~~ משולשי פילו ממולאים דובדבנים, מוגש עם רוטב קוקוס ~~

pate filo farci aux cerise + sauce au lait de coco



 בתוך משולש קטן פריך ומתוק מסתתרים דובדבנים שעברו בישול מהיר במעט סוכר, את הכל מגישים לצד רוטב קוקוס מתוק.  טעים טעים!
אפשר להכין מראש ולחמם בתנור או על הפלאטה.



מצרכים ל 20 כיסונים
5 דפי פילו מופשרים
מעט שמן + מברשת או ספריי שמן
2 כוסות דובדבנים מגולענים
אופציה: רבע כפית קינמון
2 שקיות סוכר וניל
אופציה: קוקוס קלוי

לרוטב
כוס חלב קוקוס
כף סוכר
אופיצה: חצי כפית ג'ינג'ר מגורד
קערה קטנה עם כפית קורנפלור מעורבבת עם 2 כפות מים

מכינים את הדובדבנים: חוצים את הדובדבנים לשניים, מכניסים לסיר בינוני את דובדבנים וסוכר הוניל (ואם רוצים, את הקינמון) ומבשלים על אש בינונית חזקה 10 דקות תוך עירבוב. מכבים, מסננים ושומרים את מעט הסירופ שנאסף. מצננים.
מכינים את הרוטב: מכניסים לסיר קטן את חלב הקוקוס והסוכר (ואם רוצים, גם הג'ינג'ר) ומבשלים עד לצמצום של מחצית הנוזלים. יוצקים את הקורנפלור המדולל לסיר, מבשלים עוד 10 שניות תוך ערבוב ומכבים.

ממלאים ואופים: מסדרים דף פילו לאורך על משטח עבודה, מברישים אותו בשמן (או מרססים) חותכים אותו ל- 4 רצועות אורך בעזרת סכין חדה או גלגלת פיצה, שמים כפית גדושה מלית דובדבנים בתחתית הרצועה, מקפלים את קצה הדף על המלית ומקפלים למשולשים כלפי מעלה, כמו באיור. מניחים את המשולש הממולא על מגש מרופד בנייר אפיה וממשיכים באותו אופן בכל הרצועות וכל הדפים.
מרססים שמן על המאפים, מפזרים סוכר וניל, ואם רוצים גם קוקוס קלוי ואופים בחום של 180 מעולה כ- רבע שעה, או עד שהמאפים הזהיבו יפה.
הגשה: מגישים פושר על צלחת לצד מעט רוטב קוקוס וטיפות סירופ דובדבנים. אפשר גם גלידה וקצפת על יד (-:



Pate filo farci aux cerise + sauce au lait de coco
Preparer les cerises: Mettre dans une petite casserole 2 verre de cerise denoyotee et coupe en deux, et faire cuir a grand moyen avec 2 cas de sucre (option 1/2 cac de canelle) pdt 10 minutes. Egouter et garder le sirop. refroidir.
Preparer la sauce: Mettre dans un petite casserol 1 verre de lait de coco + 1 cas de sucre (en option 1 cac de gingembre frait), cuir  et laisser diminuer de moitie. Diluer 1 cac de fecule de pdt dans 2 cas d'eau, rajouter a la casserole, cuir 10 seconde et eteindre.
Preparer les triangles: Poser une feuille de filo dans le sens de la longueure, badigeoner d'un peu d'huile  et couper 4 rectangle long a l'aide d'un rouleau a pizza. Poser 1 grosse cac de cerises cuitent en bas du rectangle et replier en triangle, comme sur le shema ci dessus. Poser sur une plaque avec papier sulfure, faire ainsi 20 triangles avec 5 feuilles de filo, badigeoner d'huile, soupoudrer de sucre vanille et, si on veux, de coco. et enfourner a 180 pdt 15 minutes ou jolie coloration.
Servir les triangles avec un peu de sauce coco et un peu de sirop de cerise.
Peu se faire en avance et rechaufer au four ou sur la plata.