~~ ניוקי א-לה-רומנה ברוטב פטריות, יין לבן ותימין ~~

צילום: דן לב, סגנון: דלית רוסו

 
כן, שבועות מתקרב, ומי שמחפש מנה עיקרית טובה, מלאת בטעמים חלביים, אלגנטית ומיוחדת יוכל להכין את הניוקי המעולה הזה: ניוקי רומנה מבוסס על דייסת סולת עשירה, ולו שידכתי רוטב שנמת ויין מושקע. טעים ביותר.
השבועה גדוש בשמחות, על החינה (מחר) כבר סיפרתי, והיום אחר"ץ יש לנו בע"ה חלקה לצדיק הקטן (מה? כבר בן 3? כן כן!). לכבוד האירוע הכנתי מספר דברים, בין היתר את העוגיות האלה שאנחנו מחלקים לשכנים ולמכרים, וכל מי שנקרא בדרך, כדי שישמחו יחד איתנו.
 


ועכשיו שאלה אליכם: בשבת הקרובה בע"ה אנחנו מארחים לשבת כלה, נהיה כ- 30. אני מתלבטת לגבי הקינוח של סעודה ראשונה (קינוח פרווה). בינתיים תכננתי כדורי טראפלס אגוזים מצופים שוקולד מתפצפץ, מוגשים עם מקל, כמו קייק פופס, אבל טראפלס פופס. בנוסף מיני פבלובה אישית מלאה בפירות העונה (ענבים, דובדבנים ועוד). מה עוד חסר לצד הפיצוחים? ראיונות יתקבלו בברכה
maryline@inter.net.il
 
ועכשיו לניוקי
 
חלבי / רמת קושי קלה / חומרים זמינים / זמן הכנת הניוקי: 30  דקות, אפיה: 15 דקות, זמן הכנת הרוטב: 30 דקות.
עזרים: ניילון נצמד
מצרכים לרוטב
1 בצל קצוץ
1 שן שום קצוצה
20 גרם חמאה
1 כפית שמן זית
1 כוס יין לבן יבש
500 גרם פטריות טריות קצוצות
3 גבעולי תימין (קורנית)
500 מ"ל שמנת מתוקה (אחוזי שומן לבחירתכם)
מלח ופלפל שחור
1 כף פטרוזיליה קצוצה
מצרכים לניוקי
1 ליטר חלב
100 גרם חמאה
מלח ופלפל שחור
1/4 כפית אגוז מוסקט מגורד
3 חלמונים
50 גרם פרמזן מגורד
200 גרם סולת חיטה
לציפוי
100 גרם חמאה מומסת
100 גרם פרמזן מגורד
לעיטור: עלעלי תימין (קורנית)
 
מכינים את הרוטב: מטגנים בסיר את הבצל בחמאה ובשמן זית עד שהוא מזהיב היטב, מוסיפים את השום ומטגנים עוד כמה שניות. מוסיפים את רוב הפטריות (שומרים כ- 6 פטריות לקישוט), מערבבים ומטגנים עד שהפטריות הפרישו את כל הנוזלים שלהם, בערך 15 דקות. מוסיפים את היין הלבן, ומבשלים עד שכל הנוזלים התאדו. מוסיפים את השמנת המתוקה, התימין, המלח, הפלפל והפטרוזיליה ומבשלים 10 דקות בבעבוע עדין. נותנים לרוטב להתקרר, מסלקים את גבעולי התימין וטוחנים לרוטב חלק. אם הרוטב סמיך מדי, אפשר לדלל אותו במעט חלב. אפשר להכין יומיים מראש, לשמור במקרר ולחמם לפני ההגשה. ניתן גם להקפיא.
מכינים את הניוקי: מכניסים לסיר בינוני את החלב, החמאה, המלח, הפלפל ואגוז המוסקט. מביאים לרתיחה עד להמסה של החמאה. מנמיכים את האש, בוזקים את הסולת בהדרגה, תוך כדי ערבוב בכף עץ,  עד שהסולת סופחת את כל הנוזלים והתערובת מסמיכה מאוד, בערך 20 דקות. מכבים את האש, מוסיפים את החלמונים ומערבבים עד להטמעה מלאה. מוסיפים את הפרמזן ומערבבים שוב.
מעצבים את הניוקי: נותנים ל "בצק" להתקרר מעט, עד שהוא נעים למגע יד. בינתיים גוזרים ריבועים של ניילון נצמד בגודל 8X8 ס"מ שמים במרכז כל ריבוע כפית גדושה מבצק הניוקי, מרימים את שולי הריבוע, מחברים אותם למעלה במרכז, מסובבים ומהדקים אותם סביב הניוקי לצורת כדור. עד לשלב זה אפשר לשמור 24 שעות במקרר ואף להקפיא.
מצפים ואופים:  מחממים תנור לחום בינוני (180 מעלות) ומרפדים תבנית בנייר אפיה. מסדרים 2 כלים שטוחים. באחד שמים את החמאה המומסת ובשני את הפרמזן. מקלפים את כדורי הניוקי מהניילון הנצמד ומגלגלים אותם תחילה בחמאה ולאחר מכן בפרמזן. מעבירים את הכדורים לתבנית האפיה. אופים כ-15 דקות או עד שהניוקי זהובים ותפוחים. מעבירים לצלחות הגשה, יוצקים סביב מעט מהרוטב החם, מקשטים בפטריות פרוסות ובעלי תימין.

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

מצטרף לרשימת התכנונים לארוחת שבועות...
מקווה שזה נחשב 'לבן' כי אנחנו עורכים השנה סעודה לבנה בערב החג!

מרילין איילון אמר/ה...

לבן מאוד (-:

ורדי אמר/ה...

הי מרילין

מזל טוב לחתונת הבת
שאלה לגבי הניוקי, עד כמה זמן מראש אפשר לאפות?
תודה מראש
ורד