~~ עוגת קונקורד, מפנקת ומרשימה ~~

Le Concorde (recette en francais plus bas)

 
 
 
את העוגה מכינים בשני שלבים קלים מאוד להכנה. קודם מכינים מרנג: 3 עיגולים עשויים מנשיקות בטעם שוקולד,  ו"אצבעות" נשיקות שוקולד שאותם נשבור בסופו של דבר כדי לקשט את העוגה. חשוב להקפיד על אפיה בחום נמוך יחסית ודי הרבה זמן, המטרה היא לייבש אותם מבלי שהן ישנו את צבעם. עד לכאן אפשר להכין אפילו שבוע מראש, בתנאי ששומרים סגור בקופסה אטומה.
השלב השני הוא הכנת המוס. במתכון הקלאסי המוס מורכב מביצים מוקצפות, אני העדפתי להכין גנאש מוקצף. לדעתי יש מספיק ביצים בעוגה גם כך, ובכלל, אני מאוד אוהבת את המרקם של גנאש מוקצף.
 
בסופו של דבר מתקבלת עוגת שכבות מרנג קקאו ומוס שוקולד, עוגה מאוד מפנקת ומאוד מרשימה. היא נשמרת במקרר עד 3 ימים.
 
 
 
 למרנג - (3 שכבות בקוטר 18 + אצבעות קישוט) 
150 גרם אבקת סוכר
35 גרם קקאו
5 חלבונים
150 גרם סוכר
 
מוס שוקולד
250 מ"ל שמנת מתוקה (1) אפשר פרווה
250 גרם שוקולד מריר חתוך לקוביות
250 מ"ל שמנת מתוקה  (2) אפשר פרווה
 
 
הכנת המרנג
מכינים את המרנג קקאו: מחממים תנור לחום של 140 מעלות. מציירים על נייר אפיה 2 עיגולים בקוטר 18 ובנייר נוסף עוד עיגול באותו קוטר. מסדרים את נייר האפיה ב- 2 תבניות אפיה כשהכיתוב כלפי מטה. 
מערבבים את אבקת הסוכר עם הקקאו, מנפים ושומרים בצד.

מקציפים את החלבונים, כשמתחיל להיווצר קצף מוסיפים כף סוכר, ממשיכים להקציף עד לקצף יציב, מוסיפים בהדרגה את יתר הסוכר, מקציפים עד לקצף נוקשה ומכבים. מקפלים פנימה בעדינות את תערובת הקקאו.
מזליפים 3 עיגולים ואצבעות: מעבירים את התערובת לשקית זילוף בעלת צנתר עגול בקוטר 1 ס"מ, נוח למלא רק חצי שקית כדי לקבל אחיזה נוחה.
ממלאים את העיגולים המצוירים בתנועת ספירלה מההיקף כלפי פנים, ומזליפים אצבעות ארוכות לכל אורך התבניות, איפה שיש מקום. חשוב לא להצמיד מדי את הצורות כדי להבטיח אפיה אחידה, אגם שהמרנג מעט מתנפח.
אופים: אופים שעה וחצי או עוד שהמרנג יבש למטה והוא מתנתק בקלות מהנייר. אם יש צורך משנים את סדר מיקום התבניות באמצע האפיה. 
 
הכנת המוס
בסיר קטן מחממים את השמנת (1) על סף רתיחה, מכבים, מכניסים את קוביות השוקולד ומערבבים עד להמסה. נותנים לתערובת להתקרר לטמפרטורת החדר, מערבבים מדי פעם. מקציפים את השמנת (2) לקצפת רכה, מקפלים פנימה את תערובת השוקולד עד למרקם הומוגני.
 
מרכיבים את המנה
מסדרים עיגול מרנג אחד על תבנית הגשה, מורחים מעליו שיכבה נדיבה של מוס ומסדרים מעל עוד עיגול מרנג. מכסים גם אותו במוס וסוגרים עם עיגול המרנג האחרון. מצפים את על העוגה, כולל השוליים במוס שנשאר ומקשטים / מדביקים אצבעות מרנג. אם רוצים, אפשר לפזר מעט באבקת סוכר מעל
חג שמח!
 
Le Concorde (recette en francais plus bas)
 
les meringues: Chauffer le four a 140 degres, dessiner sur 1 feuille sulfure 2 rond de 15 cm et sur une autre deuille 1 autre rond de 18 cm. poser les feuilles a l'envers sur 2 plaques.
melanger et tamise 150g de sucre glace avec 35 gr de kko.
Battre 5 blancs, quand ca commence a mouser rajouter 1 cac de sucre et come la mousse deviens ferme rajouter 130 gr de sucre. quand la mousse est bien ferme incorporer delicatement le mélange kko. a l'aide d'une poche et douille (1 cm) dessiner les 3 ronds en spirale puis tracer des long doigts la ou il y a de la place. espacer pour faire circuler l'air. enfourne pour 1 heure et demis ou plus, jsuque ce que les meringue soit seche en bas et ne collent pas.
 
la mousse: rechaufer 250 ml de crème et eteindre. rajouter 200 gr de chocolat en cube melanger juqeu c que ca fonde et laisser refroidir temp ambiante. monter encore 250 de crème en chantilli et incorporer avec la crème de chocolat.
 
assembblement: poser un rond sur un plat a server, etaler de la mousse et recouvrir d'un autre rond. remetre encore de la mousse et recouvrir du dernier rond. recouvrir le tout avec le restant de la mousse (le pourtour aussis) et decorer avec les doigt de meringue.
 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מרילין יקרה!
הכנתי את הסופגניות שלך והן יצאו מדהימות!!!
הכנתי לילדים צלחות עם שוקולד מומס לבן ומריר סוכריות צבעוניות ריבת חלב חלבה ווהרבה קצפת והם הכינו סופגניות מקושטות ברמה.
זהו כבר לא צריך לקנות מרולדין יש לנו מרילין...