~~ סדנת אופרה איטלקית מפנקת בדן גורמה ~~




שירה רוטמן דגן, שף ומרצה,  עבדה באירופה במגוון תפקידים במסעדות עטורות כוכבי מישלן כן במסעדות מובילות בישראל ובהן כדיתא, מסה ופנג'אה


ביום שישי האחרון, באופן הזוי ביותר, במקום לעמוד במטבח ולסדר את הבית (בשאנטי) מצאתי את עצמי בסדנה סוחפת בדן גורמה תל אביב.

הסיפור התחיל בדיוק כשיצאתי מהסדנה הקודמת "צ'יינה טאון אקספרס" עם השף עמיר אילן. יצאתי וידעתי שאני חייבת להירשם לעוד סדנה, ודחוף. לבריאות הנפש.

מתוך עיון ברשימת הקורסים סיכמתי עם חברתי רבקה שנלך לאופרה האיטלקית עם שף שירה רוטמן דגן שכבר הכרנו בשתי הסדנאות הקודמות, שכן היא שימשה כסו שף לשף עמיר אילן מנהל מגמת הבישול וסו שף של השף מאיה רביבו מנהלת מגמת הקונדיטוריה ובשתי ההזדמנויות האלה התוודענו לאישה לבבית, סופר מקצועית, שופעת ידע, ניסיון ותשוקה למקצוע. שקד, ביתי הבכורה שזה עתה חזרה מרומה הצטרפה אלנו, היה שמח!


שקדי עגל פריכים מוקפצים עם ארטישוק תרד ויין לבן - מנה מופלאה 
הצלחתי לצלם רק מעט מן העשייה במטבח שכן הייתי עסוקה עד מאוד:  הכנת פירה במולין מיוחד, הקפצה של ניוקי במחבת משולהב, קיצוץ הרים של עשבי תיבול טרייה,  רידוד בצק פסטה והכנת טליונים, קילוף שקדי עגל, הקצפת זביון, "סיגרה" של נתחי אוסובוקו, גלעון זיתי קלמטה בשיטה מיוחדת, צמצום בולונייז משודרג, בישול רוטב פירות יער ועוד (-:


הסדנה הייתה אינטנסיבית מאוד, למדתי בה לא רק מתכונים אלה שיטות עבודה, חמרי גלם חדשים וגם מיומנויות קולינריות שאני כבר מחכה ליישם במטבח שלי.

נהניתי לעבוד בסביבת עבודה כל כך משוקעת, עמדות בישול, עמדות הקפצה, עמדות טיגון, מחבתות אישיות כמו במסעדות, תנורים מיוחדים, סכינים טובים, פשוט תענוג!

כמו בסדנה הקודמת, גם כאן אני מתכוונת להכין בבית את הנלמד וליצור בבית מנות יצירתיות, חדשות וטעימות במיוחד. עושה רושם ששתי המנות הראשונות שאשחזר עוד השבוע לכבוד שבת יהיו זביון יין אדום ופירות יער ואוסובוקו בנוסח הציידים. המנות נגישות מאוד מבחינת המצרכים ומתאימות לבישולי השבת. 





הכנות למנת האוסובוקו בנוסח הציידים




סו שף "לייזר" מוציא את תפוחי האדמה מתנור - בדרך אל הניוקי
כן. אני כבר רוצה להירשם לסדנה נוספת, ויש לי גם רעיון לאיזה
(-:



ניוקי צרוב בשמן זית ומוקפץ עם עגבניות תמר, זיתי קלמטה וגרמולטה

שף שירה דגן רוטמן מדגימה את הקינוח: זביון עם ביסקוטים ורוטב פירות יער


תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

אשה צעירה ומבטיחה..
הייתי אמורה לפגוש אותה בביקור האחרון שלה בפריז ...אך יצא לי לדבר איתה והיא פשוט מקסימה והביצועים שלה ואווו...
מרילין מאשרי זכית ממש תענוג
נשיקות ותודה על השיתוף
שלך תמיד
שונטל
נשיקות