~~ חצפורי גבינות וביצה, סירה עמוסה בגבינות ~~

צילום: בועז לביא סגנון: ענת לבל

מאפה נפלא, מושלם לארוחת ערב וגם לארוחת בוקר של יום חג. הבצק טעים, נוח לעבודה, והמילוי פשוט עמוס גבינות טובות!

הח'צפורי הוא לחם גרוזיני עמוס גבינה הקיים בכמה גרסאות כשהחגיגית ביותר היא ה- אדג'רה חצ'פורי, לחם דמוי סירה שמכיל בנוסף לגבינות גם ביצה. הגבינה המקובלת היא גבינת "סולגוני" אבל ניתן להגיע לתוצאות מאוד טובות גם עם גבינות אחרות, לפי מה שאוהבים, להלן מספר הצעות:
300 גרם גבינת מוצרלה עם 300 גרם פטה כבשים או 300 גרם גבינת עמק עם 300 גרם גבינה בולגרית או 200 גרם גבינת קוטג' עם 200 גרם גבינה בולגרית ו- 200 גרם גבינת חמד.
אם רוצים, אפשר להכין מראש את המאפה ולשמור אותו במקרר או במקפיא, עד לפני השלב האחרון שבו מוסיפים את הביצה ואופים אותה. כשרוצים לסיים את המאפה מוציאים אותו לשיש עד שהוא בטמפרטורת החדר, מפזרים עוד טיפה גבינה, מוסיפים את הביצה ואופים בתנור שחומם מראש לעוד 5 דקות או עד שהביצה מוכנה.
חלבי / דרגת קושי קלה / זמן הכנה: 30 דקות (לא כולל התפחה), זמן אפיה: 25 דקות

מצרכים לבצק – 4 מאפים
500 גרם קמח לבן
1 כף שמרים יבשים
1 כפית סוכר
1/2 כף מלח
1/2 כפית פלפל לבן
1/2 כוס (120 מ"ל) חלב
1/2 כוס (120 מ"ל) מים
1 יוגורט טבעי 3% (200 מ"ל)
2 כפות שמן

למילוי:
600 גרם גבינת סולגוני או גבינות אחרות (ראו הצעות למעלה)
להברשה: חלמון ביצה טרוף
בנוסף: 4 ביצים

מכינים את המלית: מגרדים את הגבינה (או הגבינות) ושומרים בצד.
מכינים את הבצק: מכניסים לקערה בינונית את הקמח, השמרים, הסוכר המלח והפלפל הלבן ומערבבים. מוסיפים בהדרגה, תוך כדי לישה את המים, היוגורט, החלב והשמן ולשים עד שמתקבל בצק חלק. מכסים ושומרים במקרר למשך שעה ועד יממה.
ממלאים ואופים: מדליקים תנור ל- 200 מעלות, מרפדים 2 תבניות אפיה בנייר אפיה.
מחלקים את הבצק ל- 4 חלקים. לוקחים חלק, מרדדים אותן למלבן בעובי 1/2 ס"מ, מעצבים אותו לסירה על ידי גלגול כלפי פנים של שני הצדדים הארוכים והצמדה הקצבות, ומעבירים אותן תבנית אפיה.
ממלאים את הסירות במלית בנדיבות, מברישים את שולי הבצק בחלמון ואופים למשך 20 דקות בערך, או עד שהבצק זהוב. מוציאים את המאפים מהתנור בלי לכבות אותו, מוסיפים בכל אחת מהסירות ביצה אחת, על הגבינה, אם רוצים, אפשר לפזר עוד קצת גבינה מעל, ואופים עד שהביצה מוכנה, בערך 5 דקות.

אין תגובות: