~~ קרפים מקמח מלא במילוי קרם גבינה ואגוזי לוז מוגש עם רוטב דובדבנים ~~

צילום: דן לב, סגנון: דלית רוסו
 
מתחילים לחשוב על שבועות? עוגות גבינה? קינוחים עם גבינה? מאפים פיקאנטיים? כן? אז נתחיל עם זה - מעדן של ממש: הקרפ עצמו, המלית, הרוטב וגם השילוב ביניהם.
 
שימו לב, בקרפים שלי הפעם שילבתי קמח מלא. קמח מלא, מי אתה?
קמח זה מכיל את כל מרכיבי גרגירי החיטה: הגרעין, הנבט והסובין. נוכחות הסובין בקמח היא זו שמקנה לו את צבעו הכהה האופייני.  מבחינה תזונתית, קמח זה טוב לאין ערוך מהקמח הלבן:  הוא בעל אינדקס גליקמי נמוך, עשיר בסיבים, נוגדי חמצון ועוד. מבחינה קולינרית יש לו אותם המאפיינים של הקמח הלבן: גם הוא מכיל גלוטן ואפשר ליצור ממנו לחם, עוגות, פשטידות ועוד. הסובין שבקמח מוסיף למנה טעם עם נופך כפרי, טעם של פעם, וזה בדיוק מה שרציתי כששילבתי אותו במתכון של הקרפ שמופיע בגיליון: קרפ בטעם של פעם. כדי להישאר נאמנה לרעיון הזה שילבתי בקרפ גם מעט שמרים: הם נותנים לבצק גמישות, רכות, וניחוח ייחודי.




חלבי / רמת קושי קלה / חומרים זמינים / הכנת הרוטב: 15 דקות, הכנת הקרפים: 30 דקות כולל טיגון (לא כולל זמן השהיה), הכנת הקרם: 10 דקות
עזרים: מחבת בעל תחתית שלא נדבקת, בקוטר 20 ס"מ בערך
מצרכים לרוטב
1 צנצנת דובדבנים מגולענים בסירופ (350 גר` לאחר סינון)
1/4 כוס יין אדום יבש
קליפה מגורדת מלימון אחד
2 שקיות סוכר וניל
1 כף קורנפלור
1/4 כוס מים
 
מצרכים לקרפ
4 ביצים
500 מ"ל חלב
1 כף ברנדי
125 גרם קמח לבן
125 גרם קמח מלא
50 גרם חמאה מומסת
1 כפית שמרים יבשים
2 שקיות  סוכר וניל
קורט מלח
לטיגון: מעט חמאה מומסת
 
מצרכים למלית
400 גרם גבינת ריקוטה
200 גרם גבינת שמנת (30% שומן) טבעית, ללא תוספות טעם
1 כפית דבש
 1שקית סוכר וניל
מכל (250 מ"ל) שמנת מתוקה 38% שומן
100 גרם אבקת נוגט
 
לקישוט:
50 גרם אגוזי לוז קצוצים (אפשר גם קרוקנט לוז)
 
 
מכינים את הרוטב: בקערה קטנה מערבבים את הקורנפלור והמים למרקם אחיד.  מסננים את הדובדבנים מהסירופ ושומרים אותם בצד. מכניסים לסיר קטן את הסירופ יחד עם היין, גרידת הלימון וסוכר הווניל ומבשלים 10 דקות בבעבוע עדין. מוסיפים את תערובת הקורנפלור, מבשלים עד שמסמיך ומכבים. מוסיפים את הדובדבנים, מערבבים ושומרים בקירור. אפשר להכין שבוע מראש.
 
מכינים את הקרפים: אם מכינים בבלנדר, מכניסים את כל המרכיבים לפי סדר הופעתם ברשימת המצרכים ומעבדים עד לקבלת מרקם חלק. אם מכינים ביד, מכניסים לקערה תחילה את הקמחים, השמרים, הסוכר והמלח ומערבבים היטב. יוצרים גומה במרכז, יוצקים לתוכה את הביצים ומערבלים. מוסיפים את החלב, מערבבים. ממשיכים לערבב תוך כדי הוספה איטית של הקמחים שבשולי הקערה עד למרקם חלק של הבלילה כולה. יוצקים את החמאה, מערבבים פעם נוספת ומשהים חצי שעה מכוסה.
מחממים מחבת על אש בינונית-גבוהה, ומשמנים אותה בעזרת נייר סופג ומעט חמאה מומסת. יוצקים שכבה דקה ככל האפשר מהבלילה, מטגנים עד שהשוליים מזהיבים. הופכים, ומטגנים את הצד השני עוד 20 שניות בערך. אפשר להכין 3 ימים מראש ולשמור במקרר, כשהקרפים מופרדים על ידי פיסות נייר אפיה. אפשר גם להקפיא באותה צורה.
 
מכינים את המלית:  מכניסים למיקסר את הגבינות יחד עם הדבש וסוכר הווניל ומערבבים עד לקבלת בלילה חלקה, כ- 5 דקות. מקציפים בנפרד את השמנת המתוקה לקצפת רכה (מרקם יוגורט), מוסיפים מחצית מהקצפת לתערובת הגבינות ומקפלים פנימה. את המחצית שנותרה מעבירים לכלי הגשה מתאים.
 
מגישים: שמים קרפ פתוח על צלחת, מפזרים כפית שטוחה של אבקת נוגט על רבע משטח הקרפ, מוסיפים מעל 2 כפות ממלית הגבינה, מקפלים לחצי, ושוב לחצי, לצורת משולש. בעזרת כף שטוחה ורחבה מעבירים את הקרפ הממולא לצלחת הגשה, יוצקים  רוטב  דובדבנים, מקשטים במעט אגוזי לוז ומגישים. את השמנת המוקצפת מגישים על השולחן למי שרוצה תוספת פינוק.

אין תגובות: