~~ עוגת מוס שוקולד על מרנג ~~

.
.
לפעמים אני שוברת את הראש וקשה לי להחליט איזה עוגה להכין
ולפעמים העיניינים די פשוטים: אני מקבלת מייל מבעלי
ושם רשום "את זה אני רוצה" בצירוף תמונה ו/או מתכון
והרי אישה כשרה עושה רצון בעלה, לא?י
(-:
כשהגשתי את העוגה עם מזלג קטן, בעלי התיישב על הספה, התרווח, והתחיל טועם את העוגה בביסים
קטנים
"אני מרגיש בלובי של בית מלון עכשיו" י


.

תבנית אפיה בגודל 26
.
מצרכים
חמישה חלבונים
שלושת רבעי כוס סוכר
מאתיים גרם קוקוס
~
שמנת מתוקה + כף סוכר
חמישה חלמונים
מאתיים גרם שוקולד מריר
.
.
הכנה
מקציפים את החלבונים עם הסוכר
בתום ההקצפה, מקפלים פנימה את הקוקוס
משטיחים על תבנית האפיה ואופים כ- 15 דקות בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות, רק עד להזהבה למעלה
~
מקציפים את השמנת עם הסוכר
שמים את השוקולד בקערה וממיסים בבן מארי (תחתית הקערה לא נוגעת במים)
כשמתקרר מעט (חשוב שיתקרר אחרת החלמון נקרש), מוסיפים לקערה את הלחמונים ומערבבים בערבוב מהיר
מערבבים עם הקצפת ומשטיחים על שכבת המוס קוקוס
שומרים במקרר לפחות 6 שעות לפני הגשה
~
תוספת שלי - מגרדים מעט שוקולד מריר בהגשה
.
.
.




9 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בס"ד
מרילין,

אני אשה דתיה. חברות ילדות טוענות שהתחרדתי עם השנים... אינני מבינה מהיכן המשפט שחוזר אצלך כבר כמה פעמים "אישה כשרה עושה רצון בעלה"??
זה בסדר שאשה מפרגנת ומפנקת את הבעל שלה. זה אחלה שהוא מבקש, אבל בין זה לבין המשפט שלך יש שמיים וארץ.

זה מרגיז אותי מכיוון שאני לא מכירה ביסוס הלכתי לזה. וזה יוצר רושם גרוע ופרימיטיבי שלנו כדתיים (בכוונה אני בוטה). הרי כתוב במקורות שאיש צריך לכבד את אשתו יותר מאשר את גופו- אבל זה לא בא לידי ביטוי אצלך, וחבל.

אני מזמינה אותך ללמוד קצת יותר ולהתעמק בעניין. ואני אוסיף עוד משהו שהוא מגעיל, אבל מרגישה שהוא אמיתי. לפעמים כחוזרים בתשובה אנחנו דבקות באמירות ודעות של הרב המסוים אצלו חזרנו, בעוד שההלכה והדת הן ים רחב שאפשר ורצוי ללמוד ממנו ואותו...

סליחה מראש אם פגעתי בך. זו לא הכוונה. וכמובן שאת יכולה למחוק את ההערה. היא לעינייך בלבד.

קושקוש אמר/ה...

לאנונימית היקרה,
סליחה שאניעונה בשם מרילין - אבל כפי שראית צורך להגיב - גם אני רוצה.
דבר ראשון - המקור למשפט הוא כאן:
וכי מה טיבה של יעל שבאת תשועה גדולה על ידה?
אמרו: אשה כשרה הייתה ועושה רצון בעלה.
מכאן אמרו:
אין לך אשה כשרה בנשים, אלא אשה שהיא עושה רצון בעלה.
(שופטים, ילקוט שמעוני, סימן מג אם אינני טועה)

איזה כיף ורמוניה זה - כשאשה משמחת את בעלה, עושה את רצונו והבעל מכבד את אשתו!!

כתבת:
איש צריך לכבד את אשתו יותר מאשר את גופו- אבל זה לא בא לידי ביטוי אצלך - שו הדא? מנין לך כמה כיצד ואיך בעלה של מרילין מכבדה:-0

היפך מבין השורות תוכלי לראות כמה אהבה ושלום שוררת בבית כזה שהאשה עושה רצון בעלה....
את לא קוראת בין השורות - כמה הערכה שוררת בבית כזה?? איפה נמצא הבעל שיודע להתענג על כל כפית, להודות, להעריך, לשבח ולפרגן בכזה כיף? רק במקום שבו יש הכרה והערכה הדדית.

אשה שאומרת - אני אפרגן לבעלי אבל חלילה לי מעשות רצונו - כי היא ב"עולם המודרני" לא תגיע רחוק....

מרילין - תמשיכי להוות מודל ודוגמא לכולנו!!

אנונימי אמר/ה...

מרילין יקרה
צדיקים- מלאכתם נעשית על יד אחרים.ותודה לקושקוש.
שירי

אפרת אמר/ה...

מרלין שלום,
קוראת ונהנית - ניסיתי בשנה שעברה להכין אבל בשלב המוס כשהתחלתי לערבב את החלמונים עם השוקולד המומס הכל התקשה לי נורא ולא הצלחתי לערבב (זרקתי והכנתי מוס נוטלה) אבל זכור לי שאימי הייתה מכינה כמוך ואני נורא רוצה לשחזר את זה בחג הקרוב. מה עשיתי לא נכון?
אפרת

אסתר אמר/ה...

אני עושה רצון בעלי ואני גאה בכך מאדדדד והוא גאה בי וזה הכי חשוב שהשלום בביתנו אני אעשה הכל עבור זה וגם בעלי שיח' יעשה הכל וזה הבסיס לקשר בריא!!!! וגם אוכל טעים כמו של מרלין היקרה, אשרינו איזה כייף , מרלין אני מעריצה אותך את אלופה!!!!

אנונימי אמר/ה...

מרלין שלום,
השבוע גיליתי את הבלוג המקסים שלך, והכנתי כבר כמה מתכונים...
המתכון הנוכחי די "התפשל " לי.
המסתי את השוקולד וחיכיתי שיתקרר. אבל כשהתחלתי להוסיף את החלמונים הוא ממש התקשה.
אולי צריך לערבב את החלמונים עם השמנת?
ושוב תודה
פשוט תענוג לראות את המתכונים והעצוב המקסים!
שבת שלום

מרילין איילון אמר/ה...

אני מאמינה שהשוקולד לא מספיק התקרר. הוא צריך לחזור להיות חממים נעים למגע יד, אחרת החלמון נקרש.

בהצלחה!

mazal021169@walla.com אמר/ה...

מרלין את אשת חייל אמיתית " עליך נאמר " בטח בה לב בעלה ושלל לא יחסר " את הבלוג שלך גילתי לפני כחודשיים ואני לא מפסיקה להתפעל מפאר יצירותייך את מדהימה ....מוכשרת ....ברמות שאם היית הולכת למאסטר שף את לוקחת בגדול . בקיצור אני מאוהבת בך נהנת מהמתכונים שלך מהכתיבה , ומהתמונות ואאאאאא
גן עדן אמיתי . בקיצור הייתי רוצה גם לבקשש ממך איך מטמפררים שוקולד ועושים ממנו פרחים כמו של דודו אוטמזגין . מלווה בתמונות .נ.ב אני חובבת גדולה של אפיה .

Unknown אמר/ה...

אני לא משתמשת בשמנת מתוקה בפסח.אפשר עם חלבונים מוקצפים?