~~ כתר שמרים ממולא קרם שוקולד וחלבה / פרווה מעולה ~~

Brioche couronne fouree a la creme de chocolat et halva


איך יודעים שמתכון הוא ממש ממש מוצלח? כשמכינים אותו שוב ושוב וכל פעם מתלהבים מחדש. אז זה מתכון מוצלח, מוצלח מאוד. גם הבצק מעולה, גם המלית מענגת, אני לא חושבת שלימדו אותי מספיק מילים באולפן כדי לתאר את המאפה הזה.

שימו לב שלמראת שהבצק הוא פרווה, אין בו מרגרינה, ולמי שרוצה להמשיך באותו כיוון רשמתי לכם מתכון מעולה למלית עם שמן, מתכון שמסרה לי עדה גיל וחברה שלי אביבה שנורא שומרת ושקיבלה אותו ממני אמרה "תמסרי לה שה' יברך אותה זו מלית נדירה".
ולמי שרוצה מלית קצת יותר מושחטת,  יש את המלית של שווצרית, שאני אישית וכל בני משפחתי, וגם השכנים וגם השכנים של השכנים כולם התלהבו.

תיהנו!




 4 מאפים

מצרכים לבצק, מידות כוס של 240 מ"ל (מסרה לי רבקה שקיבלה מורדית)
1 ק"ג קמח
2 כפות שמרים
3/4 כוס סוכר
2 כפיות מלח
כוס + 2 כפות שמן
3 ביצים
3/4 כוס מים פושרים
3/4 כוס חלב סויה
קליפת לימון מגוררת (אופציה)  

מצרכים למלית שוקולד - של שווצרית  (במקור מעיתון המשפחה / קלרה פטל) - מתאים למחצית כמות הבצק
200 גר' מרגרינה מומסת
300 גר' סוכר (1 וחצי כוסות)
140 גר' קקאו (1 כוס)
1 ביצה
2 כפות גדושות פודינג וניל
מעט רום או מים  (אני שמה רבע כוס מים)

מצרכים למלית שוקולד בלי מרגרינה - של עדה גיל (מתאים למחצית כמות הבצק)

1/2 1 כוסות סוכר
3/4 כוס קקאו משובח
2 סוכר וניל
1/2 כוס מים
מעט קינמון
3/4 כוס שמן
100 ג' שוקולד מריר שבור לקוביות.
ומצרכים לסירופ
1 כוס סוכר
1 כוס מים

ובנוסף
200 גרם חלבה מגוררת (אפשר גם יותר)





מכינים את הבצק: מכניסים לקערת המיקסר את הקמח, השמרים, הסוכר והמלח ומערבבים. מוסיפים את שאר המצרכים, לשים 10 דקות ונותנים לנוח עד להכפלת הנפח (אפשר גם לילה במקרר).

מכינים את המלית: אם רוצים, מכפילים את כמות המלית בשתיים כדי שתתאים לכל כמות הבצק, ואם רוצים מכינים את שני סוגי המליות כדי להתרשם בהבדל. מערבבים את הכל למרקם משחתי. כדי שהמלית תמרח היטב, חשוב להשתמש בהכשהיא בטמפ החדר, לא קרה מהמקרר ולא חמה מהסיר.

מכינים את הסירופ: מביאים לרתיחה, מבשלים עוד 3 דקות ומכבים

מכינים את המאפה: מחלקים את הבצק ל- 4 חלקים. מקמחים קלות את משטח העבודה ואת המערוך מרדדים חלק אחד למלבן דק, מורחים עליו רבע מכמות קרם השוקולד, מפזרים רבע מכמות החלבה,
 יוצרים בבצק חתכים (בעזרת גלגלת פיצה או סכין) במקביל לצלעות הקצרות של המלבן. החתכים צריכים להיות במרחק 2 ס"מ זה מזה, ולהסתיים כ-2 ס"מ מהצלעות הארוכות של הבצק - כמו בתמונה שלמטה. מגלגלים את הבצק מצדו הארוך, מחברים את שני קצוות הגליל, כך שמתקבלת צורה של כתר. מעבירים בזהירות לתבנית מרופדת בנייר אפייה, מעצבים את 3 החלקים הנוספים של הבצק באותו אופן.

מתפיחים אופים ומזגגים: נותנים למאפים להכפיל את נפחם (בערך שעתיים) ואופים בתנור שחומם מראש ל- 180 מעולות עד שהמאפה זהוב מלמעלה וגם למלטה (בודקים). מברישים את המאפים בסירופ ונהנים. 





Brioche couronne fouree a la creme de chocolat et halva (verres de 240ml)


Faire une pate briochee avec 1 kilo de farine, 2 cac de sel, 2 cas de levure seche, 3/4 de verre de sucre. 3/4 de verre d'eau tiede, 3/4 de lait de soja, 1 verre + 2 cas d'huile. Laisser doubler de volume.

Pour la farce au chocolat (cette farce va pour la moitie de la pate, donc a doubler si vous le vouler) melanger 200gr de margarine fondu, 300 gr de sucre, 140 gr de kko, 1 oeuf, 2 cas bombe de pudding vanille en poudre, et 1/4 de verre d'eau.

Faconer Partager la pate en 4, etaler la pate en rectangle, etaler le chocolat , parsemer de halva emiete, faire des entailles comme su la photo ci dessus (ne pas couper les extremites), rouler en long saucisson et reoindre les extremite afin de former une couronne. poser sur un moule sur du papier sulfurise, laisser doubler et enfourner a 180 jusque jolie coloration. Badigeoner avec du sirop fait avec 1 verre de sucre t 1 verre d'eau.

Autre farce au chocolat, cette fois a l'huile:
1.5 verre de sucre, 3/4 de verre de kko, 2 sucre vanille, 1/2 verre d'eau, un peu de canelle, 3/4 de verre d'huile 100gr de chocolat noir.

.

9 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שאלה
במקום חלב סויה מה אפשר לשים?
תודה שרי

הדר אמר/ה...

אוייש מה עשית לי...
חשבתי שכבר גמרתי לאפות לשבוע זה...
הדר

MoranSha אמר/ה...

למען האמת, המתכון עצמו לא כ"כ משנה בעיניי כי בסופו של דבר כל עוגות השמרים נאפות פחות או יותר באותה הדרך ויוצאות מדהים.
אבל העיצוב של הכתר! את זה עוד לא הכרתי וזה ממש משדרג את העוגה! תודה

אודליה אמר/ה...

מרילין! יצא מעולה!!!
ואגב, עשיתי את המילוי הראשון, אבל החלפתי את המרגרינה בשמן. יצא חבל על הזמן.
המון תודה, ותמשיכי להביא לנו מתכונים בלי מרגרינה. :-)

אורנה לזריאן אמר/ה...

מרילין היקרה בוקר טוב.
כמו כל המתכונים שלך הנפלאים,הכנתי ויצא נהדר.אליפות עולם הבלוג שלך.שמחתי לקבל ממך הזמנה לביתך ועוד יותר שמחתי לגלות שאנו שכנות,אני ממושב חגור.אך לצערי,אני לא מצליחה להעלות את הקובץ ששלחת להרשמה וגם איני מומחית גדולה בהתעסקות עם המחשב אז גם לשלוח מייל אלייך ב"צור קשר" לא הצלחתי.אני מקווה בכלל שאצליח להעלות את ההודעה הנוכחית.אשמח אם תצרי איתי קשר למייל שלי הפרטי בבית:ornalazrian@walla.com.תודה מקרב לב,אורנה.

אנונימי אמר/ה...

את שולחת מתכונים במייל?

אנונימי אמר/ה...

במידה וכן נשמח לקבל את המייל.
תודה

אנונימי אמר/ה...

מרילין, זה נראה מעולה.
תוכלי בבקשה להסביר איך עושים את הצורה הזו של הכתר?
אודה לך מאד.

מרילין איילון אמר/ה...

ץנסי לראות את ההסבר כאן
http://mablogeria.blogspot.co.il/2012/12/blog-post_9.html

אולי זה יעזור