~~ קיש פטריות שמנת ועשבי תיבול על בלינצס כשר לפסח ~~

צילום: בעז לביא, סגנון נעה קנריק
אחד המאכלים הראשונים שלמדתי לעשות היה מאפה פטריות עם שמנת חמוצה בין שתי שכבות של בצק עלים, מאפה שלימדה אותי להכין דודה שלי אהובה. כמה אהבתי להכין אותו ולהגיש אותו!! תמיד יצא מוצלח ומבוקש.
למאפה הזה בדיוק אותו טעם מוצלח, ורק הגשתו שונה: מכינים עלי בלינצ'ס כשרים לפסח ( קמח תפוח אדמה) והם מהווים בסיס למאפה. התוצאה מתקבלת מאוד מאוד טעימה. ביקשו שאכין עוד. 


חלבי, קל, חומרים זמינים, הכנה: 20 דקות, אפיה: 15 דקות
8 תבניות אפיה אישיות בקוטר 6 ס"מ

בלילה:
לבלילת הבלינצ'ס'
1 כוס קמח תפוחי אדמה
2 ביצים
1/4 כוס מים
2 כפות שמן זית
מלח ופלפל שחור

למלית פטריות:
1 בצל גדול קצוץ
2 כפות שמן זית
2 קופסאות שימורי פטריות מסוננת
200 מ"ל שמנת חמוצה
2 גבעולי בצל ירוק קצוץ
5 גבעולי פרטזויליה קצוצים
2 ביצים טרופות
מלח ופלפל שחור
1 כוס גבינה קשה מגורדת
לשימון התבניות: שמן זית

מכינים את הבלינצ'ס: מכניסים לקערה עמוקה את הביצים וטורפים אותם. מוסיפים את השמן, המלח, הפלפל ואת קמח תפוחי האדמה, בהדרגה, תוך כדי טריפה. מוסיפים את המים ועשבי התיבול וטורפים שוב. מחממים מחבת בקוטר 10 ס"מ בערך ויוצקים מהבלילה לכיסוי כל שטח המחבת, שיכבה לא דקה מדי, מטגנים 2 דקות עד ששולי הבלינצ'ס מזהיבים, הופכים ומטגנים עוד חצי דקה ומוציאים לצלחת, שומרים מכוסה וממשיכים לטגן באותו אופן את השאר.
מכינים את המלית: מטגנים את הבצלים בשמן זית עד שהם זהובים, מוסיפים את הפטריות ומטגנים אותם היטב, בערך 10 דקות, על אש בינונית קטנה. מכבים את האש, מצננים מעט, מוסיפים את השמנת, מתבלים במלח, פלפל, עשבי תיבול, מוסיפים את הביצים ומערבבים.
אופים: מדליקים תנור ל- 180 מעלות, משמנים את התבניות בשמן זית, מניחים עלי בלינצ'ס על התבניות, יוצקים עליהם את מלית הפטריות, מפזרים גבינה מגורדת ואופים כ- 15 דקות או עד שהמאפה יציב. מגישים חם או פושר.
טיפ: אם רוצים להכין מאפה אחד גדול מסדרים את עלי הבלינצ'ס בחפיפה זה על יד זה על כל שטח התבנית וממשיכים כמתואר.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

הכנתי ויצאו מעולה!
וגם ניסיתי וגיליתי ששורדים היטב הקפאה - מושלם!