~~ מכתבים מהמטבח, מתכונים וסיפורים ~~

~~ פרגיות בסגנון הגנרל טסו ~~
בס"ד

למראת שהמנה משויכת לגנרל טסו זוגנטאן ( Zuo Zongtang) לא סביר שהוא בעצמו טעם אותה או יצר אותה - הדעה הרווחת היא שהיא נולדה לכבודו בצ'יינה טאון של ניו יורק. כך או כך, מדובר באחת המנות (לחץ כאן למתכון) הפופולריות ביותר  במסעדות היסניות שבצפון אמריקה: הטיגון המקדים של העוף ואחר כך הבישול ברוטב סמיך ומתקתק הם סוד ההצלחה שלו.

לפני כחודשיים הייתי בסדנת בישול סיני בדן גורמה (סקרתי את הסדנה כאן ) וכמו שהשף אילן אמר כל הזמן "תכינו את זה בבית" אז כך בדיוק עשיתי (להמשך המתכון לחץ כאן)

~~ סלט פטריות ואגויזם בסגנון סיני ~~


אני ממשיכה עם הקו האסיאתי ומציעה לכם עוד מנות שמשתלבות יפה בארחה, אבל לא רק, הסלט (לחץ כאן למתכון) הזה יתאים בכל מקרה...כי הוא פשוט מעולה בפני עצמו. פטריות, אגוזים, תיבול טוב, מה עוד צריך?

~~ אורז סיני כמו במסעדות הטובות ~~

אחד המתכונים הישנים והטובים של הבלוג (מינואר 2008) אורז מוצלח במיוחד מדויק בטעמו עם ירקות פריכים – למתכון לחץ כאן
                       ~ רוגלך של ראש חודש  ~~



כמו בכל ראש חודש גם הפעם בע"ה נכין רוגלך – מסורת של שנים להתחיל את הבוקר עם המאפה הטעים החמים והטרי עמוס השוקולד. כבר כולם יודעים, הילדים, השכנים, הדודות, בראש חודש יש ריח של שוקולד בבית של מרילין. למתכון לחץ כאן .

על הבוקר? כיצד?
את רוב הרוגלך אני אופה במהלך ראש חודש, אבל את המגש הראשון אני אופה ממש על הבוקר. אני מכינה אותם ומסדרת על תבנית אפיה במקרר (כן, זה לוקח מקום, אז מה?), מכסה בניילון ובסביבות 3 בבוקר אני מוציאה את המגש לשיש וחוזרת לישון. ב- 6:15 בבוקר, כשאני כבר ערה עם כוס קפה המגש נכנס לתנור ועד 7 בבוקר כולם כרב יושבים סביב השולחן לאכול את המגש הראשון. אחר כך, אני ממשיכה להכין ולאפות בשאנטי כדי שיספיק לכל היום גם לכל מי שמזדמן.

חודש טוב, בשורות טובות ב"ה!

מרילין











אין תגובות: