~~ מכתב מהמטבח שלי: מתכונים וסיפורים ~~



~~ חרוסת כמו של סבתי מזל ז"ל, דוכה תימני ~~
בס"ד


סבתי מזל ז"ל לא נהגה להכניס שום דבר מתועש לבית בפסח, הדודים אף מספרים שרק בשנים האחרונות היא הסכימה לקנות משקה קולה, וזה היה מבחינת נס גלוי - כי סבתי לא סמכה על אף אחד בענייני כשרות, הכל היה חייב להיות ממעשה ידיה. בבית היו רק מצרכים בסיסיים ביותר, ובכישרון רב היא הפיקה מהם מעדנים של ממש, אחד מהם היה תרכיז הלימונדה האגדי שלה שהיא הייתה מכינה בפסח בכמות מאוד גדולה והיה מספיק עד לסוף הקיץ. החרוסת (לחץ כאן) גם היא הייתה לשם דבר, עשויה בטוב טעם, עשירה, נפלאה, והיא הייתה הממרח, הממתק, ארוחת הבוקר, הפינוק, הכיבוד והנישנוש  של פסח. 


 
~~ טורט גבינה כמו עננים ~~


אני ממשיכה עם הנושא ואציג בפניכם את המתכונים המנצחים שלי בפסח, הנבחרת שאני נהנית להגיש שוב ושוב כל שנה ובני הבית כבר מחכים להם.

הטורט הזה, מעולה (לחץ כאן). אני מכינה אותו לפחות 4 פעמים במהלך הפסח. זה מתחיל עם 2, אחד לנו ואחד לרבנית ואחר עוד פעמיים, לפי הביקוש (שלנו ושל השכנים)
~~בראוניז שקדים ואגוזים ~~

טעים טעים טעים, אין עוד מה להגיד על המתכון המוצלח הזה (לחץ כאן). כבר העברתי אותן לכל החברות שלי שמיד ביקשו מתכון ועכשיו גם אצלן הוא קבוע בפסח ולא רק.

אני מכינה מהם כמות כפולה גם בגרסה חלבית וגם בגרסה פרווה. כשמתקררות אני חותכת לקוביות ושומרת סגור היטב במקפיא. מתי שרק רוצים מוציאים, מסדרים על צלחת ותוך כמה דקות זה מוכן לאכילה. עכשיו בשקט בשקט אגלה לכם שגם קפואות הן נהדרות.
                            ~ בוואריה תותים ~~


 
עוד עוגה שנאי אוהבת להכין בפסח, הרי איך אפשר בלי תותים! היא יפה היא מעולה בטעמה, היא נשמרת היטב בהקפאה אם מכינים מראש, פשוט מושלמת.

כל פעם שאני מגישה אותה בעלי מברך אותי ואומר שהוא באמת בעל מזל גדול שאישתו יודעת לעשות דברים כאלה ושזה לא מובן מאליו. ואני, כשאני שומעת אותו מדבר כך, יכולה לקום על המקום ולהכין עוד 10 בוואריות!
~~ שוקולד ממולא קרם שוקולד פסיפלורה  ~~
אפשר גם תפוזים, זה יוצא מוצלח ביותר, לא חייב פסיפלורה למי שאין.

שוקולדים ממולאים (לחץ כאן למתכון) זה באמת תענוג גדול להכין! נכון, זה קולח קצת זמן, אבל איזה סיפוק יש להגיש שוקולד מעשי בית!! ואיזה טעם!! כדי להצליח בלי להיכנס להרפתקאות, קונים תבניות שוקולד מסיליקון ואז זה ממש קלי קלות. בשנה שעברה קניתי תבנית אחת לפסח, ולאור ההתלהבות השנה קניתי אחת נוספת, וגם ואתה אשמור לפסח.



 
                                    קוקוסיות
הפעם מתכון בקלי קלות ממש! מערבבים, יוצרים עיגולים, מכניסים לתנור לכמה דקות ויש ממתק טעים מאוד! גם הקוקוסיות האלה (לחץ כאן) אורחות קבע כל פסח!

לגיוון, אפשר להשטיח את העיסה בתבנית אפיה מלבנית מרופדת נייר אפיה, לאפות עד להזהבה, ליצוק גנאש שוקולד ולהקפיא. חותכים לקוביות קטנות ויש ממתק משגע בשתי שכבות. אצלי משתגעים עליהם גם בגירסה הזו!
ויש עוד הרבה...
יש עוד הרבה מתכונים המתאימים לפסח בבלוג, עוגת המוס קוקוס ושוקולד (לחץ כאן) למשל או פבלובה הנהדרת הזו (לחץ כאן) וגם עוגת התפוחים המוצלחת מאוד  של השף בן עמי (לחץ כאן, קישור לאתר מבשלים)  שגם אותה אני מכינה כל פסח, ואפילו פרפה תותים נהדר ומרהיב ביופיו (לחץ כאן) אבל באמת שרציתי לתמצת כדי לעזור ולהתמקד.



בשורות טובות ב"ה!

מרילין










אין תגובות: