~~ אושפלאו לילדים, ולא רק ~~

איילת, מוסרת המתכון רושמת כך: אושפילאו לילדים ולא רק  , ולי נשאר רק להסכים איתה - ארוחה בסיר אחד שמתחסלת בבמהרה, גם הגדולים וגם הקטנים מתענגים.
שימו לב למיעוט המצרכים ומיעוט התבלינים ויחד עם זאת מתקבלת מנה מאוד מאוד טעימה: האורז
מתבשל ממיצי העוף והגזר, העוף רך עסיסי ומלא טעם והגזר פשוט נמס בפה.
הכנתי את המתכון הזה כמה וכמה פעמים בשנתיים האחרונות וכל פעם אני מתפעלת מחדש מהסיר המשפחתי והטעים שיוצא ממנו
~
גיוון שאצלי אוהבים: את האורז, לפני שמוסיפה לסיר,  אני , מערבבת עם כפית אבקת קארי ו- 4 תרמילי הל מעוכים מעט יוצא ניחוח משגע. אפשרות נוספת, לפני שמוסיפים את העוף מספזרים מעט פירות יבשים - צימוקים או משמשים



.החומרים
5 שוקיים - אני עושה עם כרעיים מחולקים
בצל גדול חתוך לקוביות קטנות
4 גזרים חתוכים למקלות - אני שמה כפול
אפשר גם עם הקלופן לצור רצועות דקות
כוס וחצי אורז מושרה כרבע שעה
כף מרק עוף
מלח ופלפל
מים

ההכנה
מטגנים את הבצל ב-‏2 כפות שמן עד שקיפות
מוסיפים את העוף ומטגנים
מנמיכים את האש מוסיפים מלח ופלפל מכסים ‏20 דקות
הופכים מידי פעם
מוציאים את העוף (בלי הבצל) מהסיר
משטיחים בסיר, על הבצל המטוגן שכבת גזר ועליה את
העוף ועליו עוד שכבת גזר
משאירים כך על אש
נמוכה ‏10 דקות
עד ששכבת הגזר התחתונה נמסה והעליונה רכה
אחרי ה-‏10 דקות - שופכים על הכל את האורז ומים שיכסו את האורז
מוסיפים מלח, פלפל וכף מרק עוף
מכסים ומבשלים כ-‏40 דקות על אש נמוכה בסיר מכוסה
כשעליו מונחת מגבת
מחכים רבע שעה לפני שפותחים את הסיר
מערבבים ומגישים - אני הופכת ומגישה שלם



7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ניראה מעולה!!!יקרה איפה את..???

הכנתי כבר...אבל הפעם אנסה את שלך!!בכייף

שבוע טוב יקירה ונשיקות לילדים...

chant

ayeletba אמר/ה...

תודה על הפרגון.

יוצא לך יפהפה!!

שבוע טוב.
איילת

Unknown אמר/ה...

למרילין הנהדרת!
תודה רבה על הלוג הנהדר
כיף גדול להיכנס בכל פעם
המתכון מעולה!
ואגב הפוסט על השבת נהדר.
תמשיכי,
מירב

fairy_mi אמר/ה...

נראה מעולה! מתה על אושפלאו והביצוע לך פשוט נפלא!
בדיוק גמני הכנתי אושפלו בשבת האחרונה,
ולפי הצעה של הברון לאחר חצי שעה בישול
הכנסתי לתנור לשעתיים וחצי
יצא שחום וטעים בסיגנון טבית, ממליצה לנסות.
ממש עשית לי תיאבון :)

טלי אמר/ה...

נקרא מצוין! שאלה - האם ניתן להכין יום לפני? אם כן, איך מחממים את זה לפני הארוחה?? תודה!

Ayalla אמר/ה...

מרילין יצא נהדר הכנתי לפי המתכון שלך בערך 6-8 פעמים ויוצא מדהים כל פעם.

Unknown אמר/ה...

יצא לי ממש טעים! תודה רבה