~~ חלת כתר וגם ניחוחות של זעתר ~~

Hallah en couronne, au zaatar, explication en francais plus bas



חלה יפה על שולחן שבת זה תמיד עונג צרוף. הפעם החלה ממש קלה להכנה, אין בה קליעה של ממש, אבל יחד עם זאת היא ממש יפה בעיניי. אני רושמת לכם את המתכון של החלות הקבועות שלי, אבל למעשה כל מתכון אחר יעשה את העבודה. שימו לב למטה, יש הצעה לשידרוג החלה בטעמים פיקאנטים - פשוט, יפה וטעים נורא.




מצרכים לבצק - עבור 2 חלות בינוניות
500 גרם קמח (3.5 כוסות)
1 כף שמרים יבשים
1/2 כף מלח
3 כפות סוכר
כוס מים 240 מ"ל בערך. מי שלא אוהב בצק דביק ישים רק 200
1 ביצה
רבע כוס שמן 60 מ"ל
הכנה
מערבבים את כל החומרים היבשים, מוסיפים את הלחים/רטובים ולשים 10 דקות.
מעבירים לקערה גדולה, משמנים את פני הבצק במעט שמן זית, מכסים בניילון ושומרים במקרר בין 12 ל- 24 שעות.
מוציאים מהמקרר, מחלקים את הבצק ל- 2 חלקים.

לוקחים חלק אחד בעודו עדיין קר, מרדדים אותו על משטח מקומח למלבן ארוך בגודל 50*20, אם צריך
(הבצק מעט דביק) אפשר לקמח גם את המערוך.

בעזרת גלגלת פיצה או סכין חדה חורצים עד לעומק ממש כל 2 ס"מ , נזהרים לא להגיע לקצה לשולי הבצק (ראה סרטוט) מגלגלים לגליל ארוך מחברים את שתי הקצבות הגליל לדי צורת כתר ומעבירים בזהירות לתבנית אפיה מרופדת נייר אפיה. חוזרים את אותה פעולה עם הבצק השני.
מברישים את שני הכתרים בביצה מהולה במעט מים, מפזרים שומשום (או מקשטים בזרעי דלעת)  ומתפיחים כשעתיים או עד להכפלת הנפח.
אופים בחום בינוני של 180 עד שהחלות זהובות.

חלת כתר עם ניחוחות זעתר:
 אחרי שהבצק מרודד למבלן מברישים את כולו בשמן זית, מפזרים זעתר (התבלין שבא מעורב עם שומשום) בנדיבות ורק אז חורצים חריצים, מגלגלים וסוגרים לכתר.





Hallah en couronne, au zaatar
pour 2 hallot
preparere une pate a hallah (la mienne: 500g de farine, 1 cas de levure, 1/2 cas de sel, 3 cas de sucre, 1 verre d'eau, 1 oeuf, 1/4 de verre d'huile) mettre dans une grand salaldier, huiler d'huile d'olive, couvrir d'un filme alimentaire et laisser au frigo entre 12 a 24 heure.
Partager la pate en 2, etaler le premier morceau en rectangle de 20*50 cm sur un plan de travail farine, inciser la pate tout les 2 cm  a l'aide d'un couteau ou d'une roulette a pizza, laisser intacte  les bords (regarder le shema ci dessus). Rouler le rectangle en long saucisson, rejoigner les 2 extremites pour former une courone et placer la delicatement sur une plaque du four recouverte de papier sulfurer. Proceder de meme avec l'autre morceau de pate.
Badigeoner d'oeuf, parsemer de sesame ou decorer avec d'autres graines, laisser doubler de volume (2 heures a peu pres) et enfourner a 180 jusque jolie coloration.

Pour faire des halots parfumee  au zaatar, quand la pate est etalee, on la huile de huile d'olive a l'aide d'un pinceau, on soupoudre largement d'epice zaatar et ce n'est qu'apres qu'on continue avec les incision.





המשך שבוע טוב, ב"ה בשורות טובות
מרילין



אחרון חביב / בדיקת מוצר
לפני שבועיים פנתה אלי מירב בורמד מנהלת יחסי הציבור של חברת אחוה, יצרנית החלוה הותיקה ושאלה אותי אם ארצה להתנסות במוצרים שלהם. מתוך רשימת המוצרים שהיא הציעה לי מייד קפץ לי לעין "חטיף חלבה ללא סוכר". חשבתי על אמא שלי שאסור לה סוכר. כשהמארז הגיע אלי, היו כמה אנשים בבית שרצו גם "לבדוק את המוצר".
(-:
אחרי כמה ימים אמא סיפרה לי שזה היה לה מאוד טעים אם כי היא זיהתה טעם קטן שנשאר בפה לקראת הסוף, טעם של ממתיק מלאכותי, אבל לא משהו שיימנע ממנה לבדוק שוב את המוצר.



ואחרון בהחלט
השבוע עוגת דפי שמרים עם קרם שקדים לימוניים הופיעה ב- XNET, עשו לה הרבה כבוד עם תמונה גדולה, וגם עריכה והגהה, תודה רבה!

ולסיום סיומת
מי מכיר? מי יודע?
מי יכול לזהות איפה צילמתי את התמונה הזו?


2 תגובות:

יואל אמר/ה...

יופי של מתכונים.
הייתי שמח לו היית נותנת כמויות מדוייקות במשקלים ולא מסתפקת בכמויות נפח (כוסות, כפות וכו'). הרבה יותר בטוח למתכונים.
תודה

צ'יפס אמר/ה...

נראה פשוט יחסית להכנה, אבל נותן אפקט חזותי מרשים מאוד. אני אכין בהזדמנות, מקווה שזה טעים כמו שזה נראה. :)