~~ עוגיות תפוז קוקוס, עם כיפה על הראש ~~

Petit gateau a l'orange et meringue noix de coco sur la tete (recette en francais plus bas)

העוגיות בשתי שכבות, שני מרקמים, שני טעמים, מאוד טעימות...וכל כך יפות!

את המתכון גיליתי במטבח של איה, למעשה פלפלית, שהביאה את המתכון לשם רושמת שהיא "סוחבת" את המתכון הזה למעלה מ 30 שנה, שהיא קיבלה אותו מחברה ושבמהלך השנים הוא עבר אצלה שנויים ושיפורים.
אני לא אחכה 30 שנה כדי למסור לכם אותו, הנה הוא עם מעט שינויים והתאמות שלי.







מצרכים לבצק
1/2 כוס סוכר (100 גרם)
200 גרם חמאה (או מרגרינה) רכה מאוד אך לא מומסת
2 חלמונים
1 כפית תמצית וניל
1 כף גרד תפוז
2 כוסות קמח לבן רגיל (280 גרם)
מצרכים לקצף
2 חלבונים בטמפרטורת החדר
קורט מלח
3/4 כוס סוכר (140 גרם)
אופציה: חצי כוס קוקוס, או כף אבקת קפה נמס או חצי כוס שוקולד מגורד

 מכינים את הבסיס: מערבבים את כל המצרכים ומהדקים לדי בצק. מחלקים ל- 4 חלקים, משטיחים מעט, עוטפים כל חלק בניילון ושומרים במקרר לחצי שעה. 
מרדדים וקורצים: מוציאים את אחד החלקים מהמקרר, מרדדים על משטח מעט מקומח לעלה דק, קורצים עיגולים בקוטר 3-4 ס"מ ומסדרים אותם על תבנית אפיה מרופדת נייר אפיה, אין צורך לרווח מדי, העוגיות אינן תופחות.  את הבצק שנשאר (בין עיגול לעיגול) שומרים במקרר בנפרד. חוזרים על אותה פעולה עם 3 חלקי הבצק הנוספים, ולבסוף מרדדים וקורצים גם את שאריות הבצק.
מכינים את הכיפה: מקציפים את החלבונים עם המלח עד שקצף מתחיל להיווצר, מוסיפים את הסוכר ב- 3 פעמים, ומקציפים עד לקצף יציב, מכבים ומוסיפים, אם רוצים, קוקוס או אבקת נס קפה, או שוקולד מגורד. אפשר לחלק את הקצף לשני חלקים (או יותר!) ולהוסיף לכל חלק תוספת אחרת (בכמות יחסית כמובן).

מרכיבים ואופים: מכסים כל עוגייה במעט קצף (כמות של כפית בערך). אפשר למרוח בעזרת גב של כפית לצורה חופשית יותר, או בשקית זילוף עם צנתר ואופים בתנור שחומם מראש ל- 160 מעלות כ- 30 דקות או עד שהעוגייה התחתונה מזהיבה והקצף התייבש. מרימים מהתבנית אחרי קירור מלא.

הערה: פלפלית רושמת שיכול לקראת מצב שבו הכיפה נפרדת מהעוגיה ובמקרה הזה פשוט מדביקים אותה חזרה עם 2-3 נקוקות שוקולד מומס. לי זה לא קרה.


Petit gateau a l'orange et meringue noix de coco sur la tete

* Melanger et faire une pate avec  100g de sucre, 200 gr de beurre pommade, 2 jaunes d'oeufs, 1 cac d'essence de vanille, 1 cas d'epluchure d'orange et 280gr de farine, diviser en 4, etaler un peu, filmer et garder au frigidaire 1/2 heure.
* Sortir un morceau, etaler fin sur un plan farine, decouper avec un emporte piece des ronds de 3-4 cm et deposer sur plaque avec papier sulfurer. Faire de meme avec les 3 autres morceaux.
* Monter en neige 2 blancs (temperature ambiante) avec un peu de sel, et monter ferme avec 140 gr de sucre. Eteindre et rajouter au blanc 1/2 verre de coco ou 1 cas de nescafe ou 1/2 verre de chocolat rape. Il est posible de diviser le blanc monte en 2 ou meme 3 bol et rajouter a chaque bol autre chose, celon les proportion.
* Etaler l'equivalent d'une cac de blanc sur chaque biscuit, a l'aide du dot d'une petite cuillere ou a l'aide d'une douille et enfourner dans un four prechaufer 150 degres pour 30 minutes environs (le biscuit doit etre colore et le blanc un peu sec). Refroidire avant de soulever.



ואיך אני אפרד מכם בלי איזה תרנגולת?


שבת שלום!

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מוזר? אבל אין קישור למקור ...
אפשר לתת קישור ?