~~~~~~~~~~ לארח ברוגע ~~~~~~



לפני מספר שבועות, התארחה אצלנו לשבת משפחה ברוכה
וברוכת ילדים . כמובן שהכל טוק טק כמו שצריך, הנ"ל קיבלו חדרים
מסודרים (פרחים, כרטסי ברכה, מצעים תואמים, מגבות ריחניות, סבונים, מגש
עם שתייה קרה, כוסות וצנצנת עם נשיקות קטנות ועוד ועוד) ועל
שולחן שבת עלו מעדנים לרוב.י
השבת עברה ב"ה בצורה נינוחה..ממש עונג שבת.י
וכשהגענו לסעודה שלישית...אם המשפחה הסתכלה
על השולחן הערוך כל טוב ושאלה "תגידי לי מרילין...מ-מתי
את מתחילה לעשות את השבת?" ואני, בלי להתבלבל
עניתי "מיום ראשון!" י

היא כנראה לא ציפתה לתשובה כזו..כי היא ובעלה
הסתכלו עלי קצת בחשדנות..ושתקו..י

כן!י
מיום ראשון אני עסוקה בלהכין את
השבת..לא כל היום, כי יש גם עבודה וסידורים, אבל
כל יום, צעד אחר צעד אני מתקדמת לקראת הרגע הנשגב מכל. י
רגע קבלת שבת המלכה




שבת של שקט ושלווה, שבת שבה אנחנו נהנים אחד
מהשני, סוף סוף מאוחדים כולנו, באותו זמן.י
אין יותר לחץ. הכל רגוע, שיחה, סיפור, משחק, הכל
בנחת. זה זמן לדבר, זמן להקשיב, זמן לחבק. זמן לעצור
ולחשוב. פשוט לעצור וליהנות מהמשפחה. בשאנטי. לפעמים
אנחנו אפילו מביאים מזרון זוגי לאמצע הסלון..ושם
הקטנים ישנים צהריים בנחת...וכמה כיף לראות אותם
מתמסרים לאווירה הרגועה של שבת: שבת עונג

שואלים אותי לעיתים קרובות אם יש לי
טיפים, עצות, רעיונות קיצורי דרך על כיצד להתארגן לקראת
שבת, במיוחד כשיש קטנטנים בבית, כשיש עבודה וכשיש
אורחים...ואני יש לי תשובה אחת: תכנון, תכנון
תכנון..ואם תשאלו אותי? אני פריקית של תכנונים..אבל זה כבר
מחלקה אחרת

.
כצעד ראשון..דוקא אתחיל מהסוף, ואתאר כיצד עובר
עלי יום שישי טיפוסי..אחר כך, נעבור ליום חמישי וכן הלאה.י
תיכנון מהסוף להתחלה, מה שניקרה
Back tracking
זו מיומנות מחשבתית מתחום האלגוריתמיקה
שמשרתת אותי כל יום מחדש ובאה לדי יישום מלא בהכנה
של כל שבת, חג ואירוע

8 תגובות:

Roniti אמר/ה...

כל הכבוד לך
אשת חיל אמיתית

מאיה יעקב אמר/ה...

כל הכבוד .האמת שגם אני מיום ראשון כבר מתכננת בראש מה יהיה לשבת הבאה.

כשאני שואלת את בעלי ביום שני מה בא לך לשבת הוא אומר לי השתגעת היום רק יום שני.............

אנונימי אמר/ה...

חחה אין כמוך!!
אוהבת גם להיתארגן.. אך יש לי גם תקופות שהראש ריק מרעיונות...אז נהעזרת בך בכם...או לפעמים בני הבית גם עוזרים...
למשל לחנוכה אני כבר חושבת על השולחן והארוחה חחה אוהבת מאוד!!

מחכה להמשך תודה יקרה
שונט

קושקוש אמר/ה...

וואו איך שאני מחכה להמשך
בזכותך התחלתי בהכנת המון בצל מטוגן - לפני כמה שבועות ושה לתאר כמה שזה שינה את ההכנות
מחכה לכל הסדרה!!

הדר אמר/ה...

תענוג לקרוא אותך!
וכמה כיף לגלות שיש עוד כמה כמוני שמשוגעות על תיכנון מוקדם!

אנונימי אמר/ה...

מרלין יקרה! קודם כל איזה בלוג מקסים ועשיר בתוכן בטעם ובצורה! דבר שני הקראתי לבעלי (ששמע עליך כבר בעקבות המטבח של איה) את התפריט של השבת שארחת בה את משפ' אברהם. הוא שאל אם את פנויה... כשאמרתי שלא הוא אמר שבעלך מן הסתם כבר הפסיד את הגן עדן שלו מאחר ויש לו אותו כבר בעולם הזה... אז תמסרי לו... איך נהנתי לקרוא אותך! מחכה מאד מאד להמשך ואשריך שאת כמו הצדיקים הגדולים! מתכוננת לשבת כל השבוע! הלואי ואזכה גם אני בעקבותיך... דינדין
נ.ב. ניסיתי להרשם עם שם ולא הצלחתי... למה? יש לך מושג?

אנונימי אמר/ה...

עוד שניה אני חוזרת בתשובה ומאמצת את הפנוי הנחמד שם למעלה.
וברצינות, מקסים, כושר התכנון והביצוע נותנים השראה ורעיונות, תודה.

Unknown אמר/ה...

מרלין מהיכן למדת את השיטה אם איפשר בבקשה לדעת??