~~ מכתב מהמטבח שלי, מתכונים ועוד ~~


בס"ד
ערב טוב, שבוע טוב וחודש טוב!
פעם פעם, כשגרנו בצרפת, לאמא הייתה חברה ושמה פנינה. תמיד פנינה פינקה אותנו כשבאנו לבקר אותה ואת המטבעות האלו, שילוב של תמרים, שקדים ופיסטוקים אני זוכרת יותר מכל.  [למתכון לחץ כאן]

~~ משנכס אדר ~~
 
אתמול בערב, בצאת השבת הכנתי סיבוב ראשון של אוזני המן. היום בבוקר, כולם שמחו לגלות שוב את הטעם האהוב "התגעגענו" כולם אמרו. למתכון מסורתי עם מלית פרג שפירסמתי במכתב הקודם לחץ כאן ואם חשקה נפשכם באוזניים ממולאים מרציפן, שוקולד ואפילו סלק או תרד, ראו שרשור נפלא בעריכת דנה בפורום תפוז כשר
~~ צידה לדרך ~~
בכל יום שני אחר הצהריים אני לוקחת את הילדים איתי לפה ולשם, ויחד איתנו תמיד קופסאות. רגע לפני שיוצאים אני שוטפת, קולפת, חותכת, אורזת, פירות לרוב, אבל גם שפע ירקות מכל הסוגים. וראו זה פלא  בכל מקום שאנחנו מגיעים אליו, אני פותחת קופסה, ואחר כך עוד קופסה, ומיד הקטנים שלי ניגשים ונהנים. יתרה מזאת, ילדים שאנחנו פוגשים גם הם ניגשים בסקרנות, מה יש בקופסה? ואני מייד מציעה "קח, זה שומר" וההורים מרימים גבה בספקנות "הוא לא אוהב את זה" והנה כן, הילד אוכל, מכרסם וניגש שוב לקופסה, וגם שבוע לאחר מכן, וכך כל הילדים באותו מקום ניגשים לקופסאות שלנו וכבר כולם מסביב צוחקים ויוצאים מהחדרים לצפות בפלא, ילדים מכרסמים ירקות ונהנים!
 
                     ~~ אז שברתי את המבטח ~~
 
תכירו: זה המזווה הישן שלי. חדר ארוך וצר....והכל יש בו. כלי מטבח, מכשירי חשמל, מצרכי מזן ועוד. כל מי שביקר בבית שלי התאהב במזווה מסודר שלי "איזה יופי הכל פתוח ונגיש" אבל האמת היא שזה לא היה כזה כיף מכמה סיבות
1. בגלל שלא הייתה חלוקה פיזית, ורק מדפים ארוכים, התחזוקה הייתה מאוד קשה והבלגן פשוט נוצר במהירות שיא. כמובן שכשרואים את התמונות הזו, והכל כזה מסודר, קשה להבין על איזה אי סדר אני מדברת, ובאמת גם לא נתתי למקום להגיע למצב של אי סדר: פשוט סידרתי אותו כל הזמן. לפני הקניות: מסדרת כדי שיהיה מקום. אחרי הקניות: מסדרת שוב. לפני שבת, מסדרת עוד, אורחים מגיעים, מסדרת עוד, סדנה בפתח: מסדרת שוב.
2. המזווה, בשל גודלו היה פיטרון קל וזמין לשים בו את כל מה שלא יודעים איפה לשים. בקבוקים ריקים, מכשירים מקולקלים ועוד. המזווה נהפך למחסן לפחות פעם בשבוע, עד שסידרתי אותו, כמובן.
3. עם הזמן התווסף לבית מקפיא שנכנס גם הוא למזווה וצמצמם את הגישה לרוב המדפים.
לפני שנה בדיוק פרסמתי את העוגה הנהדרת הזו: פשוט מושלמת. הבנות הגדולות בזמנו רבו – איזה שיכבה יותר טעימה: שקד אהבה את שכבת התותים,  ניצן את שכבת השוקולד הלבן, ואני כמובן את הכל. עכשיו שאני חושבת על זה, יש לי עוד לא מעט תותים מרוסקים קפואים משנה שעברה, אולי באמת הגיעה הזמן לחסל את המלאי.
 
~~ אדר בסימן דגים ~~
 
בשבת הראשונה של חודש אדר אנחנו נוהגים להכין בנוסף לחלות, לחמניות בצורת דג. כדי להתנסות, ממש קל להכין ומשמח את הילדים!
בשורות טובות!
מרילין















תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

ראשית - אדר.
איך את עושה בצורה כל כך מדויקת את צורת הדג?
מה הגודל?