~~ דלעת ערמונים ממולאת בשר פטריות וצנוברים ~~




צילום דן לב סיגנון דלית רוסו

לגיליון האחרון של עיתון המשפחה, גיליון סוכות, נתתי מספר מתכונים של ממולאים, שיתאימו לשבתות, לחגים, ובמיוחד לסוכות.

נהגו בתפוצות ישראל להתכבד במיני מאכלים ממולאים במהלך חג הסוכות: כמו שהסוכה שומרת על האדם כך עשו זכר לכך באוכל: המעטפת החיצונית שומרת על המלית. ואני, שכל כך אוהבת את חג הסוכות, וגם ממולאים מכל הסוגים אימצתי את המנהגים של כולם.

לעיניין המנה הזו, ניחוחות קסומים היישר מהמטבח הלבנוני: שילוב בין הבשר המתובל והריחני עם המרקם הייחודי של הדלעת. כדאי להגיש עם כפית וליהנות מהחיבור של הדלעת והבשר. מעולה.

בשרי / דרגת קושי קלה / חומרים זמינים 1 זמן הכנה 20 דקות, זמן אפיה 20 דקות.
מצרכים:
12 יחידות קטנות דלעת ערמונים
2 בצלים קצוצים
10 שיני שום פרוסות
500 גר בשר טחון
2 סלסלות פטריות פרוסות
4 כפות צנוברים קלויים
1/2 צרור פטרוזיליה קצוצה
1 כפית גדושה פלפל אנגלי
1/2 כפית קינמון
1 כפית כמון טחון
מלח ופלפל שחור
3 כפות בורגול דק

מכינים את הדלעת: שטופים את הדלועים ומנגבים אותן. אופים את הדלועים במיקרוגל, כל פעם 4 יחידות ל- 4 דקות בעוצמה גבוה, בלי כיסוי. מוציאים ומצננים. מסירים את השליש העליון בעזרת סכין ושומרים אותו בצד. מוציאים את הזרעים שבתוך הדלועים בעזרת כפית ומשליכים אותם. ממליחים, מפלפלים ושומרים בצד.


מכינים את המלית וממלאים: מטגנים א הבצל עד להזהבה קלה, מוסיפים את השום והפטריות ומטגנים מבשלים עד שכמעט ואין נוזלים במחבת. מוציאים, מעבירים לקערה גדולה, מוסיפים לקערה את הבורגול ומערבבים.

מוסיפים עוד מעט שמן לאותה מחבת ומטגנים - מפוררים בה את הבשר תוך כדי ערבוב, עד שהוא משנה את צבעו, מוסיפים את התבלינים, ומערבבים שוב. מעבירים את הבשר המתובל לקערה. מצרפים לקערה זו את הפטרוזיליה והצנוברים ומערבבים היטב. מכניסים את המלית לתוך הדלועים, עד לכאן אפשר להכין יומיים מראש ולשמור במקרר מכוסה היטב.

אופים ומגישים: מחממים תנור אפיה לחום של 180 מעלות. מסדרים את הממולאים לתוך תבניות אפיה, סוגרים היטב בנייר כסף, אופים 40 דקות ומגישים חם, עם כפית ליד.



את הממתק הנ"ל אולי אפרסם עוד לפני ראש השנה, הוא גרם ללא מעט בעיות שלום בית, אבל הוא לא אשם שהוא כזה טעים, חבל רק שלא אני זו שהמצאתי אותו.

או אולי אפרסם את המקרון שלמטה? מקרון בטעם שוקולד-קפה-דבש, ואולי גם אצרף מדריך למצליח?
אולי


אני מאחלת לכולם הכנות לחג על הצד הטוב ביותר, שנהנה מהקניות, מההכנות, שנקפיד להכניס מצב רוח טוב לבית למראות כל הלחצים סביב, כי בסופו של דבר , הבית, הוא המטרה.

מרילין
לשאלות אפשר ליצור קשר במייל maryline@inter.net.il





אין תגובות: