~~ סמיפרדו וניל לימון על סירופ דובדבנים - גלידה בלי מכונת גלידה ~~

 semi fredo vanille citron sur sirop de de cerise - recette en francias plus bas

צילום: בני גמזו לטובה


חם - חם - חם!
חברתי רבקה ואני רקחנו לנו גלידה מהממת, עשירה ומפנקת, אבל גם קיצית ורעננה: סמיפרדו וניל לימון על סירופ דובדבנים. אין כאן שימוש במכונת גלידה ויחד עם זאת הגלידה מתקבלת קרמית במיוחד, בזכות הליקר שמונע מהגלידה להתגבש לגמרי. אני עשיתי שימוש בליקר לימון (לימונצ'לו) , אבל תרגישו חופשי להוסיף ליקר אחר שיש לכם בבית: ליקר וניל, ליקר בננות, ליקר אמרטו, אני בטוחה שיצא מצויין גם כן. 
ואם אין ליקר? אל דאגה, היא גם תצא מעולה, ניסיתי בשבילכם (-:
 
 
הסירופ דובדבנים המתוק חמצמץ מדגיש את האיזון ועושה את המנה ליותר חגיגית, אבל הגלידה גם טובה בלעדיו. למעשה את הסירופ הכנתי במיוחד בשביל רבקה: בישלתי יחד יין אדום, קליפת לימון ומהמיץ הנמצא בצנצנות של הדובדבנים החמוצים, ואחרי צמצמום על אש קטנה נוצר רוטב בעל ניחוח נהדר שהשתלב בצורה משולמת עם הגלידה. רבקה, היא זו שלפני מספר שנים הכירה לי את המיץ הנמצא בצנצנות של הדובדבנים ואמרה "זה חומר גלם נהדר", ובאמת, מאז אני עושה בו שימוש תדיר.
 
אז אחרי שהבנתם שרבקה מכינה גלידות מעולות, שיש לה עצות זהב ושהיא גם חברה שלי אני מזמינה אתכם לטייל בבלוג המושקע שלה "אבקת סוכר " (איזה שם מהמם!?). יש שם מתכונים מעולים עם תצלומים "שלב אחרי שבלב"  - הכל ברור ומעורר תיאבון. כדאי!
 

צילום: בני גמזו לטובה

מצרכים לסמיפרדו
1 מקל וניל (נשתמש רק בזרעים)
כף גדושה קליפת לימון מגורדת
3 שקיות סוכר וניל
6 חלבונים
6 חלמונים
כוס סוכר
חצי כוס מיץ לימון
1 כף ליקר לימון או אחר - אפשרות, לא חובה
2 שמנת מתוקה (500 מ"ל)

מצרכים לסירופ דובדבנים
צנצנת דובדבנים חמוצים (בערך 400 גרם)
1/4 כוס יין אדום יבש
1 מקל וניל (נשתמש רק במקלות, בלי הזרעים)
3 כפות סוכר (אפשר יותר, לפי הטעם)
סליל ארוך מקליפת לימון (נעזרים בקולפן)
1 כף קורנפלור מהול מ- 2 כפות מים
להגשה:
דובדבנים טריים ועלי בזיליקום

צילום: בני גמזו לטובה

סמיפרדו:
הכנת התיבול לימון - וניל:  חוצים את מקל הוניל ל- 2 מוציאים ממנו את הזרעים ושמים אותם בקערה קטנה. את המקלות שומרים בצד לסירופ הדובדבנים. מוסיפים לקערה הזו את קליפת הלימון, את הליקר  וסוכר הוניל, מערבבים ושומרים בצד.
 
מכינים את תערובת החלבונים: מכניסים את החלבונים לקערת המערבל ומקציפים אותם במהירות איטית. בינתיים שמים בקערה בינונית מחצית מכמות הסוכר (1/2 כוס) יחד עם מחצית מכמות מיץ הלימון (1/4 כוס) ומחממים במיקרוגל עד שהסוכר נמס לגמרי והוא נהפך לסירופ לימוני, בערך 2 דקות (תלוי במיקרו, תבשלו דקה, ותראו אם אתם זקוקים לעוד כדי לקבל סירופ) . יוצקים את הסירופ הלימונים לקערה המערבל, מקציפים במהירות גבוה עד לקבלת קצף יציב, בערך 5 דקות, ומעבירים את הקצף לקערה גדולה.

 
מכינים את תערובת החלמונים: שמים בקערה בינונית את המחצית השניה של הסוכר (1/2 כוס) יחד עם המחצית השניה של  מיץ הלימון (1/4 כוס) ומחממים במיקרוגל עד שהסוכר נמס לגמרי והוא נהפך לסירופ לימוני, בערך 2 דקות. שומרים בצד.
מנקים את המערבל ואת המקצפים, מכניסים לקערת המערבל את החלמונים ומקציפים אותם במהירות גבוהה. כשהסירופ הלימוני כבר לא רותח והוא נעים למגע יד יוצקים אותו לקערת המערבל וממשיכים להקציף עד לקבלת תערובת לבנה ותפוחה, בערך 5 דקות. מעבירים את הקצף לקערה יחד עם קצף החלבונים שומרים בצד.
 
