~~ יצירות מתוקות, 6 פעילויות עם ילדים, מבוא ~~

צילום: בועז לביא, סגנון: ענת לבל



יצירות מתוקות
הילדים בחופש ואתם רוצים ליצור איתם במטבח? ליצור רגעים כיפים ומתוקים?
במהלך השבועות הבאים אפרסם בע"ה פעילויות ייחודיות, שונות ומהנות מאוד! הכנתי עבור הילדים מגוון פעילויות קולינריות ברמות קושי שונות. מטרתן של הפעילויות היא ליצור אבל בעיקר ליהנות מעצם הפעילות ולכן אני מציעה לקראו היטב את המתכונים ואת ההנחיות ולבחון אותם מול היכולות של כל אחד מהילדים על מנת להיות בטוחים שיש התאמה ביניהם ושכל ילד יחווה חוויה של עשיה, הצלחה וסיפוק.
כל יצירה שמוצעת  בכתבה זו מורכבת משלבים רבים, ולכל שלב רמה משלו, כך שאני מאמינה שכל אחד מהילדים ימצא פעילות המתאימה לגילו וכולם יחדיו יגיעו ליצירה מוגמרת תוך שיתוף פעולה.

לדוגמה בעוגת הינשוף דאגנו שהמתכון עצמו של העוגה יהיה מאוד קל ויעשה שימוש בכוסות חד פעמים בכל המדידות, ציפוי העוגה בקצפת גם היא קלה, כמו כן שבירת השוקולד לקוביות והכנסתו לשקית זילוף. כל הילדים יכולים להיות שותפים בהחלטה לגבי צבעי הינשוף ובהכנת הקערות עם הצבעים, וידיים בוגרות יותר יוכלו לעסוק במלאכת הזילוף, וכן על זה הדרך.

אני מציעה גם לתת מקום לתוצרים לא צפויים, לקבל אותם ואפילו לעודד אותם, לדוגמה בפעילות של התכשיטים אפשר לבקש מהם ליצור את התכשיטים הכי מצחיקים, הכי מוזרים, ואולי אפילו להזליף אותם ביד שמאל, בצורה זו הפעילות הופכת ליותר חווייתית ונותנת גם מענה רגשי לאלו שהתוצרים שלהם לא תמיד מדוגמים. אל דאגה, המתכון מניב כמות מכובדת של מרנג שיספיק לכל ההתנסויות.

לפני שאתם מתחילים, בחרו זמן מתאים להם ולכם, כזה שאין בו לחץ. קחו גם בחשבון שלקטנים שבחבורה אין הרבה סבלנות פעילות ממשוכת לכן יתכן שתחליטו לפצל את היצירה לזמנים שונים, למשל בפעילות של הבית בכפר תוכלו להכין את חלקי הבית במועד אחד יחד עם הבוגרים, להקפיא את החלקים, ולעסוק בהרכבה וקישוט עם הקטנים יותר, במועד אחר.

בחרו גם במקום מתאים שאתם לא כך מקפידים עליו אם הוא יתלכלך במהלך הפעילות, דאגו לסינרים, לניילון שיכסה את שולחן העבודה וכמובן גם למרץ...לניקוי השטח בסיום הפעילות.

תגובה 1:

חנהפ אמר/ה...

תבורכי על הרעיונות המדהימים שלך וההסברים הברורים