~~ כתר שמרים מממולא בתפוחים קוקוס ורימונים / פרווה ~~

צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל


פרווה / דרגת קושי קלה / זמן הכנה כ-30 דקות, לא כולל התפחה וקירור
טעים טעים! חשוב לא לחתוך את תפוחי העץ לחתיכות קטנות מדי ולא לבשל אותן מדי, על מנת ליהנות מנוכחותם המלאה. המתכון מובא בגירסה פרווה, כי כך הכנתי אותו בחגים. ניתן כמובן להכין חלבי, יש הסבר בסוגריים.

לבצק - 2 כיכרות
500 גרם קמח לבן
1 כף שמרים יבשים
1/4 כוס סוכר
1 כפית שטוחה של מלח
גרודה מלימון שלם
2 ביצים
3/4 כוס משקה סויה (או חלב)
1/2 כוס שמן
 
לקרם
100 גרם מרגרינה  רכה מאוד (או חמאה לגרסה חלבית)
100 גרם סוכר (חצי כוס)
3 ביצים
3 כוסות קוקוס טחון
 
בנוסף (מלית תפוחים ורימונים)
6 תפוחים ירוקים חמוצים
1 כוס גרגרי רימונים
50 גרם מרגרינה (או חמאה לגרסה חלבית)
1 כפית קינמון
 
מכינים את הבצק: מכניסים לקערה את הקמח, הסוכר, השמרים המלח וגרודת הלימון ומערבבים. מוסיפים את הביצים, משקה הסויה, והשמן ולשים 10 דקות. משמנים את פני הבצק במעט שמן, מכסים אותו בניילון ושומרים במקרר בין 12 ל-24 שעות.
מכינים את הקרם: מכניסים לקערה בינונית את המרגרינה (או החמאה) ואת הסוכר ומערבבים היטב עד לקבלת מרקם אחיד. מוסיפים את הביצים, ומערבבים שוב עד לקבלת מרקם משחתי, מוסיפים את הקוקוס, מערבבים ושומרים בצד.
מכינים את התפוחים: קולפים את התפוחים, וחותכים אותם לקוביות בגודל 3 ס"מ. מחממים את המרגרינה (או החמאה) במחבת גדולה, מוסיפים את התפוחים ומבשלים עד שהתפוחים מתרככים רק מעט, בערך 5 דקות. מפזרים את הקינמון, מערבבים, מוציאים את התפוחים מהמחבת, מוסיפים לנוזלים חצי כוס מים חמים, מערבבים ושומרים בצד. 
קולעים ומתפיחים: מחלקים את הבצק הקר לשני חלקים שווים, מחזירים חלק אחד למקרר ועובדים עם החלק השני.  מרדדים אותו על משטח מעט מקומח לעלה מלבני דק בגודל 20*30  בערך ומעבירים אותו לנייר אפיה. מורחים על כל הבצק, פרט ל-1 ס"מ מהקצוות,  מחצית מכמות הקרם, מפזרים על הקרם מחצית מכמות התפוחים ומחצית מכמות הרימונים. מגלגלים את הבצק לגלילה ארוכה והדוקה ומעבירים אותה למקפיא על משטח ישר, מוציאים את החלק השני של הבצק מהמקרר ומכינים גם ממנו גלילה ממולאת באותו אופן ומקפיאים.
מוציאים מהמקפיא את הגלילה הראשונה,  ובעזרת סכין חדה מאוד חותכים אותה במרכז לכל האורך ומשאירים רק קצה אחד מחובר (1.5 ס"מ).  מלפפים את שני החלקים זה בזה כשהחלקים החשופים כלפי חוץ. מחברים את שני הקצוות למעגל ומעבירים את הכתר לתבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה. מברישים את פני הבצק בנדיבות עם נוזלי הבישול של התפוחים. מכינים באותו אופן את הכתר השני.
נותנים למאפים לתפוח עד להכפלת הנפח, בין שעה לשעתיים, ואופים בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות עד שהמאפים זהובים, בערך 40 דקות.  
אם רוצים, אפשר לפזר מעט אבקת סוכר בהגשה ולפזר עוד רימונים.

אין תגובות: