~~ מכתב מהמטבח שלי ~~


בס"ד
שבוע טוב!
אוהבים עוגות גבינה? אוהבים ריבת תות? הנה מתכון נפלא ממש ששלחה לי חברתי היקרה עדה גיל. טעים מפנק, לא מסובך וגם סיפור על טעם של געגוע
 
  
נשאר בשר משבת?

 לפעמים נשאר בשר מאחת מסעודות שבת (ואפילו בשר של חמין!), אפשר כמובן לאכול אותו כפי שהוא במהלך השבוע, ואפשר גם לתת לא חיים חדשים. אצלנו האופציה המועדפת היא מוקפץ סיני.
חותכים את הבשר לפיסות קטנות, חשוב לחתוך כנגד כיוון הסיבים כדי לקבל סיבים קצרים. שוטפים את הבשר ומשרים אותו בתערובת של סויה, רוטב צ'ילי רוטב טריאקי ושפע ג'ינג'ר טרי מגורד. (אין לי כמויות, זה לפי העין). מקפיצים בסיר רחב מאוד ירקות פרוסות (בצל, פלפלים, פטריות ומה שיש במקרר), מתבלים ברטבים הנ"ל, מוסיפים את הבשר עם המשרה מערבבים ומכבים.
אפשר להוסיף אטריות אורז, אפשר למלא בנייר אורז או להגיש לצד אורז.
 
 
 
                                שישי בשאנטי?
השבוע האחרון היה אחד העמוסים עם הרבה זמן מחוץ לבית וכך מצאתי את עצמי בקושי מצליחה להרים סעודת שבת – למעשה כל מה שהיה לי זה שעתיים ביום חמישי בלילה (אחרי יום שלם בירושלים) ויום שישי בבוקר.
בלי לדעת כל כך לאיזה כיוון אני הולכת (העיפות) הכנתי ביום חמישי קילו בצק פרווה לעוגות שמרים ו- 2 קילו בצק חלבי לעוגות שמרים. הבצק "נח" במקרר כל הלילה (ואני בקושי..הקטן לא הרגיש טוב) ובבוקר נגשתי לעבודה: מילוי, קליעה התפחה ואפיה.
עוגות "בורג" במילוי ריבת תפוז, ג'ינג'ר, גרד תפוזים ובוטנים (תמונה מעל)
גביניות במילוי קרם גבינה ופטיסייר
סולמות במילוי קרם גבינה ודובדבנים
בריוש שווצרי
שושנים במילוי קרם נוגט, גבינת שמנת ואגוזים
קרואסונים במילוי קרם שקדים ומסמרי שקדים
קראנץ פרג קוקוס ושקדים
 
את הגביניות והבריוש השווצרי גמרו עוד לפני כניסת שבת, הצלחתי לחלץ כמה עוגות בשביל השכנים ובודדים נשארו לשבת. (טוב, החבאתי כמה במקפיא, אבל לא לגלות)
 
חשבתי שאספיק לצלם, אבל הקטן התעקש שהחצובה זה כלי שמטפסים עליו, אז קיפלתי את הציוד לפני שיקרה משהו למצלמה ופרט לתמונות הבורג משמאל אין עוד תמונות.
 

בורג ריבת תפוז, ג'ינג'ר, בוטנים

 רק אחרי שהמטבח, פינת האוכל והסלון היו מלאים במגשים עם עוגות בשלבי התפחה שונים התחלתי לבשל (בשר דגים ותוספות) וב"ה בכל זאת הספקנו שינת צהוריים משפחתית הגונה בין שתיים וארבע וקמנו לבית נקי ופלטה מלאת כל טוב.
נישאר לכם שזיפים מיובשים?

ואם לא, אז כדי ללכת לקנות ולו בשביל התבשיל הזה: ~~ גולש הודו בשזיפים ורכז רימונים ~~ מתכון נפלא של אוריתה, מתכון ישן וטוב, בשר נימוח, רוטב סמיך ומתקתק, בלי עבודה כמעט, רק זמן ואש קטנה.
 
 
המשך שבוע טוב, בשורות טובות!
מרילין
 
 

4 תגובות:

אוסנת קורץ אמר/ה...

בס"ד
שבוע טוב מרילין , אני בטוחה ומשוכנעת , שבעלך עשה משהו מאד, מאד טוב , אם הוא זכה לאישה כמוך , טפו טפו טפו, חמסה ולסיום סובי, סובי ממטרה , של חמסות וטפו טפויים :-)
איזה אליפות עולם !!! שהמלך העליון ישמור אותך וישמח אותך ומשפחתך תמיד , רפואה שלמה "לקטן" , מקווה שהוא כבר אחרי , בע"ה ...
אני משתפת אותך ואת כולם , הטיפים לחלות מוצלחות, שימחו את כולנו ואני כבר התחלתי להפיץ אותך לכל עבר ...:-)פיקססתי לחברות , מקווה שבסדר מבחינתך ... המון בתי ישראל משתפרים בזכותך , אשריך , מקנאה , קנאת סופרים , בע"ה ... :-) יהי רצון שכל מה שתעשי יצליח
אני חולה, חולה, חולת אהבה, על מלך העולם , על בעלי , ועל ועל ........ ועל מריליןןןןןןן ,
כפיים לך ( בבקשה לדמיין מחיאות כפיים ,סוערות במיוחד, של אלפי אנשים , לכבודך – שליחה טובה של מלך העולם האלוף , חולת אהבה עליו ועליך )
שבוע טוב לך ושוב תודה , סידרת לי את המוח שוב, הפעם בעניין - מה רוצה בצק :-)
חזקי ואמצי אוסנת

מרילין איילון אמר/ה...

אוסנת הרגת אותי סופית
(-:

אנונימי אמר/ה...

מרילין תודה רבה על המתכון המעלף שהבאת לי לקינוח פרווה לשבת חתן הבעל"ט!! עזרת לי מאד ! :)

אנונימי אמר/ה...

*דנה .