~~ וופל בלגי פ33ה ~~


היכונו למושלמות

צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל


קיימות הרבה גרסאות לבלילה של הוואפל, אני אוהבת את זאת במיוחד בשל המרקם הייחודי שמתקבל, אווירי מבפנים ופריך מבחוץ. שימו לב, אין חומר מתפיח בבלילה, המרקם המוצלח מתקבל בזכות החלבנים המוקצפים.
15 וופלים
500 גרם (3.5 כוסות) קמח
150 גרם חמאה מומסת
6 חלמונים
50 גרם (1/4 כוס) סוכר
750 מ"ל חלב
1 כף ברנדי
6 חלבונים
שמן לשימון או תרסיס

מכניסים קערה את הקמח והסוכר ומערבבים. יוצרים גומה במרכז הקמח, שמים בו את החמאה, החלמונים, והברנדי ומערבבים אותם בעזרת מטרף ידני. מוסיפים את החלב עליהם, בהדרגה, תוך כדי ערבוב, מתחילים לערבב רק את הגומה ולאט לאט מוסיפים עוד מהקמח שמסביב עד שמתקבלת בלילה אחידה וללא גושים.
מקציפים את החלבונים לקצף יציב ומקפלים אותם בהדרגה, כף אחר כף, לתוך הבלילה.
מפעילים את מכשיר הוופלים לפי ההוראות, משמנים אותו בחלק התחתון והעליון (נוח להשתמש תרסיס שמן) יוצקים חצי מצקת מהבלילה לכל וואפל, וסוגרים את המכשיר עד שהנורא הירוקה נדלקת. מגישים עם אבקת סוכר או עם תוספות, לבחירה.
לערב וופל בלגי, אפשר להכין מגוון אפשרויות של ציפויים מסודרים בקעריות קטנות וכל לוקח מהם ומשלב בין הטעמים לפי בחירתו.
אפשרויות:
קצפת שאנטילי: מקציפים מיכל שמנת מתוקה עם 3 שקיות סוכר וניל
קצפת שוקולית: מערבבים מיכל שמנת מתוקה עם 3 כפות שוקולית ומקציפים
רוטב דובדבנים: מבשלים את המיץ של צנצנת דובדבנים בסירופ עם 3 שקיות סוכר וניל. מערבבים 1 כף קורנפלור עם ¼ כוס מים, יוצקים על מיץ הדובדבנים, מביאים לרתיחה ומכבים.
רוטב שוקולד חלב: מרתיחים מיכל שמנת מתוקה, מכבים, מוסיפים 200 גרם שוקולד חלב חתוך לקוביות ומערבבים עד להמסה
רוטב טובי קוקוס: ממסיסים  כוס סוכר עד להמסה מלאה, על אש בינונית. יוצקים כוס חלב קוקוס (זהירות זה משפריץ) ומבשלים עד שמתקבל רוטב לא גושי סוכר.
פירות טריים ויבשים: קולפים מפירות העונה ומסדרים אותם בכלי נאה, קיווי, ענבים, אפרסמון, חצאי בננות או קוביות תפוחי עץ צרובים במחבת עם מעט סוכר. שקדים פרוסים מעט קלויים על מחבת יבש, חצאי אגוזי לוז, פיסטוקים טבעיים קלופים, קוקוס קלוי או שבבי קוקוס מיובשים.
עוד אפשרויות: מטבעות שוקולד, קינמון טחון, דבש, אבקת סוכר, עלי נענע טריים.


אין תגובות: