~~ עוגת שכבות עם פירות וקצפת ~~

שלוש שכבות - שלושה מרקמים
.
.
זו עוגה שאנחנו מכינים בעיקר לכבוד שבת - כי היא יפה
כי היא חגיגית - כי הילדים מאוד אוהבים אותה - כי יש
בה משחק של טעימים ומרקמים וכי גם הגירסא הפרוותית מוצלחת
.
.
מצרכים
ארבע חלבונים
ארבע חלמונים טרופים
חצי כוס סוכר
שלושת רבעי כוס קמחשלושת רבעי כפית אבקת אפיה
~
קופסה של קוקטייל פירותג'לי בצבע אדום בכמות ל- שש מנות
~
שמנת מתוקה מוקצפת עם שתי שקיות סוכר וניל
או שמנת ריץ' מוקצפת עם כפית ריבת תות
..
.
.
הכנה
מקציפים את החלבונים יחד עם הסוכר עד לקצף יציב
מערבבים את הקמח עם אבקת האפיה
מוסיפים לקצף את החלמונים ואת הקמח ומערבבים בעדינות
אופים בתבנית משומנת עד שמזהיב ומצננים
מסדרים על הבצק האפוי את הפירות המשומרים, בעזרת כף
כשמקפידים לטפטף מדי פעם מהמיץ שלהם, כדי להרטיב מעט את הבצק
מכינים את הג'לי על פי ההוראות, מצננים מעט ושופכים על הפירות
מחכים השג'לי יתמצק, ומורחים את הקצפת מעל
שומרים במקרר
.
.מתכון לבסיס העוגה נתנה לי חברתי מירי

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לא צריך שמן?

שמחה אמר/ה...

בקלסר המתכונים שלי העוגה הזאת שמורה בשם "עוגת פינוק של מרילין איילון". ממליצה בחום למי שמחפשת עוגה לא מסובכת אבל חגיגית.

Unknown אמר/ה...

עוגה מדהימה,כמה מחמאות קיבלתי עליה!!! תודה לבלוג הנפלא