~~ מתכב מהמטבח שלי, מתכונים וסיפורים ~~




בס"ד
שלום! יש לי  סלט נהדר שאכלנו השבת ובאתי לספר לכם עכשיו.
יש לכם את כל השבוע לעשות קניות וכך לא תגידו לי ברגע האחרון למה לא קניתי פלפלים צהובים! 
(-:
האמת, אפשר גם פלפלים אדומים או כתומים, אבל מצאתי ששילוב הצבעים הזה הכי יפה.
רציתי לבקש סליחה על הטעויות הרבות בקישורים ובכתיבה שקוראים לאורך כל הדרך. לפעמים אני חושבת לעצמי שכדי שזה יעבוד חלק הייתי צריכה שימשהו שיבשל, משהוא (אחר) שיצלם, מישהו שירשום את המתכונים וגם יערוך אותם, מישהו שיכתוב מכתבים וגם יעשה הגהה וגם יעלה אותם לאתר, משהוא שידאג לרשימת התפוצות וגם משהוא אחר שיענה לשאלות. אבל מכיוון שכולם זה רק אני, אז כך זה ניראה. לפעמים אני חושבת שזה גדול עלי וזה בטח לא יחזיק מעמד, אבל כמו כל פעם שאני מרגישה שאני הולכת להישבר אני אומרת לעצמי, רק היום מרילין. רק היום.
~~ משנכס אדר ~~






 
השבוע הזה אצטרך להחליט סוף סוף מה אני שמה במשלוח המנות שלי. כל שעה אני מחליטה משהו אחר. פעם אחת זה יהיה בקבוק יין ועוגת שמרים, פעם אחרת אני רואה את עצמי נכנסת לפרויקט של מגשים עם קציצות עסיסיות ואורז עם צימוקים ואפילו הפלגתי לדמיין את עצמי מכינה 200 קרפלך עם מרק ולנסות למצאו פתרונות שינוע והגשה. כך או כך, כל שנה אני משלבת במשלוח לחמניות מזונות מקושטות. אז מחר זה מה שנכין. קילו קמח? 2 קילו? ואולי 3. ניראה איך זה יתפח.
מתכון לחמניות מזונות
בצק "מזונות" - של חברתי קרן (לשיטת הספרדים)
1 קילו קמח
2 כפות שמרים יבשים
1 כף מלח
1 כוס סוכר (כוס ח"פ)
1 כוס שמן (כוס ח"פ)
2.5 כוסות מים (ח"פ)
3 ביצים קטנות  - אם הביצים גדולות מפחיתים מעט מהמים


הכנה

מערבבים את המצרכים היבשים, מוסיפים את הלחים, לשים 10 דקות מטפיחים עד להכפלת הנפח (עדיף לילה במקרר), מחלקים לחתיכות בנות בין 20 ל- 40 גרם, מגלגלים לכדור, מעבירים לתבניות מרופדות בנייר אפיה, מתפיחים עד להכפלת הנפח, מקשטים במכחול ואופים בחום בינוני של 190 מעלות עד שהן זהובות.

הקישוט: (כפי שפרסמתי לפני כמה שנים בפוסט הזה) בקערה קטנה ממיסים כ- 2 כפות קקאו במעט מים חמים, רק כדי שיתגבש. מוסיפים קצת חלמון של ביצה ומערבבים למרקם משחתי. מציירים בעזרת מכחול.
השבוע היה מאוד קצר מבחינת ההכנות לשבת. מרוב עומס לא יצא לנו לעשות קניות כל השבוע ורק ביום חמישי בלילה בעלי חזר הבית עם מצרכים, וכמובן שרק אז יכולתי להתחיל לעבוד. היה ברור שלא אוכל להנדס דברים שלוקחים יותר מדי זמן אבל מצד שני רציתי בכל זאת רציתי לענג את השבת בצלי בשר טעים, כזה שהבשר שלו רך, והרוטב שלו טעים ושכולם אוהבים ושעושה ריח טוב בבית. וזאת הייתה הבחירה שלי – צלי בשר בזיתים. הסיר לחץ עשה את כל העבודה, אני רק הגשתי.
 
                     ~~ אז שברתי את המבטח ~~
בפעם הקודמת סיפרתי כאן על המזווה ששברנו ועל "כל טוב" שהיה בו ושהיה צריך למצאו לו מקום חדש.
דבר נוסף שהלך עם שבירת המזווה היה הלוח שלי. לוח בגודל של מטר על 80 ס"מ, תלוי על קיר המזווה, ששירת אותי נאמנה 6 שנים. משימות, הודאות ועוד, לא היה לו רגע קט של מנוחה.
כשסיפרתי לבנות שלי ש- "הוא" חסר לי, הן נידבו לי מחברת ספירלה ועת ואמרו שבאמת שאין על מה להצטער ושהוא היה מכוער.
מה הן מבינות.
משלוח מנות מהחלומות מלכי אדלר כמובן
היום אני מצרפת לכם את קטלוג משלוחי המנות של מלכי אדלר לפורים, קינוחים ועוגות לסעודת פורים, ובעצם... לכל השנה.
מלכי לשירותכם בכל שאלה
054-4844331
 
בשורות טובות!
מרילין








2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מרילין יקרה,
הבלוג שלך מקסים והכי שווה ברשת.
לצערי רק לאחרונה הכרתי אותו. בזכותך העשרתי את ארוחות השבת ובכלל, כל מתכון שהכנתי מתוך הבלוג מתקבל בשמחה וקוצר מחמאות.
ייבורכו יידייך (אַשטִדק)
יישר כח !!!

יוכי אמר/ה...

מרלין יקרה,
אנא על תתנצלי!
הלוואי שהיתי באזורך, בשמחה היתי באה לעזור לך עם הפרסומים בהתנדבות.
אין עליך ועל השירות המדהים שאת עושה למען המטבח שלי לכבוד כל שבת.
המשיכי להיות ברוכה ועסוקה.
יוכי