~~~~~~~~~~ גראטן ברוקולי בבשמל ~~~~~~~

.
בתור ילדה לא היה מאכל שיותר שימח אותי מגראטן
שאמא שלי הטיבה להכין: גראטן תפוח אדמה, גראטן כרובית
וגראטין אנדיב שזה היה שיא השיאים. היום כשאני מכינה לבני משפחתי
גראטן, ואני רואה את שימחתם כשהם רבים על הקרום
או לוקחים תוספת בשמל..אני ממש יכולה להיזדהות איתם
ואני שואלת את עצמי..מה? הזמן עבר כל כך מהר? י
.
..
.
.
מצרכים
חבילת ברוקולי קפואה מופשרת וסחוטה
מאתיים גרם גבינה צהובה מגורדת
לבשמל
חמשים גרם מרגרינה
ארבע כפות קמח גדושות
ליטר חלב
חצי כפית אגוז מוסקט מגורד
מלח - פלפל
.
.
.
.
הכנה
משמנים תבנית אפיה ומסדרים את הברוקולי בשיכבה אחת
ממליחים ומפלפלים
~
בסיר גדול ממיסים את המרגרינה
מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב
עד שכל הקמח סופח אליו את המרגרינה
מוסיפים את החלב (הקר) לסיר תוך בחישה מתמדת עם מטרף
לא מפסיקים לטרוף - כולל את התחתית עד שהקרם
מקבל סמיכות מתאימה: בערך כמו תחינה מוכנה
מתבלים באגוז מוסקט, מלח ופלפל
~
שופכים את הבשמל על הברוקולי, מפזרים גבינה צהובה
אופים עד שמתקבל צבע יפה

אין תגובות: