהבלילה יציבה ומעט רוטטת במרכז. מגישים חמים.




clafouti a la cerise et a la pate d'amande
Degrainer 500g de cerises et metter a la place de la pate d'amande formee en boule (en tout 200 gr) et poser les cerises farcies dans un moule a tarte (26cm).
Dans un saladier melanger 50 gr d'oeuf, 1 sachet de sucre en vanille et 4 oeufs. Rajouter 250 ml de lait (soja possible), 125 gr de farine et un peu de sel,  2 cas d'orgea ou 2 gouttes d'extres d'amande possible et melanger. Verser dans le plat a cerises farcies et enfourner a four prechauffer a 180 degres pour 30-40 minutes jusque ferme et legerement tremblotant au milieux.


5 תגובות:

תמר אמר/ה...

אולי אפשר לגלען עם הכותש שום בצד שמגלענים זיתים.
נראה נפלא וטעים. תודה מרילין.

Alina אמר/ה...

Quelle recette originale et gourmande!

אנונימי אמר/ה...

יצא מעולה!
לקח לי הרבה זמן לגלען ולמלא במרציפן, אבל זה כי אין לי משהו ייעודי לגילעון ואילתרתי בעזרת שיפוד. בכל אופן היה שווה את ההשקעה.

הכנתי קלפוטי בעבר, אבל מאוד אהבתי את הרעיון של החלפת הגלעינים במרציפן!

אנונימי אמר/ה...

הכנתי כבר פעמיים, יצא מעולה. המרקם הזכיר לי עוגת פלאן שאכלתי בפריז שמוכרים בכל הפאטיסרי'ז. יש לך אולי מתכון לעוגת פלאן הזאת? חיפשתי ברשת ולא הצלחתי למצוא מתכון ברור, רוב התוצאות מובילות לפלאן הספרדי

The Cookie Fairy אמר/ה...

יאמממ איזה שילוב נפלא של טעמים ומרקמים...
מאוד אהבתי! נראה נפלא