~~ מאפה תפוח אדמה ובטטות כשר לפסח ~~


צילום: תומר בורמד, סיגנון: ענת לובל
מאפה תפוחי אדמה ובטטות


מאפה טעים ומשביע שאפשר לאכול חם או פושר. הוא מתאים לשולחן החג כתוספת חגיגית, כמנה עיקרית לצד סלט חי ואף כתוספת לצד בשרים צלויים.
פרווה / דרגת קושי בינונית / חומרים זמינים / זמן הכנה 30 דקות, זמן אפיה כ- 45 דקות.
מצרכים עבור תבנית כיכר או תבנית אחרת בנפח זהה.

1 בטטה קלופות חתוכות לקוביות בגודל 2 ס"מ
1  תפוחי אדמה קלוף חתוך לקוביות בגודל 2ס"מ
2 בצלים קצוצים
רבע כוס שמן זית
כפית שטוחה  עלי רוזמרין טריים
1/2 כוס פירורי מצה (קמח מצה)
4 ביצים
שקית אבקת אפיה
מלח ופלפל שחור
לציפוי
2 בטטות מאורכות
1 תפוח אדמה
1 גבעול רוזמרין טרי
כף שטוחה מלח
מעט שמן זית

מכינים את הציפוי: מרפדים את התבנית בנייר אפיה, מברישים אותה בשמן זית ומסדרים לכל האורכה גבעול רוזמרין.
קולפים את הבטטות ואת תפוח האדמה. בעזרת סכין טובה פורסים אותן לפרוסות אורך דקות, מכניסים אותן לקערה בינונית, מפזרים עליהם מלח, מערבבים, משהים 10 דקות, שוטפים ומנגבים (פעולה זו מקנה גמישות לירקות). מסדרים את הפרוסות בשכבה אחת על נייר האפיה, מעל גבעול הרוזמרין) כך שהן תכסה גם את שולי התבנית. שומרים בצד.

מכינים את המאפה: מטגנים את הבצלים בשמן זית עד לצבע זהוב בהיר ומעבירים לקערה בינונית.  ממלאים סיר בגדול במים ומעט מלח, מביאים לרתיחה, מוסיפים את קוביות תפוחי האדמה ומבשלים 5 דקות. מצרפים את קוביות הבטטה ומבשלים עוד 5 דקות או עד שהירקות מבושלים. מסננים, מעבירים אותם לקערה של הבצל המטוגן, מוסיפים את שאר המצרכים ומערבבים היטב.
מעבירים את הבלילה לתבנית, משטיחים אותה מעט ואם אפשר סוגרים מעל עם יתרת הבטטות ותפוחי האדמה הפרוסים. אופים בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות 45 דקות או עד שפני המאפה זהובים ויציבים למגע. מקררים מעט (10 דקות) , הופכים את הקייק על כלי הגשה מתאים ומקלפים בזהירות את נייר האפיה. אם רוצים לתת לירקות שמכסים את המאפה פריכות (כמו בתמונה למעלה) מכניסים אותו לתנור על חום גבוה לעוד 15 דקות.
צילום שלי

אין תגובות: