~~ מרמומה ~~

אדום, מבריק ושמנוני
.
.
מרמומה היה סלט הכרחי בלי יוצא מן הכלל בכל מנת קוסקוס של יום שישי שסבתי יבט הייתה מכינה.
אדום מבריק ושומני, יושב כל כך טוב על יד הבולט או על פרוסת לחם.

 היום גם אני לא מעיזה להכין קוסקוס בלי מרמומה, ולמזלי סבתי מסרה לי את המתכון דקה לפני שהיזכרון שלה הלך גמרי.

מצרכים
6 עגבניות חתוכות לקביות גדולות
פלפל ירוק לא חריף חתוך לקוביות
פלפל ירוק חריף שלם
10 שיני שום קלופים חצוים לשניים
מלח
חצי כוס שמן חמניות
הכנה
שמים את הכל בסיר ומבשלים על אש בינונית נמוכה
המון זמן ולא מתרחקים מהסיר. זה יכול לקחת יותר משעה
מערבבים מדי פעם עד שכמעט ואין נוזלים
ולא מתרחקים, מדגישה מאמי יבט


היום כשאני מכינה מרמומה, אני חולטת את העגבניות ומקלפת אותן
ואת הפלפלים אני צולה על אש גלויה
את הפלפל הלא חריף אני מקלפת וחותכת
ואת החריף משאירה איך שהוא, על קליפתו השרופה
עוד שינוי קטן, אני מוסיפה חצי כפית כרויה שלם

אין תגובות: