ְ~~ עלי כרוב ממולאים בבשר וקבאנוס / פיקאנטי Uחגיגי! ~~

צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל
עלי כרוב ממולאים בבשר - töltött káposzta


בתפוצות רבות נהוג לאכול ממולאים בסוכות ובשמחת תורה, מצאתי לכך שני הסברים  - האחד הוא כשם שהסוכה מגינה עלינו כך המלית מוגנת בתוך הירק, וההסבר השני הוא המראה של העלים המגולגלים, שהוא כמו מראהו של ספר תורה. 

כשכהכנתי את המתכון נעזרתי בחברותי מתפוצות הונגריה, הוא יצא נפלא!
בתיאבון!

שימו לב, 
כדי להפריד את עלי הכרוב, מסירים תחילה את לב הכרוב שהוא סיבי וקשה, בעזרת סכין חדה ומכינים קערה גדולה עם מים קרים מאוד.
ממלאים סיר גדול במים ומביאים אותם לרתיחה, מכניסים את הכרוב לסיר, מבשלים 5 דקות ומעבירים אותו בעזרת כף מחוררת לקערת המים הקרים. ניתן כעת לפרק בקלות את העלים, לנגב אותם ולהתחיל למלא.

מצרכים
כ- 20 עלי כרוב
200  גרם נקניק מעושן חתוך לקוביות (קבנוס למשל)
2 בצלים
כף פפריקה מתוקה
1 עלה דפנה
1 גרגיר פלפל אנגלי

למלית
500 גרם בשר טחון
50 גרם אורז
מלח
פלפל שחור
1 ביצה
10 שיני שום קצוצות

מכינים את המלית : ממלאים סיר בינוני במים עם מעט מלח, מביאים לרתיחה, מכניסים את האורז, מבשלים 5 דקות ומסננים.
מכניסים לקערה בינונית את האורז המבושל למחצה, הבשר הטחון, השום הקצוץ, הביצה, המלח והפלפל ומערבבים.


ממלאים : מסדרים בבסיס כל עלה כרוב כף גדושה מהמלית, מגלגלים את הקצה התחתון מעל המילוי, מקפלים פנימה את השוליים משני הצדדים וממשיכים בגלגול כלפי מעלה. שומרים בצד כשהתפר כלפי מטה. אם נשאר מילוי לאחר שמילאנו את כל העלים, יוצרים ממנו כדורונים קטנים ושומרים גם אותם בצד.


מכינים את הרוטב: מחממים סיר רחב, מוסיפים לסיר את הנקניק המעושן ומטגנים אותו בשומן של עצמו 4-5 דקות על אש בינונית. מוסיפים לסיר את הבצלים הקצוצים ומטגנים כ- 10 דקות או עד שמזהיב היטב. אם נראה שהסיר יבש מדי, אפשר להוסיף 1 כף שמן. מוסיפים את הפפריקה, את עלה הדפנה ואת הפלפל האנגלי, מערבבים/מטגנים 2 דקות, מוסיפים 2 כוסות מים, מביאים לרתיחה ומבשלים 10 דקות בבעבוע עדין. מסדרים בסיר בצפיפות את כדורי הבשר ואת עלי הכרוב הממולאים ומבשלים מכוסה ברתיחה עדינה, שעה. התבשיל משתבח בחימום חוזר לכן כדאי להכין אותו יום או יומיים מראש.



אם רוצים להכין את המנה בתנור, מסדרים את עלי הכרוב הממולאים ואת הכדורונים בתבנית אפייה, יוצקים עליהם את הרוטב, מכסים ואופים ב- 180 מעלות במשך שעה.

אין תגובות: