~~ אסדו בעישון עדין יאמי ~~

סגנון: ענת לבל, צילום: בועז לביא


קשה לי להיפרד מעונת המנגל, אז כל עוד מזג אוויר מאפשר, ובסוכות זה הכי כיף, קבלו את השוס של השוסים

אסדו בעישון עדין:
6-8 מנות


מבשלים אסדו בבית עד שהוא מוכן לגמרי, ובפיקניק נהנים מנתח בשר משובח במעט עבודה ובמעט זמן.

2 קילו אסדו עם עצם
2 גזרים קלופים
1 ראש שום חצוי
½ כוס גראפה או ברנדי
1 כף זרעי כוסברה מעט כתושים
 פפריקה מעושנת
מלח גס
פלפל שחור גרוס

סלסה אדומה
5 עגבניות
3 שיני שום
1 בצל חתוך גס
1 צרור קטן של פטרוזיליה
1 גמבה אדומה
1 פלפל חריף (לא חובה)
מיץ מלימון
1 כף שמן זית
מלח ופלפל שחור

הכנה בבית: מדליקים תנור אפיה לחום של 250 מעלות, מצפים תבנית גדולה בנייר אפיה. שמים את הבשר בתבנית, מסדרים בין לבין את הגזרים (שלימים), ושני חצאי השום, מפלפלים, ממליחים, מפזרים זרעי כוסברה, חצי כף פפריקה מעושנת, יוצקים את הגראפה או הברנדי ואופים למשך 30 דקות, ללא כיסוי. מוציאים את התבנית מהתנור, מכסים אותו ב- 3 שכבות נייר כסף, מורידים את החום של התנור ל- 180 מעלות ואופים עוד שלוש שעות. מצננים לגמרי ומוציאים את הבשר מהתבנית. לוקחים רבע כוס מנוזלי הצליה שבתבנית, מערבבים אותם עם עוד חצי כף פפריקה מעושנת, ממליחים ומפלפלים, מעסים את הבשר בתערובת ומכניסים אותו לקופסה שנסגרת היטב. עוטפים את הקופסה בניילון נצמד ושומרים במקרר בין 6 ל- 12 שעות.
מכינים את הסלסה האדומה: מכניסים למעבד מזון את השום ואת הגמבה וטוחנים. מוסיפים את שאר המצרכים ומעבדים למרקם טחון גס. מעבירים לכלי שנסגר היטב ושומרים במקרר עד יומיים.
אריזה, לפני שיוצאים מהבית: מכניסים לצידנית או לשקית איזותרמית את שתי הקופסאות כשקופסת האסדו מונחת ישירות על קרחון.
בשטח: מניחים את הרשת במרקחת של כ- 20 ס"מ מעל הגחלים. שמים את נתחי האסדו על הגריל וצולים עד שנוצרת שיכבה פריכה ומסביב לבשר (הופכים רק פעם אחת).
המלצת הגשה: מגישים את נתחי האסדו לצד סלסה אדומה. אפשר לחמם טורטיות על המנגל 10 שניות בכל צד, למרוח עליהם מהסלסה, לפורר מעל את נתחי הבשר ולגלג ללאפה. להשלמת החוויה הדרום אמריקאית, הגישו עם רבעי אננס צלויים על האש, חצאי נקטרינות או פלחי מלון.

אין תגובות: