~~~~~~~~~ סלמון ברוטב פטריות ויין לבן ~~~~

saumon creme champignons - vin blanc


אנחנו לא כך כך נוהגים לאכול פרוסות של דג סלמון
כי די קשה לשמור על עסיסיותו..וגם הטעם שלו..נחמד
ולא יותר מזה, לפחות בעיניי. אחת הדרכים שאני בכל
זאת אוהבת להגיש אותו, זה ברוטב הזה, המכיל
יין, פיטריות ושמנת. השילוב ביניהם הופך את הדג הזה
לאחד הטעימים ביותר, ובהחלט שמור לשבתות וערבי חג
~
אני משחקת עם שתי גירסאות. בגירסה הראשונה
אני שמה שמיר. אצלנו מאוד אוהבים את השילוב של שום ושמיר
והוא משתלב נהדר עם הסלמון. בגירסה השנייה אני שמה פטרוזיליה
ואז יש לי שילוב יותר "קלאסי" שתמחבר יותר
למטבח הצרפתי, ומזכיר את הרוטב "מרינייר" הטעים כל כך
~
שימו לב, הדג לא מבושל בתוך הרוטב, אלה רק נח שם
לספיגת הטעמים אחרי שהוא עבר טיגון. חשוב לא
לייבש אותו על ידי בישול יתר


מצרכים
שש פרוסות סלמון
שמן זית
מלח פלפל, פפריקה אדומה
מעט מיץ לימון
~
בצל קטן קצוץ
שלוש שיני שום כתושות
כוס יין לבן
מיכל שמנת מתוקה - אני מתשמשת בפרווה
קופסת פיטריות טריות פרוסות, או משומרות
חופן פטרוזיליה קצוצה או שמיר
מלח - פלפל - אופציה: כפית אבקת מרק פיטריות

הכנה
במחבת שיכול להכיל את כל הדגים
מטגנים את הדג בשמן זית משני הצדדים
מוסיפים מלח ופלפל ופפריקה מתוקה
מטגנים רק עד שהוא משנה את צבעו ללבן והבשר נפרד קלות
מזליפים מעט מיץ לימון ושומרים בצד
~
באותו מחבת, מטגנים את הבצל בשמן זית
מוסיפים את השום עד שהוא מפיץ ריח נעים
מצרפים את הפיטריות מטגנים מספר דקות
יוצקים את היין ומבשלים בלי כיסוי עד שהיין מצטמצם לדי חצי
תוך עירבוב מתמיד
מוסיפים את השמנת, את השמיר או את הפטרוזיליה
מתבלים במלח ופלפל ואבקת מרק פיטריות
מערבבים ומבשלים כ- 2 דקות
מכניסים את הדגים בשיכבה אחת מכבים וסוגרים אתה סיר



saumon creme champignons vin blanc
faire frire a l'huile d'olive 6 tranches de
saumon, rajouter sel, poivre paprika  et jus de citron- reserver.
dans la meme poele, frire 1 oignon coupe fin, rajouter 3 ails
ecrase, et champignons
mettre 1 verre de vin blanc et diminuer de moitier
rajouter 250 de creme liquide + 1 poignee d'aneth ou persil
cuir 2 minutes
rajouter le poisson, couvrir et eteindre












אין תגובות: