~~ סיגארים ממולאים בננה ושוקולד עם קראמל קוקוס, היכונו לחנוכה ~~

צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל


בגיליון האחרון של מגזין "טעימות", מגזין מהמם שיצא השבוע, הפקנו כתבה שעסקה במאכלים מטוגנים, ולכל מתכון הצענו חלופה (בן זוג) לא מטוגנת, מנה "בהשראה". אחד הזוגות שהשתתפו בכתבה עסק בשילוב מענג במיוחד וכל מי שטעם הצטער על שהתחיל בכלל: נאם שוקולד בננה, ברוטב קרמל קוקוס ו פאי שוקולד קוקוס בננה


בזוג הזה השוקולד והבננה הם השחקנים הראשיים והקוקוס מצטרף כשחקן חיזוק. בשני המתכונים נהנים ממאפים פריכים, מהירים יחסית בזכות השימוש הקל בעלי הסיגר הנמכרים מוכנים, ומשילוב הטעמים המוצלח כל כך: בננה רכה והשוקולד הנוזלי.

הגירסה הראשונה, זו שאני מפרסמת היום, היא גירסה חמה - את המתכון של הסיגארים מכינים ממש בקלות, והוא מניב קינוח פרווה יוצא מן הכלל. צרפנו לו קרמל קוקוס בשביל הנגיעה האקזוטית: כבונוס תוכלו להשתמש בקרמל הזה לשדרוג קינוחים רבים, על פרוסת עוגה, על גלידה, חביתיות ועוד, הוא מוצלח בפני עצמו.
בשבוע הבא, בע"ה, אפרסם את בן הזוג שלו, גירסה קרה ואלגנטית, פאי שוקולד קוקוס בננה שבה מתקיים השילוב המוצלח. קצת סבלנות וגם הוא יגיע.



צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל
פרווה / דרגת קושי קל  /  חומרים זמינים
16 סיגארים
רוטב קרמל קוקוס
1 כוס סוכר   (200 גרם)
400 מ"ל מי קוקוס

דבק
5 כפות קמח
1 כוס מים קרים

לסיגארים
8 עלי סיגאר
4 בננות בשלות
1 כוס נטיפי שוקולד (שוקולד צ'יפס)

לטיגון כחצי ליטר שמן
מכינים את הקרמל קוקוס: מפזרים את הסוכר בשכבה אחידה על מחבת (עדיף מחבת בעל ציפוי בהיר כגון נירוסטה) ומחממים עד שחלק גדול מהסוכר מתחיל להימס. מערבבים בעזרת כף עץ וממשיכים לחמם עד שכל הסוכר נמס והוא בעל צבע ענברי. בזהירות יוצקים את מי הקוקוס לתוך המחבת (חשוב להתרחק בשלב זה), מביאים לרתיחה ומבשלים עד שכל הסוכר נמס שוב תוך כדי ערבוב. ממשיכים לבשל עוד 10 דקות על אש קטנה ומכבים. במהלך הצינון הקרמל יסמיך עוד ויקבל את המרקם הרצוי. 

מכינים את הדבק: מערבבים את המצרכים לתערובת סמיכה.

מכינים את הבננות: קולפים את הבננות, חותים אותם לרוחב ואחר כך לאורך (מכל בננה נכין 4 סיגארים).
  
מגלגלים: לוקחים עלי סיגר וחוצים אותו באמצע, מסדרים את העלים כשהצד היישר כלפי מטה.
בעזרת האצבע מורחים שיכבה דקה של דבק בהקיף של עלה אחד, לוקחים חתיכת בננה אחת, מסדרים אותה לרוחב העלה, בשליש התחתון, ומפזרים מעט נטיפי שוקולד מעל (אפשר לנעוץ אותם בבננה כדי שלא יזוזו)

סוגרים את שני צדי העלה על הבננה, ומגלגלים אותו כלפי מעלה לצורת סיגאר. שמים עוד קצת דבק וסוגרים.  מכינים באותו אופן את כל הסיגארים.

מטגנים ומגישים: מחממים שמן בגובה 2 ס"מ לחום בינוני גבוה בסיר שטוח ומטגנים בו את הסיגארים עד שהם פריכים וזהובים, כ- 2 דקות מכל צד.
מוציאים אותם מהשמן בעזרת כף מחוררת לנייר סופג ומגישים לצד הקרמל קוקוס. טובלים נוגסים ונהנים מאוד.
הערה: אפשר גם לאפות את הסיגארים במקום לטגן: מסדרים אותם בתבנית מרופדת בנייר אפיה, מברישים אותם בשמן ואופים בחום של 190 מעלות כ- 10 דקות או עד שהם זהובים.

אין תגובות: