~~ מאפה שמרים עם קרם פטיסייר ודובדבנים ~~

Vienoise farcie a la crème patissiere  et au cerises
 
 
לפניכם אחד ממאפה השמרים שהכנתי לאחרונה, חלק מבני הבית שלא היו באותו הזמן פשוט לא זכו לטעום...ואם לא הייתי נחושה בדעתי בעינין הצילום גם תמונה לא הייתה לזכר. הם פשוט נעלמו כלא היו.
הגירסה הפרווה טובה, אבל החלבית נפלא-ה!
 
 
 
 
 

מצרכים לבצק
חצי קילו קמח לבן (3.5 כוסות)
1 כף שמרים יבשים
1 כפית מלח
חצי כוס סוכר (100 גרם)
2 ביצים
100 גרם חמאה רכה או מרגרינה או חצי כוס שמן
2/3 כוס חלב או מים או חלב סויה
גרד של לימון שלם
כפית תמצית וניל
 
מצרכים לקרם פטיסייר
2כוסות חלב (אפשר סויה)
כפית תמצית וניל
120 גרם סוכר
4 חלמונים
40 גרם קורנפלור
כף גרד לימון

בנוסף
דובדבנים מגולענים (אפשר מצנצנת)
אפשרות: סוכר גבישי
 

מכינים את הבצק: מערבבים את כל החומרים היבשים, מוסיפים את החומרים הרטובים ולשים 10 דקות ביד או במיקסר (הבצק דביק וזה בסדר). משמנים את פני הבצק במעט שמן (חצי כף), מכסים ומתפיחים במקרר בין 12 ל- 24 שעות. אין לדאוג אם אחרי זמן זה הבצק לא הגדיל את נפחו.


מכינים את הקרם: מביאים לרתיחה את החלב תמצית הוניל וגרד הלימון.

בקערה טורפים במטרף את החלמונים עם הסוכר והקורנפלור 2 דקות, שמים 2 כפות מהחלב החם בתערובת הביצים ומערבבים, מוסיפים עוד שתי כפות ומערבבים שוב חוזרים על הפעולה עוד פעמיים, שמים את תערובת הביצים בסיר עם החלב וטורפים עד שהקרם מסמיך מאוד מכבים ומקררים.



מכינים את המאפים:  מחלקים את הבצק ל- 6 חלקים. לוקחים חלק אחד, מרדדים לרצועה ארוכה ודקה באורך 80 ס"מ בערך ורוחה 5 ס"מ. בעזרת כפית שמים קרם פטסייר לכל אורך הרצועה, במרכז, מבלי לגעת בשוליים, מסדרים דובדבנים במרחקים שווים וסוגרים בצביטה את השולי הבצק על המלית בכל האורך. מגלגלים לשבלול, מעבירים לתבנית אפיה מרופדת נייר אפיה וחוזרים על אותה הפעולה עם שאר החלקים.
נותנים למאפים לתפוח כשעה, אופים בתנור חומם מראש לחום של 180 מעולות עד שהמאפים זהובים, בערך 15 דקות, מברישים אותם בסירופ סוכר (מרתיחים כוס מים עם כוס סוכר 5 דקות) ומפזרים סוכר גבישי, אם רוצים.
 
 
 


13 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

המתכון נראה נהדר. הפרסומת לטיפול בפטרת שלמטה מזה , ממש לא שייכת.

אנונימי אמר/ה...

Loans which might be described as credit card are known to by the due date account in the few hours within your application generating [url=http://www.janespaydayloans.co.uk/]pay day loans[/url] Gather your entire documentation deliver information regarding they've got therefore you even and the fast access an demanding regarding documents

אנונימי אמר/ה...

היי מרלין ..
אני מקווה שהבצק לא כמו הבריוש הצרפתי שהסתבכתי איתו ;-)

והאם אפשר להחליף את הדובדבנים באיזה פרי אחר ... לא אוהבים דובדבנים מצנצנת

בתודה מראש
והמשך יום נפלא!

מרילין איילון אמר/ה...

תקפידי לעבוד על בצק קר, זה במת הכי חשוב. את יכולה להמיר את הדובדבנים בכל פרי ואפילו שוקולד ציפס. בהצלחה!

אנונימי אמר/ה...

האם אפשר להקפיא את הקרם פטיסייר שנישאר

דגנית אמר/ה...

האם לא מורחים את העוגות בחלמון ביצה לפני האפייה?
את גבישי הסוכר מפזרים אחרי האפייה?

מרילין איילון אמר/ה...

את העוגות האלו לא. את הברק הם מקבלים מהסירופ.

The Cookie Fairy אמר/ה...

מקסים מקסים!
עוגה ביתית יפהפיה ונראית גם מאוד טעימה

אנונימי אמר/ה...

מרילין מאשרי..
כמה עונג יש לי ,כל פעם שאני מבקרת אצלך[למרות שאני לא מגיבה]אני אוהבת..
פשוט ניפלא..הצוות שמצלם לך ממש אומנים...ואת שפית בחסד
נשיקות שבוע טוב ובעיקר שקט אמן..
מקווה שלכולכם שלום...
שלך תמיד שונטל

אושי אמר/ה...

וואו... טעם גן עד, אמנם לא
יצאו יפות כשלך אבל הטעם...
אין לי מילים לתאר וגם אין לי מקום
בפה אני פשוט לא מפסיקה לטעום אותן.
זאת הפעם הראשונה שאני כותבת
(אני חדשה בבלוג שלך - כבוד הוא לי)
הבלוג שלך תמיד מזמין הן מבחינת
הגשה והן מבחינת הקלות שבעבודה.
תודה, המשיכי כך.

שבוע טוב ושקט לכל עם ישראל. אמן.

אנונימי אמר/ה...

כמה זה 40 גרם קרונפלור??
תודה רבה

אנונימי אמר/ה...

הכנתי והיה מדהים. פעם ראשונה של הצלחה אדירה בשמרים. תודה

אנונימי אמר/ה...

Hello. And Bye. Thank you very much.