~~ עוגת מוס פסיפלורה נוגט על בראוניז אגוזי לוז,כשר לפסח ~~

צילום: דן לב, סגנון: דלית רוסו
 
הפעם אני רוצה לחלוק איתכם עוגה חלומית בטעמים, הכנתי אותה מספר פעמים וכל פעם היא קצרה את מירב המחמאות.  השוקולד מאזן את הפרי, והפרי נותן לשוקולד נגיעה אקזוטית נפלאה. העוגה מתאימה ביותר לחג הפסח, ללא קמח, חגיגית וטעימה במיוחד.
 
 
 
חלבי (אפשר פרווה) / רמת קושי בינונית / זמן הכנה כולל: שעה, כולל קירור והקפאה בין השלבים.
 
מצרכים לבסיס שוקולד אגוזי לוז – תבנית בקוטר 24 ס"מ
100 גרם חמאה (או מרגרינה)
100 גרם שוקולד מריר חתוך לקוביות
100 גרם סוכר לבן (1/2 כוס)
50 גרם סוכר חום (1/4 כוס)
2 כפות קקאו
60 גרם אגוזי לוז טחונים (חצי כוס)
2 ביצים
2 כפות מיץ פסיפלורה
100 גרם אגוזי לוז חצויים
 
מצרכים למוס שוקולד נוגט
200 גר' שוקולד מריר חתוך לקוביות
3 כפות ממרח נוגט
200 מ"ל שמנת להקצפה אפשר פרווה (1)
200 מ"ל שמנת להקצפה אפשר פרווה (2)
 
מצרכים למוס פסיפלורה
200 מ"ל מיץ פסיפלורה מסונן (ללא זרעים)
50 גרם סוכר (1/4 כוס)
1 כפית זרעי פסיפלורה (אפשרות)
2 חלמונים
6 גרם ג'לטין מושרה ב- 1/4 כוס מים
2 חלבונים
1 שקיק סוכר וניל
200 מ"ל שמנת להקצפה אפשר  פרווה
צילום: שרון בנטוב
 
מכינים את הבסיס: מחממים תנור לחום של 180 מעלות, מרפדים תבנית אפיה בגודל 24 בנייר אפיה.
מכניסים לסיר בינוני את המרגרינה והשוקולד המריר ומחממים על אש קטנה עד שהם נמסים. מערבבים למרקם אחיד ומכבים. מוסיפים לסיר את הסוכר הלבן והחום, הקקאו, האגוזים הטחונים, הביצים ומיץ הפסיפלורה ומערבבים למרקם חלק. יוצקים לתבנית, מפזרים בצורה אחידה מעל את אגוזי הלוז החצויים ואופים 20 דקות. מצננים.
 
מכינים את מוס השוקולד-נוגט: מכניסים לסיר בינוני את השמנת (1) עם קרם הנוגט, מחממים לסף רתיחה, מכבים, מוסיפים לסיר את השוקולד ומערבבים עד להמסה. נותנים לתערובת להצטנן לגמרי (לא במקרר).
מקציפים את השמנת (2) עד למרקם רך (כמו יוגורט סמיך), מקפלים ביסודיות פנימה את תערובת השוקולד, יוצקים את הקרם על שכבת הבסיס, ומעבירים את התבנית למקפיא בזהירות, על משטח ישר. מקפיאים לפחות 4 שעות.
 
מכינים את המוס פסיפלורה: מכניסים לקערה קטנה את החלמונים וטורפים אותם. מכניסים לסיר קטן את מיץ הפסיפלורה הזרעים, והסוכר ומחממים על אש קטנה כ-2 דקות או עד שהמיץ חם למגע. מעבירים כף מיץ פסיפלורה חם לקערת החלמונים מערבבים היטב, מוסיפים עוד כף מיץ חם, מערבבים שוב ומעבירים את כל תכולת הקערה לסיר. מערבבים בעזרת מטרף 2 דקות ומכבים. מוסיפים את הג'לטין המושרה, מערבבים שוב, מעבירים לקערה גדולה ושומרים בצד עד שהתערובת כבר לא חמה למגע.
מקציפים את החלבונים עם סוכר הווניל עד לקבלת קצף יציב ומקפלים אותו לתוך תערובת הפסיפלורה. מקציפים את השמנת למרקם רך כשל יוגורט ומקפלים גם אותה לתערובת.
 
מעצבים את העוגה: מניחים תבנית סיליקון בעלת 20 שקעים, בנפח של רבע כוס כל אחד על תבנית יציבה. יוצקים את המוס לשקעים. בעזרת מרית מיישרים את התערובת שבשקעים, מסירים את עודפי המוס ומחזירים לקערה. מקפיאים את התבנית לשעתיים.
יוצקים את מוס הפסיפלורה שנותר על המוס שוקולד הקפוא ומקפיאים שוב, לשעתיים נוספות לפחות.
מוציאים את העוגה ואת תבנית השקעים מהמקפיא, מחלצים את המוסים הקטנים מהשקעים ומסדרים אותם בתבנית, על שכבת המוס פסיפלורה הקפואה, בצורה נאה.
שומרים את העוגה במקפיא. שלוש שעות לפני ההגשה, כשהיא עדיין קפואה, מוציאים אותה מהתבנית (מעבירים מגבת חמה סביב הדפנות), מסדרים אותה על כלי הגשה ושומרים במקרר. מגישים קר.
 
 

אין תגובות: