~~ שושני שמרים בגבינה חלבה ודובדבנים ~~

Brioches au fromage, a la halva et aux cerises- recette en francais plus bas


חלבה?
באותו רגע שחברתי דנה סיפרה לי שהיא הוסיפה חלבה בעוגת הגבינה שלה (זו שהיא הכינה לתחרות עוגות גבינה וגם זכתה בו במקום ראשון) מיד העתקתי. הבצק כבר חיכה במקרר ולמלית גבינה המסורתית שלי הוספתי חלבה. כמו דנה.
בינינו, עד שלא טעמתי (ולא רק אני!!)  לא הייתי ממש בטוחה, חלבה? עם גבינה? ודובדבנים? האומנם?
כן, מאוד! המאפה יצא טפוח, עשיר במלית גבינה עם טעם חלבה עדין, לא מודגש מדי, רק נגיעות מפתיעות פה ושם,  והדובדבנים האדומים נותנים גם צבע מקסים וגם טעם קליל מרענן.


מצרכים לבצק
חצי קילו קמח לבן (3.5 כוסות)
1 כף שמרים יבשים
1 כפית מלח
חצי כוס סוכר (100 גרם)
2 ביצים
100 גרם חמאה רכה
2/3 כוס חלב
קליפה מגורדת מלימון

למילוי
750 גרם גבינת טוב טעם
½ כוס סוכר
200 גרם חלבה חתוכה לקוביות קטנטנות
קליפה מגוררת מלימון אחד
ביצה
2 כפות אבקת פודינג וניל 
~
100 גרם דובדבנים מצנצנת שימורים, מסוננים

לסירופ
כוס מים
כוס סוכר



מכינים את הבצק: מערבבים את כל החומרים היבשים, מוסיפים את החומרים הרטובים/לחים ולשים 10 דקות ביד או במיקסר (הבצק מעט דביק וזה בסדר). משמנים את פני הבצק במעט שמן, מכסים ומתפיחים במקרר לפחות 12 שעות עד יממה. במהלך זמן זה יתכן מאוד והבצק לא יתפח כלל, אבל לא דואגים, זה תקין.

מכינים את המלית: בעזרת כף מערבבים למרקם אחיד את כל המצרכים פרט לדובדבנים

מכינים את הסירופ: מביאים לרתיחה את המים והסוכר עד שהסוכר נמס ומכבים

מרכיבים את המאפה: מחלקים את הבצק ל- 4 חלקים, שומרים 3 במקרר ועובדים עם אחד. מרדדים את הבצק למלבן בגודל 30*35 בערך על גבי משטח מקומח, ועם מערוך מקומח. כדאי לסובב את הבצק מצד לצד תוך כדי רידוד וכל פעם לקמח מעט.
כשהמלבן מוכן מעבירים אותו לנייר אפיה, מורחים רבע מכמות המלית על המלבן, מפזרים רבע מכמות הדובדבנים, מגלגלים לגלילה ארוכה ומעבירים את הגלילה בעזרת נייר האפיה למקפיא. חוזרים על אותה פעולה עם 3 חלקי הבצק הנותרים.
מוציאים למשטח עבודה את הגלילה הראשונה מהמקפיא, חותכים אותה למקטעים בעובי 2 ס"מ ומסדרים אותם על תבנית אפיה מרופדת בנייר האפיה. חוזרים על אותה פעולה עם שאר הגלילים. 

מטפיחים, אופים ומזגגים: מטפיחים את המאפים עד שהם מכפילים את נפחם, בין 2 ל- 3 שעות, ולפעמים אף יותר. מחכים בסבלנות. אופים התנור מחומם מראש ל- 180 מעלות כ- 15 דקות או עד שהמאפים זהובים (גם למטה), ומברישים בסירופ

Brioches au fromage, a la halva et aux cerises

Faire une pate briochee avec 500g de farine, 1 cas de levure, 1 cac de sel, 1/2 verre de sucre, 1 cas d'ecorce de citron, 2 oeufs, 100g de beurre molle et 2/3 de verre de lait. Huiler la legerment et garder au frigo entre 12 et 24 heures.
Melanger la farce: 750 gr de fromage blanc sec, 200g de halva 1/2 verre de sucre, 2 cas de pudding vanille, l'ecorce d'un citron, et 1 oeuf.
Preparer un sirop avec 1 verre de sucre et 1 verre d'eau

Sortir 1/4 de pate, l'etaler sur un plan farine (30*30 a peu pres), poser sur su papier sulfurer, etaler 1/4 de farce, parsemener 25 gr de cerise egoutee, rouler en long saucisson et mettre au congleateur a l'aide du papier. Faire ainsi avec le reste de la pate.
Sortir du Congel le premier boudin, le couper en troncon de 2 cm, poser les brioches sur plat avec papier, faire monter jusque dedoublement (2-3 heures) et enfourner a 180 degres jusque jolie couleur. Badigeoner de sirop.

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שלום
"1 כף שמרים יבשים"
"1 כפית מלח"
"2 כפות אבקת פודינג וניל "
כמה זה שוקל?
מדוע בחרת שלא לציין משקל מדוייק למרכיבים אלה?

נירית אמר/ה...

נראה מעולה!
משקל?יותר נוח במדידת נפח. יותר ביתי והרבה יותר מעשי.
יש טבלאות של המרת מידות למי שמעוניין. לא?!

דיאטה hcg אמר/ה...

מתכון מצויין, ממליצה בחום. מניסיון

אנונימי אמר/ה...

ה' ירחם...
מה יהיה אם כל הטוב הזה שאת מרעיפה עלינו???

אנונימי אמר/ה...

Dear Maryline,
Many thanks for all the wonderful recepies.
I am writing to kindly ask regarding the "Tuv Taam" cheese: Are you familiar with an equivalent brand in France/Switzerland?
Would Ricotta cheese be suitable for this recepie?
Many thanks and yom tov.

דיאטה מהירה אמר/ה...

חבל שאני עושה דיאטה. זה נראה ממש טעים. הייתי רוצה שהמתכונים והעוגות הללו יוכלו להיות בתפריט היומי שלי...

farhi2003 אמר/ה...

האם ניתן להשתמש בדובדבנים טריים?