~~ קובה סלק עשיר וריחני ~~


צילום דן לב, סגנון דלית רוסו

מנה נפלאה שחמותי תחי' לימדה אותי: כופתאות סולת ממולאות בשר ברוטב עשיר וטעים, נפלא לכל ימות החורף. במרק תוכלו למצוא את אחד המאפיינים של המטבח העירקי: תיבול שמשלב בין חמוץ ומתוק. מתכון זה פורסם במגזין "טעימות" של עיתון "משפחה" כחלק כתבה שעסקה בירקות שורש.
בתיאבון!
צילום דן לב, סגנון דלית רוסו
בשרי | קושי בינוני | חומרים זמינים | זמן הכנה: כשעה (בלי שלב ההקפאה), זמן בישול: 50 דקות
 6 מנות
למלית:
300 גרם בשר טחון
1 צרור פטרוזיליה קצוץ דק
1 בצל קצוץ דק
1 כפית תבלין בהרט (אפשר במקום ½ כפית קינמון, ¼ כפית פלפל אנגלי ו- ¼ כפית אגוז מוסקט)
4 כפות פירורי לחם
למעטפת:
3 כוסות סולת
2 כוסות מים
1 כפית מלח
למרק:
¼ כוס שמן (קנולה, סויה או חמניות)
1 בצל קצוץ
1 שורש פטרוזיליה חתוך לקוביות קטנות
3 סלקים בינוניים מגוררים
2 סלקים בינוניים חתוכים לחצאי פרוסות דקות
4-3 חתיכות עצמות בקר - לבחירה
1 קופסה קטנה (200 גרם) של רסק עגבניות
1 כף אבקת מרק עוף
1 כף תבלין בהרט
3 כפות סוכר
6 כפות מיץ לימון
מלח ופלפל שחור
½ כוס עלי נענע קצוצה
2 ליטר מים
מכינים את המלית: מכניסים לקערה את כל הרכיבים, לשים עד לקבלת עיסה אחידה, יוצרים כדורים בגודל אגוזי מלך, מסדרים אותם על תבנית מרופדת בנייר אפייה ומקפיאים לפחות לשעתיים (אפשר כמובן להכין זמן רב קודם לכן ולשמור במקפיא).
מכינים את המרק: מטגנים בסיר גדול את הבצל בשמן, עד שהוא שקוף, בערך חמש דקות. מוסיפים את שורש הפטרוזיליה ומטגנים יחד עוד חמש דקות. מוסיפים את הסלקים המגוררים והפרוסים ואת רסק העגבניות, מטגנים ומערבבים שתי דקות, מוסיפים את עצמות הבקר, אם רוצים, מערבבים מוסיפים את המים, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים בבעבוע עדין חצי שעה.
מוסיפים את אבקת המרק והבהרט ומבשלים עוד שעה, בכיסוי חלקי, או עד שהסלק רך. מוסיפים את הנענע, הסוכר ומיץ הלימון, מתבלים במלח ופלפל שחור, מערבבים, טועמים, מתקנים תיבול וממשיכים לבשל על אש קטנה עוד עשר דקות.
מכינים את הקובות: מכניסים לקערה בינונית את הסולת, המלח והמים ומאחדים, לשים כדקה ונותנים לבצק לנוח עשר דקות. בזמן הזה הסולת סופחת את הנוזלים והבצק מפתח גמישות. אם יש צורך, מוסיפים עוד מים (כף או שתיים) או סולת (כף או שתיים). המרקם הסופי הוא כשל פלסטלינה.
מוציאים את כדורי הבשר מהמקפיא, קורצים פיסות בצק סולת בגודל אגוז מלך בערך, משטחים מעט בעזרת ידיים רטובות ועוטפים בהן את כדורי הבשר. אם רוצים, אפשר להכין את הקובות הרבה זמן מראש ולהקפיא. במידה ונגמרה כמות הסולת ונשארו כדורי בשר, נוסיף אותם למרק יחד עם הקובות, הם מעולים בפני עצמם וגם יעשירו את המרק.
מבשלים: מכניסים את הקובות לסיר המרק המבעבע, בזו אחר זו, בעדינות. מפזרים מעל את עלי הנענע ומבשלים בכיסוי חלקי ארבעים דקות. מגישים את הקובות בצלחת עמוקה עם המרק והירקות.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

מאז שאשתי ראתה אותך בהידברות היא נצמדה גם לאתר ומכינה מתכונים שלך השבת היא הלכה על הקובה למרות שת הקובות קנינו אבל המרק עולמי טעם נפלא וטעמתי הרבה קובה בחיים אבל זה הקובה סלק הכי טוב שאכלתי