מכינים קצפת מתובלת: מנקים את המערבל ואת המקצפים, מכניסים לקערת המערבל את השמנת המתוקה יחד עם תערובת הסוכר וניל / זרעי וניל / ליקר / קליפת לימון ומקציפים עד לקבלת קצפת יציבה. מעבירים את הקצפת לקערה הגדולה יחד עם קצף הביצים ומקפלים את הכל למרקם אחיד. מעבירים לכלי ושומרים במקפיא, לפחות 6 שעות.
 





מכינים את הסירופ דובדבנים: מסננים את הדובדבנים מהצנצנת: את המיץ שמים בסיר קטן, ובדובדבנים לא נשתמש במתכון הזה, אפשר, אם רוצים, לשלב אותם בבלילה של הפנקייקס, ואף במילוי של עוגות שמרים.
באותו סיר מכניסים את היין, מקלות הוניל, הסוכר וקליפת הלימון ומבשלים על אש קטנה 40 דקות, בכיסוי חלקי. מוסיפים את תערובת הקורנפלור, מערבבים, מכסים ומצננים.

מגישים: שמים מעט סירופ דובדבנים בתחתית של גביע זכוכית, מסדרים עלים כדורי או שניים של גלידה, מקשטים בדובדבנים טריים ועלי בזיליקום ומגישים.







Semifreddo vanille ciron sur sirop de cerise
1 gousse de vanille (utiliser uniquement des graines)
Entassant cuillère à soupe de zeste de citron râpé
3 sachets de sucre vanillé
6 blancs 'doeuf
6 jaunes d'oeufs
tasse de sucre
½ tasse de jus de citron
2 crème épaisse (500 ml)

Ingrédients de sirop de cerise
Pot de cerises aigres (environ 400 grammes)
1/4 tasse de vin rouge sec
1 gousse de vanille (à utiliser uniquement avec des bâtons, pas de graines)
3 cuillères à soupe de sucre (ou plus au goût)
long zeste de citron (utilisation économe)
1 cuillère à soupe de fécule de maïs mélangée avec de 2 cuillères à soupe d'eau
servir:
Cerises fraîches et de feuilles de basilic

Préparer le Semifreddo: 
coupe en longeure la gousse de vanille à deux. metter les graines  dans un petit bol et les batons de côté  pour le sirop de cerise. 
 ajouter au bol  le zeste de citron et le sucre vanillé, mélangez et réservez.
Placez le bol mélangeur blancs d'œufs et fouettez-les lentement. Pendant ce temps, dans un bol moyen, mettre la moitié de la quantité de sucre (1/2 tasse) avec la moitié du jus de citron (1/4 tasse) et de la chaleur au micro-ondes jusqu'à ce que le sucre soit complètement dissous et il est devenu sirop de citron, environ 2 minutes. Verser le sirop de citron dans bol du mélangeur, battre à vitesse élevée jusqu'à une mousse stable, à environ 5 minutes, et transférer dans une grande bassine.

Placer dans un bol de taille moyenne de la seconde moitié du sucre (1/2 tasse) avec l'autre moitié du jus de citron (1/4 tasse) et de la chaleur au micro-ondes jusqu'à ce que le sucre soit complètement dissous et il est devenu sirop de citron, environ 2 minutes. garder.
Nettoyage du mélangeur et fouets,  mettez les jaunes d'œufs et fouetter à grande vitesse. Lorsque le  sirop de citron n'est plus bouillant et est agréable au toucher versez le bol du mélangeur et continuer à battre jusqu'à ce que le mélange soit blanc et mousseux, environ 5 minutes. Transférer la bassine de mousse avec les blancs d'oeufs de côté.
Nettoyage du mélangeur et fouets, mixeur bol, mettez la crème avec le mélange de sucre et la vanille et fouetter jusqu'à ce que la crème douce. Transférez la crème fouettée dans la grande bassine  avec les blancs d'oeufs battus et tout plier jusque texture uniforme. Transférer dans une boite  et stocker au congélateur pendant au moins 4 heures.

Préparer les cerises au sirop: Égoutter les cerises du pot: mettre le jus dans une petite casserole, et les cerises ne pas utiliser cette recette, vous pouvez, si vous le souhaitez, de les combiner dans une pâte de crêpes, des gâteaux et des levures.
Ce pot a mis le vin, les bâtons de vanille, le sucre et le zeste de citron et faire cuire pendant 40 minutes, partiellement couvert. Ajouter le mélange de fécule de maïs, mélanger, couvrir et laisser refroidir.

Servir: Placez un peu de sirop de cerise sur le fond de la tasse en verre, organiser feuille ou deux boules de crème glacée, cerises fraîches et de feuilles de basilic garnir et servir.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

מרילין המקסימה
נראה מתכון מדהים אבל אני נרתעת מביצים חיות בקינוח
יש אפשרות לבשל אותן בדרך כלשהי?
שירה