~~ עוגת גבינה קלאסית עם שלל ציפויים טעימים ~~

צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל


לא מספיק יום אחד בשביל לשבוע מהחג הטעים הזה! אז הנה עוגת גבינה קלאסית עם מצרכים שיש בכל בית


עוגת גבינה מחבל אלסז:
על בצק פריך נחה לה תערובת של גבינה לבנה מעט קציפתית, אוורירית, גבוה, זהובה ובעלת טעם גבינתי דומיננטית. העוגה מאוד מזכירה את עוגת הגבינה האפויה הקלאסית הנמכרות בקונדיטוריות שלנו שמוצאן מארצות אשכנז, ואכן, לא מפליא לגלות כי חבל אלסז נמצא בחיבור שבין צרפת לגרמניה. העוגה נהדרת טבעית, עם טעם וניל עדין, ויכולים להלום אותה גם מגוון ציפויים. (ראה אפשרויות)

תבנית 24 לעוגה גבוה, עד 26 לעוגה נמוכה יותר

לבצק:
200 גרם חמאה רכה מאוד (אף לא מומסת)
3 כפות חלב
1/2 כפית מלח
1 ביצה
50 גרם (1/4 כוס) סוכר
300 גרם (2 כוסות + 2 כפות) קמח

למלית:
750 גרם גבינה לבנה (5% או 9%)
250 מ"ל (1 מיכל) שמנת מתוקה (38%)
4 חלמונים
40 גרם קמח
150 גרם (3/4 כוס) סוכר
2 שקיקי סוכר וניל
4 חלבונים
קורט מלח

מכינים את הבצק: טורפים היטב את החמאה, החלב, המלח הביצה והסוכר. מוסיפים את הקמח, מערבבים תוך כדי איסוף הבצק לכדור. מצמידים את הבצק לתבנית, פיסה אחר פיסה, תחילה את השוליים ואחר כך הבסיס ושומרים במקרר למשך שעה לפחות.
מדליקים את התנור ל- 180 מעלות.
מכינים את מלית הגבינה: מערבבים את הגבינה, השמנת, החלמונים, הקמח והסוכר. מקציפים את החלבונים עם קורט מלח עד לקצף גמיש ויציב  ומקפלים אותו בתערובת הגבינות עד שהתערובת חלקה.
אופים: מוציאים את התבנית עם הבצק מהמקרר, יוצקים לתוכה את מלית הגבינה ואופים למשך שעה, או עד שהעוגה זהובה, יציבה, ורק מעט רוטטת במרכזה.
אפשרויות ציפוי


ציפוי שוקולד גליליות: מחממים 250 מ"ל שמנת מתוקה, מוסיפים 200 גרם שוקולד מריר או חלב חתוך לקוביות, מערבבים עד להמסה ויוצקים על העוגה הקרה. מקשטים בגליליות סביב סביב.


ציפוי קצפת פירות: מקציפים 250 שמנת מתוקה עם 2 שקיקי סוכר וניל ומורחים אותה על כל העוגה. מקשטים בפרוסות של פירות כגון קיווי, מנגו, תותים ועוד. אפשר במקום פירות לפזר פצפוצי שוקולד או שוקולד מגורד.


ציפוי קרם פירות (קארד): מבשלים כוס מיץ פירות למשל תפוזים או פסיפלורה יחד עם חצי כוס סוכר, מוסיפים 2 כפות קורנפלור מהולות ברבע כוס מים, מערבבים ומכבים את האש. מוסיפים 50 גרם חמאה, מערבבים ויוצקים על העוגה הקרה.

ציפוי ריבת חלב (או קרם לוטוס): מחממים (לא הרבה, רק כדי שיהיה נוח למריחה) כוס ריבת חלב (או קרם לוטוס) ויוצקים אותו על העוגה הקרה. אפשר ליצור דוגמה יפה על ידי זה שמעבירים את הקרם החם לשקית זילוף עם פיה דקה.

ציפוי שוקולד לבן וחלב קוקוס: מחממים 200 מ"ל שמנת מתוקה, מוסיפים 200 גרם שוקולד לבן מערבבים עד להמסה ויוצקים על העוגה הקרה. מקשטים בקוקוס קלוי ושברי שוקולד לבן.

ציפוי נוגט אגוזי לוז: מחממים כוס קרם נוגט, מוסיפים לו ½ כוס אגוזי לוז קצוצים, מערבבים ויוצקים על העוגה הקרה. אם רוצים מקשטים בכדורי שוקולד (גם אותם אפשר לטבול בקרם נוגט ולגלגל באגוזי לוז, אני גם פיזרתי עליהם מעט אבקת זהב להשלמת המראה של כדור שוקולד יוקרתי).




תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

צריך להקציף את השמנת המתוקה?