~~ טיאן ירקות שמש בסגנון פרובנסאלי ~~


צילום: דן לב, סיגנון דלית רוסו
 
 
טיאן ירקות שמש בסגנון פרובנסאלי

המילה טיאן מתייחסת גם לכלי חרס מסורתי מזוגג וצבוע וגם לסגנון בישול אופייני לאזור פרובאנס, המשלב ירקות שנאפים לאיטם בתנור. הטיאן שלנו משלב ירקות שעכשיו שיא עונתם כשהם מסודרים על תערובת של בורגול, בצלים מטוגנים וזיתים. המנה מאוד מוצלחת במיוחד.

פרווה / רמת קושי קלה / חומרים זמינים / זמן הכנה: 30 דקות, אפיה שעה

 

מצרכים לבסיס
2 בצלים קצוצים
5 שיני שום פרוסות
2 כפות שמן זית
10 זיתים ירוקים, מגולענים, עדיף הסוג המתובל
 
1 כף שטוחה תימין יבש
מלח ופלפל שחור
1/2 כוס בורגול מושרה בכוס מים חמים למשך 20 דקות

 
מצרכים לירקות
2 חצילים ארוכים ודקים
2 קישואים (עדיף הסוג הכהה) ארוכים ודקים
4 עגבניות
2 בצלים סגולים  
4 שיני שום חצויות
1 גבעול רוזמרין
עלי בזיליקום מ-2 גבעולים
מלח גס ופלפל שחור
4 כפות שמן זית

 
 
מכינים את הבסיס: מחממים שמן זית במחבת גדולה ומטגנים את הבצלים עד שהם מתרככים, בערך 8 דקות. מוסיפים את השום, התימין והזיתים ומטגנים עוד 5 דקות תוך כדי ערבוב. ממליחים ומפלפלים, מכבים ומעבירים לקערה בינונית. סוחטים את הבורגול, מעבירים אותו לקערה, מערבבים עם שאר המצרכים, מעבירים הכול לתבנית אפיה (עדיף כלי נאה שיהיה אפשר להגיש בו את המנה) ומיישרים לשכבה אחידה. עד כאן אפשר לכסות, ולשמור במקרר יממה.

מסדרים את הירקות: פורסים את החצילים, הקישואים, העגבניות והבצל לפרוסות בעובי 1/2 ס"מ, אם הם לא בגובה אחיד, אפשר לחתוך וליישר. מסדרים אות הירקות על תערובת הבורגול שבתבנית, לסירוגין, בצפיפות,  בין לבין, מפזרים את שיני השום החצויות ואת גבעולי הרוזמרין ועלי הבזיליקום. ממליחים, מפלפלים, מפזרים מעל בכף את שמן הזית. אופים בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות למשך שעה, בלי לכסות. מגישים פושר.

כדאי לאפות את הטיאן יום לפני האירוע, הוא רק ישתבח. לפני ההגשה מחממים בתנור או על פלטה.

אין תגובות: