~~ מכתב מהמטבח שלי, מתכונים וסיפורים ~~



~~ לחמניות רכות עם קמח מלא, חמוציות ופקאנים~~
בס"ד
 
  שבוע טוב, בשורות טובות בע"ה. נשאר במזווה עוד קצת קמח מלא? קצת קמח לבן? הנה, מתכון מצויין ללחמניות רכות וטעימות.  
 
את הלחמניות האלו הכנתי עבור עיתון המשפחה במדור שעסק כולו בחלות ולחמניות ועכשיו גם באתי לספר לכם.
 
אוהבים מתכונים שבהם קמח מלא? סוגי קמחים שונים (פרט ללבן)? חשבתי לנסות ולהתנסות מני קמחים מייד אחרי פסח, אבל בינתיים יש לי עוד מתכון אחד מצויין, עוגיות שהן רק במקמח מלא, מתכון של לאה ברזל, מעולות! הכנתי אותן השבוע בכמות כפולה וכבר לא נשאר בהן כלום כמעט. אם עד מחר יישאר משהוא אני מקווה לצלם ולשתף אתכם.
 
 
 
 
סדנה בדן גורמה
 
לפני מספר חודשים הוזמנתי למטבחים של דן גורמה בתל אביב כדי לערוך הכרות, בזמנו רשמתי כאן דיווח נלהב, אבל גם הבטחתי לעצמי שאני חייבת, אבל חייבת לפנק את עצמי בסדנה שם. מרוב עושר הקורסים שהם מציעים היה לי מאוד מאוד קשה לבחור, בסוף בני הבית הכריעו: רוצים סיני. אבל לא סיני כזה שאני זורקת למחבת קצת סויה, קצת רוטב צ'ילי ו- 2 גמבות, סיני טוב, סיני מעולה, סיני מדוייק. סיני של מסעדות טובות.
אז נרשמתי
.
 
 
 
צילומים לגיליון פסח
 
בשבוע שעבר התקיימו בבית צילומים עבור גיליון פסח במגזין טעימות של עיתון המשפחה. המשימה: בשר/עוף/הודו.
 
הנתחים שעבורם כתבתי מתכונים:
חזה עוף / מתכון כיפי
חזה הודו / מתכון אלגנטי
שוקיים / מתכון ים תיכוני אביבי
בשר טחון / מתכון לצעירים
בשר מספר 8 / תבשיל ריחני
נתח אסדו / לאוהבי בשר
 
ב"ה אפרסם כל אחד מהמתכונים בהקדם, וכבר אני יכולה לספר לכם על שאחד מהם (בשר מספר 8) הנו מתכון שכבר מופיע בבלוג, צלי בשר סגנון עיראקי עם שום טרי ונענע. הקישור למתכון כאן
 
                     ~~ אז שברתי את המטבח ~~
 
 
 
תמונות אחרונות של המטבח הקודם. כאן הפועלים מפרקים את הכל. הכי שמחתי לראות את הקולט בדרכו החוצה.
 
קולט אדים..למה זה טוב?
כשבנינו את המטבח הקודם מאוד רציתי שיהיה לי קולט, זה ניראה לי דבר יפה, דבר פרקטי ולמראת שכולם סביבי אמרו לי שבאמת שאין צורך, אני הרגשתי שעצם קיומי תלוי בקולט.
 
הלכה למעשה, הנ"ל הופעל פעמים בודדות, וכל פעם לזמן קצר מאוד, מי יכול לסבול את הרעש הזה? למי יש רשות להפר את השקט והרוגע שאני כל כך אוהבת? בעיקר, כשיש כל כך הרבה חלונות גדולים בבית, מעולם לא נזקקתי למכונה המרעישה הזו כדי לאוורר אותו.
 
עיקר הקיום שלו היה להחזיק את זוג הכפפות שלי ולמשוך אבק.  ובשביל זה, לא צריך קולט.
 
 
אביב הגיע פסח בא
כיצד מתכננים את הניקיונות?
איך מחלקים את הזמן?
איזה קניות לערוך לקראת החג?
 
בעיניי השלב הראשון הוא לתכנן לפרטי פרטים כיצד יראה ערב חג עצמו (יום שני)
מתי קמים?
מתי שריפת חמץ?
האם השולחן יהיה כבר ערוך?
האן הבגדים יהיו כבר מגוהצים?
איזה בישולים כבר יהיו מוכנים ואיזה הכנות נשאיר ליום זה?
מתי שנת הצהוריים?
מתי ומה אוכלים לצהורי החג.
האם יש מתנות לילדים?
האם יש לכולם כריות להישען עליהם
וכן האלה.
 
 
 
 
תכנון מדוקדק של יום זה יעשה המון סדר ובהתאם אליו אפשר להתחיל לתכנן את היום הקודם לו.
 
השלב השני: כיצד יראה יום ראשון? שוב, מאוד כדאי לנסות לרשום בדיוק מה הן המשימות לאותו יום.
לאחר מכן יש לעבור למוצ"ש: מה מתכונן לאותו ערב?
 
השלב השלישי: כיצד יראה השבוע שלפי החג?
 
טוב, כבר הבנתם למה אני מתכוונת, שמה שחשוב זה לתכנן את הסוף, ואז לארגן את הכל מהסוף להתחלה. זאת שיטה שלי.
 
לפני 3 שנים ערכתי טבלה ורשימות לצפייה לחץ כאן
 
בשורות טובות!
מרילין
 

אין תגובות: