~~ חלת זר שיבולים לחג השבועות / צילום בשלבים ~~

צילום דן לב, סגנון דלית רוסו


היא אולי נראית מסובכת, אבל אם תעקבו אחרי השלבים תראו שהכנתה לא רק קלה אלה גם מהנה. אפשר בהחלט להכין מראש ולהקפיא. בהצלחה!

מוקדש לרות המואביה



 
צילום דן לב, סגנון דלית רוסו

עזרים: מערוך, גלגלת, מברשת, מספריים

מצרכים

350 גרם קמח לבן

1 כף מחוקה שמרים יבשים
2 כפות סוכר
1/4 כף מלח
1 ביצה
140 מ"ל מים
1/4 כוס שמן
לשימון הבצק: 1 כף שמן זית
להברשה: ביצה טרופה



מכינים את הבצק: מכניסים לקערה לפי הסדר את המלח, הקמח, השמרים והסוכר ומערבבים. מוסיפים את המים, הביצה והשמן ולשים עד שהחומרים מתגבשים לבצק. נותנים לבצק לנוח 3 דקות. אם לשים בידיים, זה הזמן לשטוף ולייבש אותן היטב. לשים את הבצק עוד 8 דקות, מעבירים אותו לקערה נקייה, משמנים את פני הבצק בשמן, מכסים בניילון ושומרים במקרר בין 12 ל- 24 שעות.

צילום: דן לב, סגנון: דלית רוסו
מכינים את הבסיס: מוציאים את הבצק מהמקרר ומחלקים אותו לשני חלקים זהים. חלק אחד מחזירים למקרר ואת את החלק השני מרדדים על משטח מעט מקומח לצורה מעוגלת בגודל דף מדפסת. מעבירים לתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה ובעזרת הידיים מעצבים לצורת כדור פורח. 

מכינים את הגבעולים: מוציאים מהמקרר את הבצק שנותר ומחלקים אותו לשני חלקים. חלק אחד מחזירים למקרר ואת החלק השני מרדדים על משטח מעט מקומח לריבוע בגודל 15 ס"מ. בעזרת סכין חדה או גלגלת פיצה חותכים ממנו רצועות ברוחב של 1/2 ס"מ. מברישים בביצה את החצי התחתון של הבצק המרודד שבתבנית, ומדביקים עליו את רצועות הבצק לאורך, בצפיפות. בשלב זה כדאי להכניס את התבנית למקרר כדי למנוע תפיחה יתרה, שכן השלב הבא אורך מעט זמן.


מכינים את השיבולים: מוציאים את הבצק שנותר מהמקרר ומחלקים אותו לשני חלקים.

מחלק אחד קורצים כ-40 פיסות קטנות מאוד, שמשקלן כ-4 גרם. מגלגלים אותן לאליפסות  ומניחים על משטח מקומח. בעזרת מספריים גוזרים 4 חתכים קטנים אלכסוניים מכל צד של כל אליפסה – ליצירה של גרעיני השיבולת. מוציאים את התבנית מהמקרר, מברישים את החלק העליון בביצה ומסדרים בצפיפות את כל השיבולים על כל השטח.


מכינים את סרט הקשירה: מחלקים את הבצק הנותר לשני חלקים ומגלגלים כל חלק לרצועה ארוכה ודקה. מלפפים את הרצועות זו בזו בצורת בורג, גוזרים אותן לשניים באמצע ומדביקים בעזרת ביצה מוברשת על הגבעולים, תוחבים את הקצוות מתחת לבצק, כך שייראה כסרט קשירה.


אופים: מברישים את החלה בביצה הטרופה ומכניסים לתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות. אופים עד שהחלה מזהיבה, בערך 15 דקות. למראה כפרי אפשר לפזר מעט קמח מעל החלה. 



אכסון: אפשר להכין מראש ולהקפיא כשהיא עטופה היטב.



תודה גדולה לתמר על ההשראה, העזרה והעריכה


~~
יהודית היקרה שחלה לי את חלת השיבולים שלה
תראו כמה שהיא יפה!



ועכשיו החלה של רחל



טאדאם!!
החלה היפה של אביבית וכל הכבוד שנכנסה לפקרויקט עם תינוק קטן בין הרגליים!

תגובה 1:

Jael אמר/ה...

איזה יופי!