~~ חלת זר שושנים עגולה בניחוח לימון ודבש ~~

צילום דן לב, סגנון דלית רוסו
חלה נהדרת בעלת מרקם עשיר וטעם נפלא, שמשתלבת היטב עם מנת הדג והסלטים של שבת וגם עם חמאה וריבה! 
 
 
עזרים: חותכן בקוטר 8 ס"מ.
מצרכים לחלה אחת
350 גרם קמח לבן (3.5 כוסות)
1
כף מחוקה שמרים יבשים
1
כף סוכר
כף גרידת לימון
רבע כף מלח
160 מ"ל מים  (2/3 כוס)
1 ביצה
 2 כפות דבש נוזלי
60 מ"ל שמן (רבע כוס)
לשימון הקערה: חצי כף שמן זית
להברשה ועיטור:  1 ביצה טרופה, שומשום, חופן צימוקים בהירים קטנים (אפשרות)
הכנה:
מרפדים תבנית חד-פעמית עגולה בינונית בנייר אפיה.
מכינים את הבצק: מכניסים לקערה גדולה את הקמח, השמרים, הסוכר וגרד הלימון ומערבבים טוב עד לפיזור אחיד של כל המרכיבים. מוסיפים את המלח ומערבבים שוב. מוסיפים לקערה את המים, הביצה הדבש והשמן ולשים 10 דקות. 
יוצקים את שמן הזית לתוך קערה גדולה ונקייה. מעבירים אליה את הבצק ומגלגלים אותו כך שיצופה כולו בשמן. מכסים את הקערה בניילון ומניחים את הבצק לתפוח עד להכפלת הנפח, כשעה וחצי, או במקרר בין 12 ל- 24 שעות.
אחרי התפיחה, מחלקים את הבצק לשני חלקים שווים: חלק אחד ישמש להכנת היקף החלה (או הזר) והחלק השני ישמש להכנת השושנים שבתוכו. מתחילים בהכנת ההיקף, ושומרים את החלק השני, להכנת השושנים, במקרר.
 מכינים את היקף החלה:   שמים על משטח עבודה את מחצית הבצק שתפח, מחלקים אותו לשני חלקים שווים ויוצרים מכל חלק גליל דק (חבל) באורך של כ-80 ס"מ. מניחים את שני החבלים זה על זה בהצלבה, מלפפים ומחברים את הקצוות לעיגול. מרימים ומסדרים בתבנית, במעגל גדול צמוד לשולי התבנית.
 


 

 
 
מכינים את השושנים:  מחממים תנור לחום בינוני של 180 מעלות.
מוציאים
מהמקרר את שאר הבצק, מרדדים אותו על משטח מעט מקומח למלבן דק שעוביו כ- 3 מ"מ. בעזרת החותכן, קורצים מהבצק עיגולים בקוטר של 8 ס"מ.
את הבצק שנשאר מסביב העיגולים אוספים, מאחדים לכדור ומחזירים  לקערה למנוחה.
מרימים
את העיגולים שנשארו על משטח העבודה ומסדרים אותם בקבוצות של ארבעה, זה על זה בצורה חופפת  (ראו תמונה).
מגלגלים כל רביעייה לגליל לא מהודק, חותכים אותו במרכז לשני חלקים שווים ומסדרים כל חלק בתבנית עם החתך כלפי מטה, בלי לצופף.  ממשיכים באותו אופן עם שאר הבצק: מרדדים, קורצים, מגלגלים וחותכים, וממלאים את התבנית, בערך 16 שושנים.  אם רוצים, אפשר לשים צימוק קטן במרכז כל פרח. אם נשאר עוד בצק אפשר לעצב שושנים ולאפות  לחמניות שושנה בתבנית אישיות.
 
 
אופים: מתפיחים את החלה המעוצבת  10 דקות, מברישים במעט בביצה, מקשטים בשומשום, מתפיחים עוד 5 דקות או עד להכפלת הנפח של היקף החלה. מכניסים לתנור החם, בשליש התחתון,  ואופים כ- 20 או עד שהחלה זהובה (מרימים מעט ובודקים גם  מלמטה). אם הצימוקים משחימים מהר מדי, מניחים מעליהם יריעת נייר כסף רופפת.

 

 

 

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

מרילין זה פשוט מקסים. את אמן יצירה קולינרית. שבת שלום

Unknown אמר/ה...

פשווט מושלם!!!! magnificent!!!!!!!

Raheli Krut אמר/ה...

פשוט מדהים!